Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
X-PLANES
     
X-Planes, Ελικόπτερα, αεροσκάφη, συστήματα, UAV

Yak-XX η Yak-201

Ελαφρό μαχητικό, πολλαπλού ρόλου, τεχνολογίας stealth,
κάθετης / βραχείας απο-προσγείωσης
   

Yak-X ή Yak-201 Ελαφρό μαχητικό, πολλαπλού ρόλου, τεχνολογίας stealth, κάθετης / βραχείας απο-προσγείωσης

 

To σχεδιαστικό γραφείο "Γιάκοβλεφ" πρότεινε κάποια στιγμή ένα δικό του σχέδιο για ένα μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς. Η πρόταση του ήταν για ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος, με τριγωνική πτέρυγα, χωρίς ουραίες επιφάνειες και με μπροστινά πτερύγια (canards).

Το αεροσκάφος υπολογιζόταν να εφοδιαστεί με προωθητικό σύστημα μεταβλητού ακροφύσιου εκτροπής της ώσης ως προς τον κάθετο άξονα (ανάλογο μάλλον του Yak-141). Η σχεδίαση του καινούργιου του "Yak" περιελάμβανε σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά ενός αεροσκάφους τεχνολογίας "stealth". Aπ' ό,τι βλέπουμε στο μοντέλο, το μπροστινό τμήμα της ατράκτου ήταν "ρομβοει-δούς σχήματος" κάτι ανάλογο του F-22 Raptor, ενώ το χείλος εκ-φυγής της πτέρυγας και των πτερυγίων canards είχαν ένα διπλό "σπάσιμο", ενώ στην ουρά της ατράκτου τοποθετήθηκαν δυο κάθετα σταθερά με μια μεγάλη κλίση προς τα έξω.

Σ' αυτό το σημείο υπενθυμίζουμε ότι το σχεδιαστικό γραφείο Γιάκοβλεφ έχει συσσωρευμένη πείρα στην κατασκευή μονοκινητήριων αεροσκαφών με μεταβλητό ακροφύσιο - που κυρίως προέρχεται από τη ναυτική έκδοση του Yak-41Μ (Yak-141, αεροσκάφος κάθετης και βραχείας απογείωσης) που συνέχιζε τις δοκιμές του, όμως ποτέ δεν μπόρεσε να μπει σε παραγωγή. Μάλλον το πρόβλημα που αντιμετώπιζε το σχεδιαστικό γραφείο του "Yak" ήταν ότι στους επιτελείς της Αεροπορίας είχε πλέον παγιωθεί η αντίληψη ότι ένα τακτικό μαχητικό πολλαπλού ρόλου έπρεπε να είναι δικινητήριο αεροσκάφος.
Έτσι η πολεμική αεροπορία της Ρωσίας προτίμησε το πρόγραμμα MFΙ που προερχόταν από το σχεδιαστικό γραφείο του Mig-1.44).

Ακόμα ένα σχέδιο ελαφρού μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς. Όπως δημοσιεύθηκε σε βιβλίο του Yefim Gordon με τίτλο “Ρωσικά πειραματικά μαχητικά νέας γενιάς MFI και S-37”, εκδ. Polygon 2001. 
Το αεροσκάφος υπολογιζόταν να εφοδιαστεί με προωθητικό σύστημα μεταβλητού ακροφύσιου εκτροπής της ώσης ως προς τον κάθετο άξονα και κινητήρα άντωσης RD-33, ειδικά τροποποιημένο για τοποθέτηση στο ρύγχος μπροστά από το πιλοτήριο. Η σχεδίαση του καινούργιου "Yak-XX ή Υακ-201" περιελάμβανε σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά ενός αεροσκάφους τεχνολογίας "stealth".

Ακόμα ένα σχέδιο ελαφρού μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς. Όπως δημοσιεύθηκε σε βιβλίο του Yefim Gordon με τίτλο “Ρωσικά πειραματικά μαχητικά νέας γενιάς MFI και S-37”, εκδ. Polygon 2001.
Το αεροσκάφος υπολογιζόταν να εφοδιαστεί με προωθητικό σύστημα μεταβλητού ακροφύσιου εκτροπής της ώσης ως προς τον κάθετο άξονα και κινητήρα άντωσης RD-33, ειδικά τροποποιημένο για τοποθέτηση στο ρύγχος μπροστά από το πιλοτήριο. Η σχεδίαση του καινούργιου "Yak-XX ή Υακ-201" περιελάμβανε σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά ενός αεροσκάφους τεχνολογίας "stealth".

     
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤIΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Yakovlev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ

Ελαφρό μαχητικό, πολλαπλού ρόλου, τεχνολογίας stealth, κάθετης / βραχείας απο-προσγείωσης

ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ένας στροβιλοκινητήρας AL-41F
Μέγιστη ώση: με μετάκαυση, kg 20.000
Μέγιστη ώση: χωρίς μετάκαυση, kg 12.500
Κινητήρα άντωσης RD-33
Μέγιστη ώση, kg 5.040
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
18,80
Ύψος A/φους, m
-
Εκπέτασμα πτερύγων, m
11,70
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
42,00
ΒΑΡΗ
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
25.800
Βάρος κενό, kg 15.300
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 20.000
Βάρος οπλικού φορτίου, kg 4.000
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων εσωτερικά, kg
6.500
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
2.100
Εμβέλεια, km
4.000
Επιχειρησιακή οροφή, m
-
ΟΠΛΙΣΜΟΣ -
Παρατήρηση: Τεχνικά χαρακτηριστικά κατ' εκτίμηση
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα