Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
X-PLANES
     
X-Planes, Ελικόπτερα, αεροσκάφη, συστήματα, UAV


M-25
“Διαβολικός Θεριστής”
Υπερηχητικό στρατηγικό βομβαρδιστικό

   

M-25  Υπερηχητικό στρατηγικό βομβαρδιστικό

 

Η εξέλιξη του Μ-25 είναι στενά συνδεδεμένη με το νησί Damansky και πρέπει να ανατρέξουμε στην ιστορία πίσω σχεδόν σαράντα χρόνια πριν.

Damansky – σινο-σοβιετική σύρραξη στα σύνορα το 1969. Στις 2 και 15 Μαρτίου, υπήρξαν μάχες μεταξύ των σοβιετικών και κινεζικών στρατευμάτων.

Μετά από αυτή την σύρραξη το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της ΕΣΣΔ, προκήρυξε διαγωνισμό για την εξέλιξη ενός στρατηγικού βομβαρδιστικού το οποίο και το ανέλαβε ένα από τα κορυφαία σχεδιαστικά γραφεία της ΕΣΣΔ, η Myasishev. Για την ανάπτυξη του εμπλέκονταν πολλά ιδρύματα της Αεροναυπηγικής όπως τα TsAGI, SibNIA και άλλα σχετικά ιδρύματα και επιχειρήσεις.

Η μεγάλη συμβολή του ακαδημαϊκου V. V. Struminsky ο οποίος ανέπτυξε τη θεωρία των τριών διαστάσεων οριακού στρώματος αποκαλύπτοντας έτσι βασικούς νόμους της ροής και την συμπεριφορά γύρω από την δέλτα και τριγωνική πτέρυγα.  Οι μελέτες αυτές είχαν  ως αποτέλεσμα να ξεπεράσουν το φράγμα του ήχου και με ευκολία να φτάσουν υπερηχητικές ταχύτητες πτήσης. 

M-25 © Konstantinos Panitsidis

© Konstantinos Panitsidis
Το 1969 ανατέθηκε στο Σχεδιαστικό γραφείο του Myasishchyev η σχεδίαση ενός
εξειδικευμένου στρατηγικού βομβαρδιστικού. Το αεροπλάνο ονομάστηκε Μ-25 “Διαβολικός Θεριστής”. Το τετρακινητήριο αεροσκάφος παρέμεινε μόνο στα χαρτιά.

Οι εργασίες του βομβαρδιστικού ξεκίνησαν στις 17 Ιουλίου 1969 (σε συνδυασμό με το Ινστιτούτο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης μηχανικής).
Θεωρητικές και πειραματικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα υπερηχητικά α/φη εφοδιασμένα με κατάλληλο εξοπλισμό να αναπτύξουν υπερηχητικές ταχύτητες, όταν  πέτουν περίπου στα 30-50 μέτρα δημιουργούν μεγάλο ωστικό κύμα με ταυτόχρονη πτώση της πίεση Ρ=500 + 1000 kg/m2. Αυτό έχει ως συνέπεια να επιδρά στον ανθρώπινο οργανισμό αρνητικά προκαλώντας ακαριαίο  θάνατο.

Οι εργασίες συνεχιστήκαν μέχρι το 1972, και στο διάστημα αυτό αναπτυχθήκαν πέντε εκδόσεις με βάση το Μ-25, με την τελευταία να ανέρχεται 100 μέτρα μήκος.
Παρ’ όλο τον ενθαρρυντικά αποτελεσμάτων από την TsAGI, το πρόγραμμα τερματίστηκε και σφραγιστικέ με  ένδειξη “Top Secret” για 35 έτη.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
M-25 © Konstantinos Panitsidis
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα