Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
     
ΔΙΑΦΟΡΑ


Chengdu J-20

Μαχητικ πολλαπλν ρλων

Chengdu J-20  Μαχητικ πολλαπλν ρλων. Πρτη πτση: 2011

Photo: Chengdu           


Η πρτη πτση του J-20 πραγματοποιθηκε στις 11 Ιανουαρου 2011 πνω απ το αεροδρμιο και διρκεσε περπου 18 λεπτ. Συνολικ μλλον τρα πρωττυπα συμμετχουν (ως σμερα) στο πργραμμα δοκιμν, τα οποα μχρι στιγμς χουν πραγματοποισει πνω απ 60 δοκιμαστικς πτσεις.

Chengdu J-20 © Konstantinos Panitsidis
Πρκειται για να μεγλο και βαρ αεροσκφος με αεροδυναμικ διαμρφωση με βση την πτρυγα “Δλτα” σε συνδυασμ με ολοκινομενα canards στο εμπρσθιο μρος.

Η πτρυγα ενσωματνει πτεργια ελιγμν και πτεργια καμπυλτητας. Τα δυο ολοκινομενα κθετα σταθερ χουν μια κλση προς τα ξω για περιορισμ της υπογραφς ραντρ, που συνεχζουν και στο κτω μρος της πτρυγας. Πρκειται για την δια διαμρφωση με εκενη του Mig-1.44 (π.χ. οι διαστσεις εναι σχεδν διες, κ.λπ.).

μως υπρχουν και αρκετς διαφορς πως:

- Το Mig-144 χει μεγαλτερη πτερυγικ επιφνεια, με μικρτερο φρτο στην πτρυγα, κτι που επιδρ σε παραμτρους πως την ταχτητα κατ την προσγεωση του αεροσκφους, την ικαντητα ελιγμν, την εμβλεια κ..

- Η διαμρφωση της πτρυγας, των πτερυγων canards και των κθετων σταθερν, πιθανν εναι σχεδασης της Chengdu

- Το ργχος του σκφος και η διαμρφωσ του εναι ανλογη του F-22

- Οι εισαγωγς προφανς εναι αντιγραφ απ το F-35

- Το αλεξνεμο θυμζει αμερικανικ σχεδαση

Chengdu J-20 © Konstantinos Panitsidis

  F-22 Raptor   F-35 Lightning   Mig-1.44   Chengdu

Με λες αυτς τις μετατροπς και αντιγραφς, η κινεζικ αεροδιαστημικ βιομηχανα κατφερε να σχεδισει να μλλον μτριο αεροσκφος αφο, σε γενικς γραμμς, χρησιμοποησαν δυο σχολς της αεροδιαστημικς, την αμερικανικ και την ρωσικ.

Επ πλον με την αντιγραφ του Mig-1.44 κυρως, κληρονμησαν και τα προβλματα του που οι Κινζοι σχεδιαστς θα πρπει να τα λσουν μνοι τους:

- Τα εμπρσθια πτεργια canards δημιουργον προβλματα στην υπογραφ ραντρ και αυξνουν την αντσταση του αρα με συνπειες στην εμβλεια.
- Η χρση ζεγους κοιλιακν πτερυγων εναι τι καλτερο για τα ραντρ του εχθρο, αφο αυξνουν το χνος (παρξη τους μλλον δικαιολογεται για καλτερη ευστθεια στο διαμκη ξονα).
- να λλο πρβλημα εναι η χρση αεραγωγν οι οποοι προρχονται απ το F-35 (αντιγραφ), που αρχικ δεν εχαν σχεδιαστε για μεγλες υπερηχητικς ταχτητες.
- Παρ το γεγονς τι το μγεθος των αεραγωγν επιτρπει την εγκατσταση πιο ισχυρο προωθητικο συστματος εν τοτης η διαμρφωση των αεραγωγν δεν επιτρπουν στο σκφος να αναπτξει μεγλες υπερηχητικς ταχτητες και περιορζεται στα 1,6 Mach σε μεγλο ψος.
- Το υδραυλικ σστημα του σκφους, αν κρνουμε απ τις φωτογραφες, δεν χει σχεδιαστε για υψηλς πισεις, πως γνεται στα μαχητικ πμπτης γενις F-22 και Τ-50. χει ως συνεπεα αξηση βρους και διαστσεων του υδραυλικο συστματος αυξνοντας τσι το συνολικ βρος του σκφους.
- Η διαμρφωση των ολοκινομενων κθετων σταθερν και οι φωλες του συστματος προσγεωσης, σε γενικς γραμμς, προξενον αμφιβολες για την επρκεια και την λειτουργικτητα τους

Chengdu J-20 © Konstantinos Panitsidis
Μχρι σμερα λγα εναι γνωστ για το εππεδο που οι κινζοι χουν φτσει στην τεχνολογα των ραντρ AESA. Κποια συνεργασα στην ανπτυξη των ραντρ AESA πριν απ λγα χρνια με την Ρωσσα, τερματστηκε, πιθανν για να προωθηθον στην Κνα τα μαχητικ τετρτης γενις Su-35.
Σμφωνα με τις δημοσιεσεις του κινεζικο τπου για το τος 2009, ο διευθυντς του NREI αξιολγησε τα ραντρ ως “με μια μικρ διφορα πσω σε σχση με τις ΗΠΑ” και τι σμερα χουν φτσει σε εππεδο του “APG-77 για το τος 2002”.
Chengdu J-20 © Konstantinos Panitsidis
Επσης το μεγαλτερο πρβλημα της Κινεζικς Αεροδιαστημικς, εναι τι μχρι σμερα δεν χει εξελξει δικ της προωθητικ σστημα για αεροσκφη. Η ανπτυξη εγχωρου κινητρα 5ης γενις WS-15 υπρχει μνο σε σχδια και δεν χει καν αναπτυχθε να πρωττυπο (μχρι και το 2013). Το πρωττυπο J-20 εναι εξοπλισμνο με τους WS-10A που χουν πολλ προβλματα (π.χ. σχημη δυναμικ και λειτουργικτητα του κινητρα σε διαφορετικς παραμτρους, τα οποα εναι ζωτικς σημασας για να μαχητικ).
Chengdu J-20 © Konstantinos Panitsidis
σον αφορ την σνθεση των πλων, μπορομε να προβλψουμε τι ο οπλισμς θα μεταφρεται σε εσωτερικς αποθκες οπλισμο. Πιθανς θα φιλοξενσει καινοργιας γενις βλματα PL-10 τα ποια αναπτχθηκαν το 2005. Ουσιαστικ πρκειται για να βλμα αρος-αρος, μσου βεληνεκος με αντστοιχες επιδσεις του AIM-9X και του ΑΙΜ-132 ASRAAM. Σμφωνα με δηλσεις των κινζων, οι πρτες δοκιμς του βλματος λαβαν χρα το Νομβριο του 2008. Επ πλον υπρχει και η εξλιξη ενς καινοργιου βλματος με βση του μεσαου βεληνεκος βλμα PL-12/PL-12C, με πτυσσμενα πτεργια, το οποο παρουσιστηκε στην αεροπορικ κθεση (εξαγωγικ εκδοσ – SD-10) εξοπλισμνο με κεφαλ καθοδγησης ενεργο ραντρ με μγιστο βεληνεκς πνω απ 70 km και εναι αντστοιχο του αμερικανικο AIM-120 AMRAAM και του ρωσικο RVV-AE. Μια να κδοση μεγλους βεληνεκος του βλματος PL-21 φρεται να βρσκεται σε φση ανπτυξης (πληροφορες απ το κινεζικ διαδκτυο) το οποος προωθεται απ να συνδυασμ κινητρων στερεν καυσμων και κινητρα “ramjet”, και μπορε να μεταφερθε απ το J-20.

Συμπερασματικ πρκειται για να βαρ αεροσκφος μεγλων διαστσεων, αν και δηλνεται τι σχεδιστηκε ως 5ης γενις και με προδιαγραφς τεχνολογας stealth, εν τοτης δεν ανταποκρνεται πλρως, εν μειονεκτε σε ελιγμος (αυτ ωφελεται σε μικρ λγο σης προς βρος) πως και αδυνατε να αναπτξει ταχτητες μεγαλτερες των 2 Mach.).

Τελικ μλλον το J-20 εναι να πειραματικ αεροσκφος επδειξης τεχνολογας η οποα αναπτχθηκε προ 15ετας και εναι απθανο να δημιουργθηκε ως να σκφος 5ης γενις, αφο οι επιδσεις του το κατατσσουν στην κατηγορα 4ης γενις.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
Chengdu J-20 © Konstantinos Panitsidis
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
Chengdu
1,
WS-10G
- , kg
-
- , kg
2 x 14470
, m
20,00
/, m
-
, m
13,20
, m2
50,00
- , kg
-
- , kg
-
- . , kg
37.000
- , kg
-
- , kg
-
. , km/h
M=2
. , km/h
-
, m/s
-
, m
-
, m
-
, km -
, km
-
, m
-
, m
-
, m
-
, g -
-
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials