Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Διάφορα
     
ΔΙΑΦΟΡΑ

KJ-2000 /
(A-50I-AEW&C)
Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και έλεγχου
 

KJ-2000. Πρώτη πτήση: 2003

 


Τον Μάρτιο του 1997, με διαταγή του τότε προέδρου Γέλτσιν προς το γραφείο Beriev και τον εξαγωγικό οργανισμό αμυντικού υλικού "Rosvooruzhenie", εκδόθηκε άδεια για συνεργασία με την ισραηλινή εταιρεία ΙΑΙ για εγκατάσταση του συστήματος AEW&C "Falcon" της εταιρείας "Elta Electronics" σε IL-76. Στο σύστημα δόθηκε εκ των προτέρων το χαρακτηριστικό Α-50Ι (Το Ι εκ του Israel).

To σχέδιο προέβλεπε την εγκατάσταση τριών επιπλέον αισθητήρων (aerial cameras) τοποθετημένων τριγωνικά και σε σταθερό "πιάτο" τοποθετημένο σε ύψος δύο μέτρων με διαμέτρα 12 μέτρων. Η ακτίνα του ραντάρ στην αποκάλυψη στόχων θα έφθανε τα 350 χλμ. Βοηθούντος του ότι το ραντάρ εκπέμπει σε χαμηλές συχνότητες (L-Band. 1 -2 GHZ) και σε συνδυασμό με τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου (ECM/ECCM) θα πάρα πολύ αποτελεσματικό στον εντοπισμό και στην παρακολούθηση στόχων τεχνολογίας Stealth.

Ένα αεροσκάφος Α-50 με ραντάρ τύπου Shmel, προσγειώθηκε τον Οκτώβριο του 1999 σε αεροδρόμιο κοντά στο Τελ Αβίβ. προκειμένου να γίνουν οι εργασίες για τη μετατροπή του συστήματος. Να υπενθυμίσουμε ότι αυτή η προσπάθεια είχε ένα και μόνο στόχο. Την πώληση στην Κίνα ενός αριθμού τεσσάρων συστημάτων, η αξία των οποίων θα έφθανε το ένα δισ. δολάρια.

Η πίεση, όμως, που ασκήθηκε από τις ΗΠΑ προς την κυβέρνηση του Ισραήλ οδήγησε το πρόγραμμα αυτό σε ναυάγιο και την Κίνα απευθείας στις συζητήσεις για μια ακραιφνή ρωσική λύση βασισμένη σε ένα A-50U. Οι συζητήσεις φαίνεται να κατέληξαν σε συμφωνία για την προμήθεια τεσσάρων συστημάτων, το κόστος των οποίων θα είναι της τάξης των 800 εκατ. δολαρίων. Τα πρώτα συστήματα παραδόθηκαν το 2001. Τα συστήματα έχουν τη διαμόρφωση A-50U.

Το πρόγραμμα KJ-2000 αποτελεί την πλέον ενδεικτική περίπτωση απόπειρας πρόσβασης της Κίνας σε δυτικά συστήματα προηγμένης τεχνολογίας. Η ανάπτυξη αεροσκαφών AEW&C και εκτεταμένη χρήση ιπτάμενων τάνκερ. που συνήθως αποτελούν τροποποιημένες εκδόσεις παλαιών τύπων βομβαρδιστικών, απεικονίζουν την πρόθεση της Κίνας για τη δημιουργία στρατηγικού χαρακτήρα αεροπορικών δυνάμεων στο μέλλον.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
Κατασκευαστής
Shaanxi
Τύπος
Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και έλεγχου
Μήκος, m
46,59
Ύψος Α/φους, m
14,80
Εκπέτασμα πτερύγων, m
50,50
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
300.000
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
190.000
Προωθητικό σύστημα
Τέσσερις στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, PS-90 A
Μέγιστη ώση, kg
4 x 16.000
Μέγ. ταχύτητα, km/h
800
Εμβέλεια ,  km
7.500
Επιχειρησιακή οροφή, m
12.000
Πλήρωμα
4+10, άτομα 
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα