Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Διάφορα
     
ΔΙΑΦΟΡΑ, Αυτοκινούμενο A/A σύστημα μέσου βεληνεκούς, Ελαφρύ, τροχοφόρο, τεθωρακισμένο όχημα , αυτοκινούμενο ICBN, Αρμα μάχης "BLACK EAGLE", Υποβρύχιο τύπου 955 Borey

J-10

Multi-Role Fighter-Bomber
 

J-10. Πρώτη πτήση: 1998

 

Η εξέλιξη του J-10 ξεκίνησε για να αποκτήσει η Κινά ένα πλήρες οπλικό σύστημα. Η ερευνά οδήγησε στην υιοθέτηση της διαμόρφωσης με πτερύγια κάναρντ για το αναχαιτιστικό, που θα αποτελούσε το αεροπορικό σκέλος του οπλικού συστήματος. Η όλη διαμόρφωση αποτελούνταν από μια μεγάλη πτέρυγα δέλτα, τοποθετημένη πίσω, με πτερύγια καμπυλότητας στα χείλη εκφυγής. Αυτή η διάταξη δικαιολογείται ότι τα πτερύγια χρησιμοποιούνται για να προσδώσουν καλύτερα χαρακτηριστικά STOL.

Δομή και αεροδυναμικά χαρακτηριστικά

Η αεροδυναμική διαμόρφωση του έχει βάση την πτέρυγα «δέλτα» σε συνδυασμό με τα κανάρτς στο εμπρόσθιο μέρος. Με αεραγωγούς τοποθετημένους κάτω από την άτρακτο και επιτρέπουν διπλή ροή αδιατάρακτου αέρα στις μεγάλες γωνίες προσβολής. Η πτέρυγα ενσωματώνει πτερύγια ελιγμών και πτερύγια καμπυλότητας.
Το χείλος προσβολής χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη ενός δοντιού, το όποιο βελτιώνει τα πτητικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους σε μεγάλες γωνίες προσβολής κατά τη διάρκεια των ελιγμών.
Στο πίσω μέρους της ατράκτου υπάρχουν δύο αερόφρενα και δύο κοιλιακά στατικά ουραία πτερύγια που ενισχύουν το κάθετο σταθερό στον έλεγχο του σκάφους. Στο κάθετου σταθερού της ουράς υπάρχει αλεξίπτωτο επιβράδυνσης, σε μια ειδική υποδοχή με κωνικό περίβλημα. Το J-10 είναι εφοδιασμένο με εκτινασσόμενο κάθισμα μηδενικού ύψους και ταχύτητας τύπου Κ-36P.
Η εκτίναξη μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ταχύτητες από 0 – 1350 km/h σε ύψη από 0 έως 17000 m, σε γωνίες προσβολής μέχρι 30ο και ολίσθηση μέχρι 20ο . Το σύστημα προσγείωσης με διπλό τροχό στο ριναίο σκέλος και μόνους τροχούς μεγάλης διαμέτρου στο κύριο σκέλος. Η μεγάλη διάμετρος του κύριου σκέλους μαρτυρεί ότι το αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί και από πρόχειρους διαδρόμους.
Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από ένα στροβιλοκινητήρα διπλής ροής AL-31F (AL-31FP με ακροφύσιο μεταβλητής διεύθυνσης, μέγιστης ώσης 8.500 kg και 14.500 kg με μετάκαυση, με άλλες πληροφορίες έχει μέγιστη ώση 7.600 kg και 12.500 kg με μετάκαυση. Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου φτάνει τα 0,75/1,92 kg/hr. Ο συμπιεστής περιλαμβάνει τεσσάρων βαθμίδων πτερύγων χαμηλής πίεσης και 9 βαθμίδες υψηλής συμπίεσης. Το μέγιστο βάρος του κινητήρα είναι 1520 kg το μήκος του 4950 mm και η διάμετρος αεραγωγού 950/ 1180 mm.
Τα ηλεκτρονικά αεροσκάφους θα είναι Ρώσικης προέλευσης και θα περιλαμβάνουν τρεις οθόνες πολλαπλής λειτουργίας, Σύστημα Αδρανειακής Ναυτιλίας (INS) καθώς και το σύστημα σκοπευτικού επί κάσκας (πρόκειται για μια αντιγραφή του Ουκρανικού σκοπευτικού συστήματος «Arsenal» η του Ισραηλινού της «Elbit»). Το σύστημα ελέγχου πτήσης είναι Fly-by-Wire η επιλογή αυτή έγινε διότι το αεροσκάφος είναι ασταθές πέρα του άξονα πρόνευσης (pitch). Το ραντάρ για το αεροσκάφος θα επιλέγει μεταξύ του «Zhuk» η RP-35 Zhemchug ρωσικής προέλευσης και του EL/M-2035 ισραηλινής Elta. Το ραντάρ τύπου «Zhuk» έχει μέγιστη εμβέλεια σάρωσης στο μπροστινό ημισφαίριο 90-100 km. Μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα 12 στόχους, να καθορίζει την προτεραιότητα της απειλής και να εκτοξεύει κατά του απειλητικότερου στόχου αυτόματα τους πυραύλους R-73 η R-77. Ενώ το RP-35 έχει μέγιστη εμβέλεια 80 km με έρευνα και εγκλωβισμό στόχου. Ταυτόχρονη παρακολούθηση στόχου / ταυτόχρονος εγκλωβισμός στόχου 20/4/2 παρέχοντας δυνατότητες: (RWS - range while scan TWS-track while scan LD/SD - look-down / shoot-down RA - raid assessment CM - combat maneuver (close combat) GTD - ground-target detection GTT- ground-target tracking TA- terrain avoidance TF-terrain following).

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΥΡΙΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ
ΡΑΝΤΑΡ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ZHUK / EL/M-2035
Τύπος
Zhuk
Zhuk-F
Zhuk-8-II
Zhuk-M
EL/M-2035
Εμβέλεια στην ανίχνευση στόχου (με RCS=5m2-διατομή ραντάρ), km
90
130-200
90
120
65-102
Αριθμός στόχων: Σε παρακολούθηση/(tracking)
10-12
24
10
10
-
Ταυτόχρονος εγκλωβισμός στόχων
2-4
6-8
2
2-4
Περιοχή σάρωσης, deg/ Γωνία κίνησης κεραίας & μοίρες: Αζιμούθιο
+-90
+-70
+-85
+-85 -
-
- κατακόρυφο
+55/ -40
+70
+55/-40
+55/-40
-
Βάρος, kg
220
300
240
180
~100
Φορέας (τύπος αεροσκαφών)
Mig-23
Su-27
F-8-IIM
Mig-29
ΙΑΙ Κfir, Lavi

Παράλληλα με το μονοθέσιο J-10 δημιουργήθηκε μια ανάλογη διθέσια έκδοση. Τα δυο πιλοτήρια τοποθετήθηκαν σε εν σειρά διάταξη, χωρίς στην πραγματικότητα να γίνει καμιά τροποποίηση στο μήκος της ατράκτου. Αναπτύσσεται και μια ειδική έκδοση με δυο στροβιλοκινητήρες.
Ο οπλισμός αναμένεται να περιλάβει τα κινεζικά βλήματα PL-8, PL-10, PL-11 και τα ρωσικής προέλευσης βλήματα R-27, R-73. Το J-10 έχει τη δυνατότητα μεταφοράς μεικτού συνδυασμού βλημάτων μικρού βεληνεκούς και μέσου / μεγάλου. Επίσης εξοπλίζεται και με πυροβόλο των 23 mm, και βρίσκεται τοποθετημένο στο αριστερό τμήμα της δομής του (κάτω από το κύριο αεραγωγό).


Βλήμα PL-8
Βλήμα εγγύς αερομαχίας μέσου βεληνεκούς PL-8
Βλήμα εγγύς αερομαχίας μέσου βεληνεκούς PL-8 με υπέρυθρη καθοδήγηση (πρόκειται για μια αντιγραφή κατόπιν άδειας του ισραηλινού Python 3). Προορίζεται κυρίως για εμπλοκές που οδηγούν σε κλειστή αερομαχία. Σχεδιάστηκε από τους Κινέζους και μπήκε σε υπηρεσία το 1990. Σήμερα το βλήμα PL-8 εξοπλίζει όλα τ' αεροσκάφη J-7, J-8, Q-5 και JH-7.
Μήκος, m
3,00
Διάμετρος, mm
160
Εκπέτασμα, m
0,86
Βάρος, kg
120
Τύπος πυροκεφαλής
high-explosive
Βάρος πυροκεφαλής, kg
11
Κινητήρας
πυραυλοκινητήρας
Μέγιστη ταχύτητα, Mach
2,5
Μέγιστη εφικτή εμβέλεια,km
5
Σύστημα καθοδήγησης
IR (Υπέρυθρη)
Αεροσκάφη-φορείς
J-7, Q-5, J-8, JH-7

Βλήμα PL-10
PL-10. Πύραυλος αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς
Ο PL-10 ήταν ο πρώτος πύραυλος παραγωγής, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από τους Κινέζους, αποκλείστηκα ως πύραυλος αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς. Η ανάπτυξη του άρχισε στις αρχές του 80. Η σχεδίαση του βασίστηκε στον Ιταλικό πύραυλο Aspide.
Μήκος, m
3,69
Διάμετρος, m
0,20
Εκπέτασμα πτερυγίων, m
1,00
Βάρος, kg
120
Σύστημα καθοδήγησης
παθητική (passive homing) κεφαλή καθοδήγησης
Τύπος πυροκεφαλής
high-explosive
Βάρος πυροκεφαλής, kg
33
Κινητήρας
πυραυλοκινητήρας
Μέγιστη ταχύτητα, Mach
4
Μέγιστη εφικτή εμβέλεια, km
60
Αεροσκάφη-φορείς
JJ-7, J-7, J-8 (III), JH-7, J-10, Mig-21

Βλήμα PL-11
Βλήμα PL-11
Η ανάπτυξη του τοποθετείται την δεκαετία του 80’. Πρόκειται για την αντιγραφή του αμερικανικού βλήματος AIM-7 "Sparrow" ( με την αρχική του ονομασία PL-10). Η σχεδίαση του οποίου βασίστηκε στο Ιταλικό βλήμα Aspide-1A, κατασκευάστηκε ένας μικρός αριθμός με την ονομασία PL-11 (το βλήμα Aspide είναι μια τροποποιημένη έκδοση του AIM-7E Sparrow). Το 1989 η Ιταλική πλευρά διέκοψε την συνεργασία της τερματίζοντας έτσι την ανάπτυξη του.
Μήκος, m
3,69
Διάμετρος, m
0,210
Εκπέτασμα πτερυγίων, m
1,00
Βάρος, kg
230
Σύστημα καθοδήγησης
infrared ή παθητική (passive homing) κεφαλή καθοδήγησης.
Τύπος πυροκεφαλής
high-explosive
Βάρος πυροκεφαλής, kg
33
Κινητήρας
πυραυλοκινητήρας
Μέγιστη ταχύτητα, Mach
4
Μέγιστη εφικτή εμβέλεια,km
50
Αεροσκάφη-φορείς
J-8II, J-8 D, J-10

 

ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
Πρώτη πτήση πρωτότυπου
1996 (1998)
Μέγιστη ώση, χωρίς μετκαυστήρα, kN
79,43
Μέγιστη ώση, με μετκαυστήρα, kN
122,6
Μέγιστη ταχύτητα, Mach
M=1,85...2,00
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
1.100
Εμβέλεια, km
2.000
Επιχειρησιακή οροφή, m
18.000
Διαστάσεις:
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
8,78
Μήκος, m
14,57
Ύψος, m
4,78
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
33,1
Βάρη:
Βάρος κενό, kg
9.750
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
4.500
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
18.500
Πτερυγικός φόρτος, kg/m2
558,91
Όρια φόρτισης, g
9
Πλήρωμα, άτομα
1
Οπλισμός
Ένα πυροβόλο των 23 mm. Ωφέλιμο φορτίο οπλισμού-7.260 kg μεταφερόμενο σε 11 φορείς οπλισμού. Πύραυλοι «αέρος-αέρος» PL-8, PL-10, PL-11, R-27 η Ρ-73, επίσης και πύραυλοι «αέρος-επιφάνειας». Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες, βόμβες ελεύθερης πτώσης κ.λπ.
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα