Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
X-PLANES
     
X-Planes & Ελικόπτερα και άλλα εναέρια μέσα τεχνολογίας stealth


T-4 MS
("200")
Στρατηγικό βομβαρδιστικό

   

Καλλιτεχνική απεικόνιση T-4 MS © Jozef Gatial

Καλλιτεχνική απεικόνιση T-4 MS © Jozef Gatial

Το 1967 οι Σοβιετικοί ξαναθυμήθηκαν τη στρατηγική αεροπορία. Κίνητρο αποτέλεσε η απόφαση των ΗΠΑ για την ανάπτυξη του Προχωρημένου Επανδρωμένου Στρατηγικού Αεροσκάφους (πρόγραμμα AMSA), αυτού που έμελλε να είναι το Β-1. Στις 28 Νοεμβρίου του '67 κοινοποιήθηκε απόφαση της κεντρικής κυβέρνησης για την ανάπτυξη ενός νέου στρατηγικού πολλαπλών ρόλων, αεροσκάφους. Από τους κατασκευαστές ζητήθηκε η κατασκευή αεροσκάφους με εξαιρετικά υψηλά πτητικά χαρακτηριστικά.

Για παράδειγμα, η ταχύτητα ταξιδιού σε ύψος 18 χλμ. έπρεπε να είναι 3.200-3.500 χλμ./ώρα, η εμβέλεια του με αυτές τις ταχύτητες έπρεπε να ήταν της τάξης των 11.000- 13.000 χλμ., ενώ η εμβέλεια του με πτήση σε μεγάλο ύψος και υποηχητικές ταχύτητες 16.000-18.000 χλμ. και σε χαμηλό ύψος, της τάξης των 11.000-13.000 χλμ. Ο οπλισμός θα ήταν μικτός και θα συμπεριλάμβανε πυραύλους αέρος εδάφους μεγάλου βεληνεκούς όπως και βόμβες ελεύθερης πτώσης διάφορων τύπων.

Το συνολικό βάρος του οπλισμού θα έφτανε τους 45 τόνους. Στο διαγωνισμό που προκηρύχθηκε στις 10 Ιανουαρίου 1969 έλαβαν μέρος 3 σχεδιαστικά γραφεία: Tupolev, Myasishev και Sukhoi. Νικητής αναδείχθηκε το γραφείο Tupolev με το αεροσκάφος Τu-160.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
T-4MS. Σχεδίο: Πανιτσίδης Κων/νος
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤIΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Σουκχόι
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Στρατηγικό βομβαρδιστικό
ΠΛΗΡΩΜΑ
3, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
4 στροβιλοκινητήρες διπλής ροής με μετάκαυση τύπου RD-36-41 (ΝΚ-101)
Μέγιστη ώση, kg
4x16.000 (4x20.000)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
41,7 (42,2)
Ύψος, m
8
Εκπέτασμα πτέρυγας
14,14 m
με γωνία βέλους 30 μοιρών
40,8
Επιφάνεια πτέρυγας, μ.τ. (γωνία βέλους 30 μοιρών)
97,5
ΒΑΡΗ
Μέγ. Βάρος απογείωσης, kg
170.000
κανονικό, kg
90.000
μέγιστο, kg
45.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. Ταχύτητα
3.200
σε χαμηλό ύψος, km/h
1.100
Επιχειρησιακή οροφή , m
24.000
Μέγ. Εμβέλεια με ταχύτητα ταξιδιού
με κανονικό οπλικό φορτίο χωρίς τον εναέριο ανεφοδιασμό καυσίμων, km:
με ταχύτητα 900 χλμ./ώρα
11.000/ 14.000
με ταχύτητα 3.000 χλμ./ώρα
7.500/9.000
Διαδρομή απογείωσης, m
1.350/1.100
Διαδρομή προσγείωσης, m
950
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Πύραυλοι αέρος-εδάφους 2-4 Χ-45, 24 Χ-2.000
 
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα