Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Διάφορα
     
ΔΙΑΦΟΡΑ, Αυτοκινούμενο A/A σύστημα μέσου βεληνεκούς, Ελαφρύ, τροχοφόρο, τεθωρακισμένο όχημα , αυτοκινούμενο ICBN, Αρμα μάχης "BLACK EAGLE", Υποβρύχιο τύπου 955 Borey

"Ο ΜΑΥΡΟΣ ΑΕΤΟΣ" πετάει χαμηλά

Η DBTMB ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΝΕΟ ΡΩΣΙΚΟ ΑΡΜΑ ΜΑΧΗΣ
"BLACK EAGLE
"
   

ΑΡΜΑ ΜΑΧΗΣ "BLACK EAGLE"

 

Η πρώτη εμφάνιση του νέου ρωσικού άρματος μάχης έγινε το 1997 στην έκθεση οπλικών συστημάτων του Omsk από το γραφείο σχεδίασης DBTMB (Design Bureau of Transport Machine Building) με μια μακέτα, που ουσιαστικά πέρασε απαρατήρητη από τους στρατιωτικούς συντάκτες. Λίγους όμως μήνες αργότερα και προς το τέλος του 1997 το DBTMB παρουσίασε επίσημα το τελευταίο του δημιούργημα, όχι τη μακέτα πια, αλλά το ίδιο το άρμα στο πεδίο δοκίμων.

Mε εργοστασιακή ονομασία "Αντικείμενο 640", το νέο άρμα μάχης, ξεφεύγει από τη συνήθη μορφή που έχουν τα περισσότερα άρματα ρώσικης σχεδίασης. Σχεδιασμένο με νέο πύργο αλλά και νέο σκάφος αυτό που μπορεί κανείς να διαπιστώσει με μια πρώτη ματιά, είναι η πραγματικά χαμηλή σιλουέτα του άρματος, κάτι που όπως φαίνεται θα αποτελέσει την πάγια σχεδιαστική γραμμή των μελλοντικών αρμάτων. Παρ' όλα αυτά, κάποια σημεία του σκάφους είναι εμφανές ότι προέρχονται από τη δομή του άρματος Τ-80, από το οποίο έχει δανειστεί και ορισμένα ακόμη στοιχεία της κατασκευής του.
Το μετωπικό τμήμα του σκάφους και το μπροστινό τμήμα του πύργου, έχουν ενιαία ενσωματωμένη προστασία. Η θέση του οδηγού μηχανικού δεν βρίσκεται κάτω από τη θύρα εξόδου, όπως συνηθίζεται στα ρωσικά άρματα, αλλά πίσω από αυτήν. Ο πύργος, όπως προαναφέρθηκε, είναι καινούργιας σχεδίασης και ασυνήθιστης μορφής για τα ρωσικά δεδομένα. Το μετωπικό του τμήμα παρέχει κάλυψη εύρους περίπου 120 μοιρών, από αντιαρματικά πλήγματα. Επιπρόσθετα, στο μπροστινό τμήμα του σκάφους υπάρχει εκτεταμένη χρήση ενεργούς θωράκισης.
Σε ό,τι αφορά τώρα το σύστημα επαναγέμισης του πυροβόλου, αυτό φαίνεται ότι είναι ανάλογο του αυτόματου συστήματος του γαλλικού άρματος Leclerc. Ο μηχανισμός αυτός έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται αυτόματα και να διαχωρίζει, ανάλογα με τις εντολές του πυροβολητή, τις διάφορες ομάδες των πυρομαχικών. Η παθητική προστασία του πληρώματος, από πλήγμα στο εσωτερικό του πύργου, εξασφαλίζεται μέσω ενός ειδικού θωρακισμένου πλαισίου το οποίο είναι τοποθετημένο στο οπίσθιο τμήμα του πύργου. Η ύπαρξη του αποσκοπεί σε περίπτωση πλήγματος στην αποθήκη των βλημάτων, το ωστικό κύμα της έκρηξης να διοχετευτεί με φορά προς τα πάνω και όχι στο διαμέρισμα του πληρώματος, το οποίο το θωρακισμένο αυτό πλαίσιο κρατά απομονωμένο. Στον εξοπλισμό, με ό,τι στοιχεία έχουν μέχρι τώρα γίνει γνωστά, περιλαμβάνεται κλιματισμός, μετεωρολογικός αισθητήρας (;) και δύο θερμικές κάμερες στις διόπτρες αρχηγού πληρώματος και πυροβολητή.
Το πλήρωμα αποτελείται από 3 άτομα, και η θέση τους μέσα στο άρμα δεν διαφέρει από αυτή που συναντάται στα υπόλοιπα ρωσικά άρματα μάχης.
Ο οπλισμός του άρματος, αποτελεί ένα ενδιαφέρον σημείο προβληματισμού για τους ειδικούς αναλυτές. Ο οπλισμός του "Μαύρου Αετού" που επιδείχθηκε στο πεδίο δοκιμών, πριν από τρία χρόνια περίπου, αποτελείτο από ένα κύριο πυροβόλο των 125 mm και συνδυασμό συζυγούς πολυβόλου των 7 mm με καινούργιο τηλεκατευθυνόμενο αντιαεροπορικό πολυβόλο των 12,7 mm "Korg".
Πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι στα πρώτα άρματα παραγωγής, το διαμέτρημα του πυροβόλου, θα αυξηθεί στα 135 ή 140 mm, ενώ ως απώτερος σκοπός του ρωσικού γραφείου σχεδίασης DBTMB φαίνεται να είναι η τοποθέτηση πυροβόλου των 152 mm! Εάν κάτι τέτοιο επιτευχθεί τελικά, ξεπερνώντας όλα τα πιθανά τεχνικά προβλήματα, θα αποτελέσει μια πραγματική καινοτομία, στον οπλισμό των αρμάτων μάχης παγκοσμίως ενώ αναμένεται να αλλάξει ριζικά και την τακτική της μάχης, καθώς η απόσταση που το ρωσικό άρμα θα μπορεί να βάλλει θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη εκείνης που μπορούν να βάλλουν σήμερα τα πυροβόλα των 120 mm των περισσοτέρων δυτικών αρμάτων. Το παραπάνω όμως θα προϋποθέτει και την ύπαρξη των αναλόγων σκοπευτικών μηχανισμών ώστε να είναι δυνατή η εκμετάλλευση του μεγάλου βεληνεκούς του πυροβόλου των 152 mm.
Η καρδιά του προωθητικού συστήματος θα είναι ο στροβιλοκινητήρας GTD-1250 όπου με ελάχιστες μετατροπές, η ισχύς του θα μπορεί να φθάσει τους 1.500 HP.
Πολύς λόγος γίνεται γενικά, για το ποιο είδος κινητήρα είναι το καταλληλότερο για ένα άρμα μάχης, ο κινητήρας ντίζελ ή ο αεριοστρόβιλος. Στον "Μαύρο Αετό" προτιμήθηκε τελικά η λύση του δεύτερου. Η συγκεκριμένη επιλογή στηρίχθηκε στους παρακάτω λόγους:

ΑΡΜΑ ΜΑΧΗΣ "BLACK EAGLE"

Ο αεριοστρόβιλος παρέχει στο άρμα καλύτερες επιδόσεις, μεγαλύτερη ικανότητα ελιγμών, υψηλότερη ταχύτητα και τέλος καλύτερη αναλογία βάρους προς απόδιδομενη ισχύ (στην προκειμένη περίπτωση η ανατομία είναι 32,33 hp/ton).
Καλύτερες συνθήκες λειτουργίας, σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
Καλύτερες επιδόσεις βολής εν κινήσει (αυτό οφείλεται στις ελάχιστες ταλαντεύσεις από τον κινητήρα, διευκολύνοντας έτσι τη σταθεροποίηση των γυροσκοπικών μηχανισμών του πυροβόλου κατά τη διάρκεια της σκόπευσης).
Οκτώ φορές λιγότερες απαιτήσεις λίπανσης του κινητήρα σε σχέση με τους κινητήρες ντίζελ.
Μικρότερος συνολικός όγκος, εξαιτίας της απουσίας ψυγείου και μικρότερη (κατά δύο φορές) κατανάλωση ισχύος για το σύστημα ψύξης.
Σημαντικά μικρότερος χρόνος για αλλαγή του κινητήρα.
Καλύτερες επιδόσεις σε επιφάνειες εδάφους με μεγάλη κλίση καλυμμένες από πάγο ή λάσπη, χάρη στην ομαλότερη μετάδοση κίνησης και στην καλύτερη συνολική ροπή στρέψης.
Απλότητα στον έλεγχο του άρματος χωρίς την απότομη επιβάρυνση του κινητήρα από την επιπλέον ισχύ (προκειμένου να γίνει υπέρβαση εμποδίου π.χ.).
Καλύτερες συνθήκες για το πλήρωμα λόγω της απουσίας κραδασμών και θορύβου.
Σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά εκπομπής θερμικής ακτινοβολίας (TnermaL radiation) και εξωτερικού θορύβου.


Το σύστημα μετάδοσης κίνησης προς διευκόλυνση του ελέγχου θα είναι υδρο-πνευματικό, του άρματος. Ο οδηγός δεν θα έχει στη διάθεση του τα καθιερωμένα χειριστήρια τύπου stick, αλλά ένα κανονικό τιμόνι. Σε ό,τι αφορά στο σύστημα κίνησης, αυτό είναι μεγαλύτερο στο μήκος, από τα Τ-80/90 καθώς αποτελείται από 7 κυλιόμενους τροχούς, έναντι έξι των άλλων αρμάτων. Η ύπαρξη του έβδομου τροχού επιτρέπει καλύτερη και ομαλότερη κίνηση του άρματος, σε οποιονδήποτε τύπου εδάφους, προσφέροντας μεγαλύτερη
ταχύτητα κίνησης.
Η ερπύστρια του νέου άρματος είναι ανάλογη του Τ-80 στην κατασκευή αλλά ελαφρώς μεγαλύτερη σε πλάτος
.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ DROZD
ΑΡΜΑ ΜΑΧΗΣ "BLACK EAGLE"
Τύπος
Drozd 1030M
Drozd-2
Διάταξη
4 διπλοί εκτοξευτές
10
Τόξο κάλυψης
±40°
±120°
Αριθμός ρουκετών
8
10
Τύπος ρουκέτας
3UOFU
3UOFU
Διαμέτρημα
107mm
107mm
Ρυθμός εμπλοκής
1 απειλή ανά 0.35 δευτερόλεπτα
1 απειλή ανά 0.35 δευτερόλεπτα
Ταχύτητα απειλής
70-700 m/sec
70-700 m/sec
Χρόνος
15 min
15 min

 

ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Το νέο ρωσικό άρμα προβλέπεται να διαθέτει δύο κύρια συστήματα ενεργητικής αυτοπροστασίας. Το ARENA-Ε και το Drozd 1030Μ ή το Drozd-2. Ξεκινώντας από το ARENA-Ε, αυτό είναι ένα αυτόνομο σύστημα αναγνώρισης και παρακολούθησης απειλής, με τη βοήθεια ραντάρ και κυψέλες εκτόξευσης θραυσματοφόρων βολίδων. Ο πύργος διαθέτει περιφερειακά 20 με 26 (ο ακριβής αριθμός είναι ακόμη άγνωστος) "μικροκυψέλες" εκτόξευσης των βολίδων. Το ραντάρ του ARENA-Ε μπορεί να αποκαλύψει επερχόμενα Βλήματα πυροβόλων όπως και επερχόμενα κατεθυνόμενα αντιαρματικά βλήματα. Ο επεξεργαστής του συστήματος ελέγχου πυρός του ARENA-Ε προϋπολογίζει την τροχιά της απειλής και σε συνάρτηση με παραμέτρους, όπως η ταχύτητα του άρματος, η στάση του, ο προσανατολισμός του πύργου υποδεικνύει την κυψέλη που έχει την καλύτερη θέση για βολή και δίνει εντολή για την εκτόξευση της ειδικής βολίδας. Η τροχιά της θα συναντήσει την αντίστοιχη τροχιά της επερχόμενης απειλής και στο σημείο εκείνο η βολίδα απελευθερώνει το θραυσματοφόρο φορτίο της. Οι ταχύτητες των προς αναχαίτιση απειλών μπορεί να κυμαίνονται από 70 έως 700 m/sec. To APENA-E δρα εντελώς αυτόνομα και αυτόματα, γεγονός που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται η επέμβαση του πληρώματος, για την ενεργοποίηση του.

Το σύστημα ARENA-Ε ενεργοποιείται μόνο όταν πρόκειται για στόχο που απειλεί το ίδιο το άρμα, αγνοεί εκρήξεις, βολίβες ελαφρών οπλών, βλημάτων που απομακρύνονται (όπως τα βλήματα του ίδιου άρματος ή πλησίον ευρισκόμενων φίλιων αρμάτων) καθώς και κάθε αντικείμενο με μικρή ταχύτητα και γενικά κάθε τι που κινείται σε ακτίνα μεγαλύτερη των 50 μέτρων.
Εκτός από το ARENA-Ε ο "Μαύρος Αετός" θα είναι εφοδιασμένος και με το σύστημα DROZD-M που διακρινόταν στο μοντέλο επίδειξης, από το προστατευτικό κάλυμμα με το χαρακτηριστικό εξόγκωμα και φιλοξενείται στον πύργο του άρματος. Υπάρχουν δύο εκδόσεις του συστήματος. To Drozd 1030M και το Drozd-2, των οποίων οι διαφορές διακρίνονται στον σχετικό πίνακα. Το σύστημα χρησιμοποιεί ραντάρ για τον εντοπισμό των επερχόμενων απειλών και ρουκέτες για την καταστροφή τους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΡΜΑΤΟΣ
ΑΡΜΑ ΜΑΧΗΣ "BLACK EAGLE"
Μέγιστη ισχύς, HP (kW)
1.250 (920)/1.500-1.800(1)
Κατανάλωση καυσίμου, (gr/h HP)(2)
225
Βάρος (kg)
1.450
Κατανάλωση λιπαντικού (Litra/h)
0.50
Διαστάσεις (σε mm):
Μήκος
1.600
Πλάτος
1.928
Ύψος
932
Καύσιμο
Κηροζίνη
Λειτουργία θερμοκρασία (°C)
+40/-40
Υψόμετρο (m)
3.000 (Μέγιστο)

(1) Ο κινητήρας GTD-1250 με ελάχιστες μετατροπές στον υπερσυμπιεστή του (χωρίς να αλλάξουν οι διαστάσεις του) μπορεί να προσφέρει ισχύ μέχρι και 1.500-1.800 HP.
(2) Γραμμάρια καυσίμου ανά ώρα λειτουργίας ανά HP ισχύος
.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το άρμα "Black Eagle" αποτελεί αναμφισβήτητα μια αξιέπαινη προσπάθεια της DBTMB (μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης). Το όχημα συγκεντρώνει μια σειρά προηγμένων χαρακτηριστικών, που το κατατάσσουν ως ένα από τα κορυφαία άρματα παγκοσμίως.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΡΜΑΤΩΝ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Black Eagle
T-80
Leclerc
Πλήρωμα
3
3
3
Βάρος, ton
48,5-50
46
54,5
Μήκος, m
7,00
9,656
6,88
Πλάτος, m
3,582
3,589
3,71
Ύψος, m
1,80-2,0
2,202
2,46
Εδαφική ανοχή, cm
Αγνωστη
44,6
50
Πλάτος Ερπύστριας cm
60-65*
58
63,5
Πίεση επί εδάφους kg/m2
Αγνωστη
0,93
0,9
Ταχύτητες επί οδού km/h
65-80
70
71
Αυτονομία, km
450-600
335
550
Διάβαση τάφρου
Αγνωστη
2,85
3
Διάβαση ύδατος, m
Αγνωστη
1,80 με σνόρκερ 5 m
Αγνωστη
Διάβαση καθ, εμποδίου, m
Αγνωστη
1
1,25
Προωθητικό σύστημα
Diesel**
Στροβιλοκινητηρας GTD-1250
UNI Diesel V8X8CYL
Ισχύς, h.p.
1.200
1.250
1.500/1.100
Ίπποι ανά τόνο
38,8
19,97
27,5
Υπολογιστής βολής
Ψηφιακός 1V 528
Ψηφιακός 1V 528
CCT
Όργανα παρατηρήσεως και βολής αρχηγού
Διόπτρα παθητ. συστήματος
Διόπτρα παθητ. συστήματος
SFIM-HL 60 360 Panoram
Όργανο πυροβολητού
Διόπτρα ημέρας 1G46 Irtysh
Διόπτρα ημέρας 1G46 Irtysh
Sagen HL 60
Βοηθητικά όργανα πυροβολητού
Διόπτρα νυκτός BURAN-PA
Διόπτρα νυκτός BURAN-PA
-
Μεταφορά δεδομένων (Data Bus)***
Συνεχής ψηφιακή γραμμή
ΟΧΙ
Συνεχής ψηφιακή γραμμή
Πυροβόλο, mm
125 λείο σωλήνα*
125 λείο σωλήνα*
GIAT 120 λείο σωλήνα
Σύζυγες πολ. 7,62 mm
Ναι
Ναι
Ναι
Α/Α πολ. 12,5 mm
Ναι
Ναι
Ναι
Κοτευθ. Α/Τ, βλήματα
8 τύπου ΑΤ-11
8 τύπου ΑΤ-11
Όχι
Πυρομαχικά
APFSDSHEAT, HE, ATGM
APFSDS, HEAT, ΗE, ATGM
APFSDS, HEAT,
Αντιελικοπτέρων, Εκπ/κα
Τρόπος γέμισης πυροβόλου
Αυτόματος
Αυτόματος
Αυτόματος

Παρατηρήσεις:
*
Κατ΄ εκτίμηση.
** Το πρωτότυπο είναι εφοδιασμένο με ένα ντίζελ κινητήρα. Το άρμα παραγωγής θα φέρει στροβιλοκινητήρα GTD-1250.
***
Data Bus - σύστημα διανομής στοιχείων ) πληροφοριών από και προς τον υπολογιστή του άρματος)
.

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα