Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
X-PLANES
     
X-Planes, Ελικόπτερα, αεροσκάφη, συστήματα, UAV


M-
52 (Μ-52 Κ)
Στρατηγικό
βομβαρδιστικό

   

M-52 (Μ-52 Κ) Στρατηγικό βομβαρδιστικό

 

Το βομβαρδιστικό αυτό ουσιαστικά ήταν μια εξέλιξη του Μ-50 με διαφορετική διαμόρφωση προωθητικού συστήματος. Αναπτύχθηκαν ταυτόχρονα δυο εκδόσεις του σκάφους: ένα βομβαρδιστικό με πλήρωμα δυο ατόμων και ένα βομβαρδιστικό-εκπαιδευτικό με πλήρωμα τριών ατόμων. Το πρώτο πρωτότυπο Μ-52 (Μ-50V) παραδόθηκε για δοκιμές το 1960, όμως δεν δοκιμάστηκε για άγνωστους λογούς (οι δοκιμές μεταφέρθηκαν για το 1961).

Εκτός της κατασκευής εφεδρικού σκάφους Μ-52D (M-50D), αναμενόταν και η κατασκευή 10 αεροσκαφών παραγωγής. Ο αμυντικός οπλισμός του σκάφους αποτελείτο από ένα πυργίσκο DB-52 με δυο πυροβόλα AO-9M των 23 mm, στη βάση του ουραίου καθέτου το οποίο θα ελεγχόταν από το ραντάρ τύπου “Kripton”. Επίσης για να αυξήσουν την εμβέλεια του σκάφους εγκαταστάθηκε σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού. Το προωθητικό σύστημα εκτός των τεσσάρων στροβιλοκινητήρων έφερε και κινητήρες επιτάχυνσης, οι οποίοι μετά την απογείωση αποχωρίζονταν από το σκάφος.

M-52 (Μ-52 Κ) Στρατηγικό βομβαρδιστικό

Οι εργασίες στο σκάφος τερματίστηκαν το 1962. Παρ' όλα αυτά υπήρχε εντολή για την κατασκευή τριών πρωτοτύπων για την διερεύνηση των πτητικών χαρακτηριστικών του σκάφους για την εξέλιξη του Μ-56. Το πρωτότυπο Μ-52 καταστράφηκε εντελώς το 1968, χωρίς να πραγματοποιήσει έστω και μια δοκιμή.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
M-54. Σχέδιο: Κων/νος Πανιτσίδης
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤIΚΑ  
Κατασκευαστής
OKB-23 (V.M. Myasishev/ G.N Nazarov))
Χώρα
Ρωσία
Τύπος
Στρατηγικό βομβαρδιστικό
Πλήρωμα
2, άτομα
Προωθητικό σύστημα
Τέσσερις στροβιλοκινητήρες, RD16-17M (RD16-17B)
Μέγιστη ώση, kg
4 x 20.000 (4 x 18.500)
Ωση χωρίς την μετακαυση, kg 4 x 12.000
Διαστάσεις
Μήκος
-
Ύψος, m
-
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
-
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
-
Γωνία βέλους πτέρυγας, degree -
Βάρη
Μέγ. Βάρος απογείωσης, kg
165.000
Βάρος κενό, kg
-
Βάρος οπλικού φορτίου, kg
5.000-9.000
Επιδόσεις
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.000-2.200
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
1.700-1.800
Επιχειρησιακή οροφή, m
-
Πρακτική οροφή, m
16.000-17.000
Εμβέλεια πτήσης, km
8.000-10.000
Εμβέλεια με μέγιστο φορτίο (5.000 kg), km
4.100
- με ένα βλήμα X-22 (Kh-22) 5.300
- με ένα δυο X-22 (Kh-22) 4.600
Ακτίνα δράσης, km  
- με ένα βλήμα X-22 (Kh-22) 3.200
- με ένα δυο X-22 (Kh-22) 2.300
Οπλισμός
Βόμβες - μέχρι FAB-5000, Τορπίλες/ναρκες - RAT-52, δυο βλήματα Χ-22 (Kh-22) ή δυο βλήματα "44"
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα