Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
     
ΔΙΑΦΟΡΑ, Αυτοκινομενο A/A σστημα μσου βεληνεκος, Ελαφρ, τροχοφρο, τεθωρακισμνο χημα , αυτοκινομενο ICBN, Αρμα μχης "BLACK EAGLE", Υποβρχιο τπου 955 Borey

H-6 K
Στρατηγικ βομβαρδιστικ
 

Φωτογραφες απ την προσωπικ συλλογ του Κωνσταντνου Πανιτσδη


Τα τελευταα χρνια, η Κνα χει δημοσιεσει πληροφορες σχετικ με τ νες εξελξεις στον τομα των μαχητικν αεροσκαφν, λλα δεν δθηκε δια προσοχ στην ανπτυξη των στρατηγικν βομβαρδιστικν. Μνο το 2007η στρατιωτικ ηγεσα της Αεροπορας επιβεβαωσε επσημα την παρξη τουστρατηγικο βομβαρδιστικο Xian Η-6Κ (να βαθι εκσυγχρονισμνο αντγραφοτου σοβιετικο Tupolev Tu-16).
Οι λεπτομερες πληροφορες για το στρατηγικ βομβαρδιστικ Η-6Κ εξακολουθον να εναι ελχιστες μως το βομβαρδιστικ το προδδει η ηλικα του. Η αρχικ κδοση του Tu-16 δημιουργθηκε στις αρχς της δεκαετας του ’50, που σημανει τι πρεπε να γνουν πολλς
αλλαγς και αναβαθμσετε και καινοργια σχεδαση στε το Η-6Κ να καταστε να σγχρονο βομβαρδιστικ, ικαν να φρει πυραλους cruise CJ-10.

Τον Σεπτμβριο του 1957 η Σοβιετικ νωση υιοθτησε να πργραμμα στριξης και ανπτυξης των κινεζικν ενπλων δυνμεων, προκειμνου να ενισχυθε η κινεζικ Αεροπορα. Στα πλασια αυτο του προγρμματος παραδθηκε νας αριθμς μεσαων στρατηγικν βομβαρδιστικν Tu-16 Badger.

Ωστσο, με την αξηση της ντασης στις σχσεις μεταξ της ΕΣΣΑ και της Κνας, σταμτησαν και οι παραδσεις των αεροσκαφν οπτε η κινεζικ βιομηχανα ρχισε να εξελσσει το δικ της βομβαρδιστικ με βση το Tu-16 Badger, απ την Xian Aircraft Company και Xian Aero Engine Corporation. Τον Δεκμβριο του 1968, απογειθηκε το πρτο αντιγραμμνο κινεζικ βομβαρδιστικ Η-6 I Badger. Αναπτχθηκαν εκδσεις πως Η-6 II Badger και Η-6 C III Badger καθς και μια κδοση εξαγωγς Β-6Α, που μως δεν διφεραν ουσιαστικ απ τη βασικ κδοση των Tu-16 Badger.

Τα κινεζικ βομβαρδιστικ Η-6Η, κατασκευς 1990, δεν χουν μεγλες δυναττητες ως στρατηγικ βομβαρδιστικ σε ρλο πυρηνικν πληγμτων.

Πρτον, η υποηχητικ ταχτητα, η λλειψη σγχρονης σχεδασης και η μη τρηση προδιαγραφν τεχνολογας stealth, δεν επιτρπουν στα βομβαρδιστικ αυτ να διαπερσουν την αερμυνα των αντιπλων.

Tu-16 Badger, Μουσεο Monino 2007 © Κων/νος Πανιτσδης

Tu-16 Badger, Μουσεο Monino 2007 © Κων/νος Πανιτσδης

Δετερον, μχρι το 2006, η Κνα δεν εχε βλματα μεγλης εμβλειας τπου cruise. Αντ αυτο χρησιμοποιοσε τα βλματα YJ-63, τα οποα μεταφρονταν απ το αεροσκφος Η-6Η. Ο συνδυασμς Η-6Η και YJ-63 επιτρπει την προσβολ στχων σε αποστσεις χι μεγαλτερες των 200 km. τσι η κινεζικ Αεροπορα ανπτυξε μια καινοργια κδοση, το Η-6Κ που χει πλον εξελιχθε σε να ικαν στρατηγικ βομβαρδιστικ αεροσκφος.

Η κινεζικ Αεροπορα παρλαβε ξι εκσυγχρονισμνα στρατηγικ βομβαρδιστικ Xian Η-6Κ στις αρχς του 2011. Συνολικ η στρατηγικ αεροπορα των Κινζων μετρ σμερα ως 200 βομβαρδιστικ τπου Η-6, εκ των οποων μως μνο τα μισ περπου θεωρονται

επιχειρησιακ. Σμφωνα με ανεπσημες πληροφορες, η κινεζικ Αεροπορα προτθεται να αποκτσει ως 20 βομβαρδιστικ τπου Η-6Κ στο αμσως προσεχς μλλον. γνωστο παραμνει αν τα υπρχοντα Η-6Η θα εκσυγχρονιστον σε εππεδο Η-6Κ.

Το κινεζικ βομβαρδιστικ Xian Η-6Κ αποτελε ββαια και αυτ -αν και μακριν- αντγραφο του ρωσικο Tu-16, με την κδοση Η-6Κ εναι η πλον σγχρονη, σε σχση με τις προηγομενες εκδσεις του Η-6.

Το πρτο Η-6Κ πταξε στις 5 Ιανουαρου του 2007 και εισλθε σε υπηρεσα τον Οκτβριο του 2009 με την ευκαιρα των εκδηλσεων για την 60η επτειο της Λακς Δημοκρατας της Κνας. Με ενισχυμνη τρακτο, εφαρμογ σνθετων υλικν, επιμηκυμνες αεροεισαγωγς για τους νους ρωσικος κινητρες ΝΡΟ Saturn D-30KP-2, με πλρως ανανεωμνο πιλοτριο με την παρουσα οθονν πολλαπλν λειτουργιν τεχνολογας LCD, και με αναδιαμορφωμνο ργχος με διηλεκτρικ κνο χωρς την θση του βομβαρδιστ για την τοποθτηση του ραντρ, το Η-6Κ εναι να εντελς νο βομβαρδιστικ σε σχση με τις προηγομενες εκδσεις του αεροσκφους.

Επιπρσθετα η αποθκη οπλισμο αφαιρθηκε προς χρη αυξημνης χωρητικτητας σε κασιμο εν δημιουργθηκαν 6 εξωτερικο φορες μεταφορς οπλισμο και πιο συγκεκριμνα των βλημτων cruise CJ-I0A.

Πρκεται για μια εξλιξη του Tu-16, εξοπλισμνο με κινητρες D-30KP-2 αντ των WP-8 (αντγραφο του σοβιετικο AM-3M), με τροποποιημνη την τρακτο του σκφους και βελτιωμνα ηλεκτρονικ με ικαντητα μεταφορς ως ξι βλματα τπου CJ-10A (αντιγραφ του Kh-55). Πταξε για πρτη φορ στις 5 Ιανουαρου 2007. νταξη στο οπλοστσιο της Π.Α Κνας το 2011

Πρκεται για μια εξλιξη του Tu-16, εξοπλισμνο με κινητρες D-30KP-2 αντ των WP-8 (αντγραφο του σοβιετικο AM-3M), με τροποποιημνη την τρακτο του σκφους και βελτιωμνα ηλεκτρονικ με ικαντητα μεταφορς ως ξι βλματα τπου CJ-10A (αντιγραφ του Kh-55). Πταξε για πρτη φορ στις 5 Ιανουαρου 2007. νταξη στο οπλοστσιο της Π.Α Κνας το 2011

Παρλληλα το ουραο πυροβλο των 23 mm. αφαιρθηκε και αυτ και στη θση του τοποθετθηκε ηλεκτρονικς εξοπλισμς.

Η να αυτ κδοση του κινεζικο βομβαρδιστικο μπορε να μεταφρει πλον ως και ξι πυραλους τπου cruise CJ-I0A με δραστικ βεληνεκς τα 2.500 km. που σημανει δυναττητα πλγματος στο δαφος της Ιαπωνας. Η εμβλεια του Η-6Κ με πλρες φορτο πλων (ξι βλματα σε πτερυγικος φορες κτω απ την πτρυγα) εκτιμται στα 3.500 km. Το κινεζικ βομβαρδιστικ αναπτσσει ταχτητα ως και 1.050 km/h.

Οι βελτισεις του σκφους:
Xian H-6K © Konstantinos Panitsidis
Xian H-6K © Konstantinos Panitsidis
Νο διηλεκτρικ κνο για τη φιλοξενα της νου ραντρ (αφαιρθηκε πλρως η θση του ναυτλου).
Αφαιρθηκε η εσωτερικ αποθκη οπλισμο και στη θση της εγκαταστθηκαν πρσθετες δεξαμενς καυσμων και εξοπλισμς ηλεκτρονικο πολμου.
γινε αντικατσταση των παλαιν κινητρων WΡ-8 (αντιγραφ του ΑΜ-3) με WS-18 (Κινεζικ αντιγραφ του κινητρα D-30ΚΡ-2).
Μεταφορ κτω απ την πτρυγα ως ξι βλημτων CJ-10Α (τρα σε κθε ημιπτρυγα).
Υπρχει αναβαθμισμνος θλαμος διακυβρνησης.
γινε αφαρεση του κοιλιακο πυργσκου πυροβλου NR-23
των 23 mm και στη θση του πιθανς εγκαταστθηκε το ραντρ ναυτιλας/βομβαρδισμο.
γινε αφαρεση του ραχιαου πυργσκου πυροβλου NR-23
των 23 mm.
Επσης γινε αφαρεση του θλου παρατρησης.
Τοποθετθηκε πτυσσμενος αποσβεστρας ουραου τμματος που προστατεει το ουραο τμμα απ τα χτυπματα στο δαφος κατ την αποπροσγεωση.
γινε αφαρεση του θλου παρατρησης του πυροβολητ και της θρας πρσβασης του πυροβολητ, μσω ενσωματωμνης σκλας εισδου και του οπσθιου πυργσκου πυροβλου NR-23 των 23 mm.
Μεγαλτερες αεροεισαγωγς.
Κεραα κρου καθτου σταθερο.

Προωθητικ σστημα:

Το 2011 η Κνα παρλαβε την πρτη παρτδα κινητρων D-30KP-2 απ την Saturn. Σμφωνα με τις δηλσεις της εταιρεας Saturn, οι παραδσεις γιναν στο πλασιο της σμβασης που υπογρφηκε μεταξ της Rosoboronexport και της Κνας για την προμθεια 184 κινητρων (εκ των οποων 55 τπου D-30KP-2) με τις παραδσεις να ολοκληρνονται το 2015. Η σμβαση προβλπει επσης την τεχνικ υποστριξη απ τον κατασκευαστ κατ τη διρκεια της περιδου εγγησης. Το 2013 θα παραδδονταν 60 κινητρες και το 2014-15 οι υπλοιποι (περπου 72 κινητρες).

Ο κινητρας D-30KP-2, στατικ κθεση MAKS-2007 
© Κων/νος Πανιτσδης

Ο κινητρας D-30KP-2, στατικ κθεση MAKS-2007
© Κων/νος Πανιτσδης

D-30KP-2

Ο κινητρας D-30KP-2 εναι νας στροβιλοκινητρας διπλς ρος και προορζεται κυρως για μεταγωγικ αεροσκφη της κατηγορας των IL-76M, IL-76T και IL-76TD. Ο κινητρας D-30KP-2 εναι πλρως εναλλξιμος με τον ρωσικ κινητρα D-30KP.

Μετ τις τελευταες παραδσεις του κινητρα, η Κνα προσπαθε να εξελξει να δικ της κινητρα διπλς ρος WS-I8 με βση το D-30KP-2 (σ.σ. στην ουσα εναι αντιγραφ του D-30KP-2). Η εξλιξη του κινητρα λαβε χρα το 2007 απ την Chengfa (πρην εργοστσιο 420 στο Chengdu). Μχρι σμερα ελχιστες πληροφορες υπρχουν σε ποιο στδιο εναι οι δοκιμς του.

Ο κινητρας D-30KP-2, στατικ κθεση MAKS-2007 
© Κων/νος Πανιτσδης
Μγιστη ση απογεωσης (Η=0, Mach=0, th+15 oC), kg 12000 ±1%
Κατανλωση καυσμων,kg/kg*h (Η=0, Mach=0 th+15 oC), κατσταση απογεωσης 0,510
Λγος παρκαμψης 2,3
Μκος, mm 5448±10
Διμετρος, mm 1560
Βρος ξηρ, kg 2650 +2%
Μγιστο βρος, kg 2953 +2%

Οπλισμς

Tu-16 K Badger, με δυο βλματα αναρτημνα σε εξωτερικς αναρτσεις , Μουσεο Monino 2007 © Κων/νος Πανιτσδης

Tu-16 K Badger, με δυο βλματα αναρτημνα σε εξωτερικς αναρτσεις , Μουσεο Monino 2007 © Κων/νος Πανιτσδης

Στο οπλικ φορτο του Η-6Κ περιλαμβνονται τα περισστερα πλα του κινεζικο οπλοστασου, καθς το εκσυγχρονισμνο βομβαρδιστικ Η-6Κ συνιστ μια ξοχη πλατφρμα πλων με 6 συνολικ σημεα εξωτερικς ανρτησης φορτου. Το ωφλιμο φορτο οπλισμο σε τυπικ διαμρφωση ανρχεται στα 10.000 kg και το μγιστο στα 12.000 kg.

YJ-62 (εξαγωγικ κδοση C-602)

YJ-62 (εξαγωγικ κδοση C-602) Κινζικο τακτικ βλμα μσου βεληνεκος εναντον πλοων. Προορζεται για την προσβολ πλοων διαφορν τπων. Το βλμα μπορε να μεταφρεται εκτς απ τα αεροσκφη και σε σιλ πλοων και απ υποβρχια.
Σχεδιαστικ το βλμα ενσωματνει ντονα κποια στοιχεα των Kh-55 (οι οποοι αποκτθηκαν απ την Ουκρανα κατ την περοδο 1999-2001) και του Tomahawk. Το βλμα εναι εξοπλισμνο με να μικρο μεγθους turbofan κινητρα WS-500. Το βρος του κινητρα ανρχεται στα 200 kg με μεγστη ση τα 510 kg. Στην ναυτικ του κδοση το βλμα εξοπλζεται με κινητρα στερεν καυσμων.

YJ-82 (εξαγωγικ κδοση C-802)

YJ-82 (εξαγωγικ κδοση C-802)Τακτικ βλμα μσου βεληνεκος, εξελχθηκε για την προσβολ πλοων, με πρτη επσημη εμφνιση του πυραλου το 1989. Ο πραυλος C-802 διαφρει απ τον προκτοχο του C-80IA. Ο C-802 φρει στροβιλοκινητρα αντ στερεν καυσμων, πως η κδοση C-80IA. Χρη στην αντικατσταση του κινητρα, η εμβλεια του βλματος ανρχεται στα 120 km. Εκτς απ την Κνα, το βλμα χει εξαχθε σε χρες πως η Αλγερα, το Μπανγκλαντς, η Ινδονησα, το Ιρν, το Πακιστν, η Ταλνδη και η Μιανμρ.

Καλλιτεχνικ απεικνιση του βλματος CJ-10 (DH-10)

Καλλιτεχνικ απεικνιση του βλματος CJ-I0 / CJ-I0A
Πραυλος cruise CJ-I0 με εμβλεια μεταξ 1.500 και 2000 km (κατ’ λλες πηγς 2.200 ως 2.500 km). Οι πραυλοι αυτο εναι αντγραφο των Σοβιετικς κατασκευς Kh-55, αλλ εναι ικανο να φρουν πυρηνικ κεφαλ. Αναπτσσουν ταχτητα 2,5 mach, εναι μως μειωμνης ακρβειας καθς η ναυτιλα τους στηρζεται σε αδρανειακ σστημα πλογησης με πιθαν δορυφορικ υποβοθηση του κινεζικο συμπλγματος δορυφορικς ναυτιλας BeiDou. Το τελευταο πντως προς το παρν δεν βρσκεται σε επιχειρησιακ κατσταση και εναι γνωστο εν η Κνα μπορε να κατευθνει τους CJ-I0A δορυφορικ.

YJ-12

YJ-I2
Η ανπτυξη του υπερηχητικο βλματος εναντον πλοων YJ-I2 ξεκνησε τις αρχς του ’90. Στην εξλιξ του εμπλκονται γραφεα πως η China Sea Eagle Electromechanical Technology Academy (CHEMTA) και η Tri-River Aerospace Industrial Group, αποτελομενα απ τα κρατικ μλη China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC).
To σχδιο καταρτστηκε στις αρχς της δεκαετας του 2000, και το 2005 ρχισε η παραγωγ με μικρ ρυθμ.
Το βλμα πρωτοεμφανστηκε για πρτη φρα να μεταφρεται απ να αεροσκφος ναυτικς συνεργασας
H-6G. Εξωτερικ το βλμα εναι παρμοιο με το ρωσικ βλμα Kh-31 (κδοση ΜΑ-31 εναριου στχου) του αμερικανικο εναερου στχου GQM-I63A
Coyote.

YJ-91 (εργοστασιακ ονομασα KR-1)

YJ-9I (εργοστασιακ ονομασα KR-I)

Κινεζικ κδοση του Kh-31 /Kh-3IP, που αναπτχθηκε απ την εταιρεα “Hongdu Aviation Industry Corporation” για να εξοπλσει αεροσκφη πως τα JH-7, J-8B, Su-27, Su-30, J-I0.

Ουσιαστικ πρκειται για αντιγραφ του ρωσικο βλματος αντιραντρ Kh-3IP. (Κατ την περοδο 2002-2004, σμφωνα με τα ξνα μσα ενημρωσης, η Κνα αγρασε περπου 200 βλματα αντιραντρ Kh-3IP για να οπλσει τα Su-30MKK). Επιπλον, υπρχουν πληροφορες τι Κινζοι προσπαθον να αντιγρψουν το βλμα εναντον πλοων τπου Moskit.


Το μλλον του νου Η-6Κ

Αναμφισβτητα το Η-6Κ (βαθς εκσυγχρονισμς) αποτελε την τελευταα κδοση της οικογνειας των Η-6 (Tu-16) ενσωματνοντας συστματα τα οποα απαντ- νται στα σγχρονα βομβαρδιστικ.

Πρκειται πρακτικ για μια να σχεδαση αφνοντας αρκετ πσω τις προηγομενες εκδσεις, πως τα Η-6Η και Η-6Μ οι οποες μχρι πρτινος θεωρονταν ως οι πιο προηγμνες της συγκεκριμνης σχεδασης.

To Η-6Κ κατ πολλος θεωρεται ως ο πρδρομος του νου στρατηγικο βομβαρδιστικο, το οποο θα ενσωματνει πολλ απ τα συστματα, πως η διαμρφωση στο πιλοτριο οι κινητρες, εν ο βασικς σχεδιασμς του θα εναι τπου stealth.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
Xian H-6K © konstantinos Panitsidi
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Xian
ΧΩΡΑ
Κνα
ΤΥΠΟΣ Στρατηγικ Βομβαρδιστικ
ΠΛΗΡΩΜΑ
4, τομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δυο στροβιλοκινητρες D-30KP-2
Μγιστη ση, kg
2 x 12.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μκος, m
34,80
ψος α/φους, m
10,36
Εκπτασμα πτρυγας, m
33,00
Επιφνεια πτρυγας, m2
165,00
ΒΑΡΗ
-κεν, kg
37.230
-μγιστο βρος απογεωσης, kg
79.000
-κανονικ βρος απογεωσης, kg
-
-εσωτερικ κασιμο, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μγιστη ταχτητα, km/h
1.050
Ταχτητα ταξιδιο, km/h
786
Εμβλεια, km
6.000
Ακτνα δρσης, km
3.500
Επιχειρησιακ οροφ, m
12.800
ΟΠΛΙΣΜΟΣ ξι βλματα CJ-10A βλματα εναντων πλοων C201. Ωφλιμο φορτο οπλισμο σε τυπικ διαμρφωση 12.000 kg.
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials