Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Διάφορα
     
ΔΙΑΦΟΡΑ, Αυτοκινούμενο A/A σύστημα μέσου βεληνεκούς, Ελαφρύ, τροχοφόρο, τεθωρακισμένο όχημα , αυτοκινούμενο ICBN, Αρμα μάχης "BLACK EAGLE", Υποβρύχιο τύπου 955 Borey


2T

Αναγνωριστικό όχημα βαθιάς διείσδυσης και καταστροφής

   

Αναγνωριστικό όχημα βαθιάς διείσδυσης και καταστροφής 2T

 


ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΕΡΠΥΣΤΡΙΟΦΟΡΟ ΟΧΗΜΑ (ΤΟΜΑ), ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΓΙΑ ΡΩΣΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΤΟΜΑ - ΤΟΜΠ

Στις 26 Οκτωβρίου 2000, στο πεδίο δοκιμών που βρίσκεται κοντά στην πρωτεύουσα Minsk (Λευκορωσία) έγινε για πρώτη φορά π παρουσίαση του αναγνωριστικού οχήματος βαθιάς διείσδυσης και καταστροφής. Η ανάπτυξη αυτού του μοναδικού οχήματος, έγινε από την εταιρεία "Minotor Service" η οποία, σχεδόν εξολοκλήρου, ανήκει στον ιδιωτικό τομέα. Όμως η συνεργασία της εταιρείας αυτής στο παρελθόν με κρατικούς οργανισμούς στις επισκευές και ανακατασκευές ερπυστριοφόρων για λογαριασμό της Δύναμης Αεράμυνας (PVO) - τη βοήθησε ν' αποκτήσει μεγάλη πείρα. Έτσι με την πάροδο του χρόνου, άρχισε να συνεργάζεται με διάφορες εταιρείες και εργοστάσια της Ρωσίας και της Λευκορωσίας. Στη συνέχεια, με δική της πρωτοβουλία ανέπτυξε ένα όχημα που διαφέρει από τα υπάρχοντα - το αναγνωριστικό βαθιάς διείσδυσης και καταστροφής, με κωδική ονομασία 2Τ.

Στην πράξη πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο ερπυστριοφορο όχημα (ΤΟΜΑ), που δεν ακολούθησε την πάγια ρωσική πρακτική της αναβάθμισης και τροποποίησης ήδη υπαρχόντων ΤΟΜΑ - ΤΟΜΠ (π.χ το BMP- 1 το οποίο εκσυγχρονιζόμενο αναβαθμίστηκε σε ΤΟΜΑ ΒΜΡ-3). Αντίθετα για πρώτη φορά έγινε μια προσπάθεια για τη δημιουργία ενός καθαρόαιμου ερπυστριοφόρου οχήματος εξειδικειμένου στη βαθιά αναγνώριση και κρούση.
Η σχεδίαση και η κατασκευή του οχήματος άρχισαν το 1996 και κράτησαν περίπου τέσσερα χρόνια μέχρι να κατασκευαστούν δυο αναπτυξιακά πρωτότυπα.
Οι κατασκευαστές του το χαρακτηρίζουν ως ένα τεθωρακισμένο όχημα μάχης που είναι ταυτόχρονα ένα ελαφρύ αναγνωριστικό-βαθιάς διείσδυσης και ένα άρμα. Αναπτύχθηκε με την εμπειρία των πόλεμων του Αφγανιστάν και της Τσετσενίας και προορίζεται για την εκτέλεση αποστολών αναγνώρισης και κρούσης. Σύμφωνα πάντοτε με τις δηλώσεις των κατασκευαστών του, το κύριο έργο του 2Τ είναι η αναγνώριση σε βάθος και οι καταστροφές στόχων όπως επίγεια κέντρα διοίκησης, σταθμοί επικοινωνιών, γέφυρες κ.ά. To 2T μπορεί να κατευθύνει με λέιζερ προς το στόχο τα τηλεκατευθυνόμενα βλήματα του πυροβολικού, τύπου "Kransnopol" όταν αυτά βρίσκονται προς την τελική
φάση εμπλοκής με το στόχο, διορθώνοντας κάθε απόκλιση. Ακόμη στην εταιρεία υπάρχει και μια άλλη έκδοση του 2Τ, που προορίζεται για την περισυλλογή πιλότων, τα αεροσκάφη των οποίων καταρρίπτονται σε εχθρικό έδαφος. του Ως ασθενοφόρο φιλοξενεί ένα ξαπλωμένο άτομο σε φορείο μέσα στο άρμα (και ίσως δύο ή και τρία ακόμη). Πάντοτε σύμφωνα με τις δηλώσεις τον εκπροσώπων της εταιρείας, το άρμα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά μεγάλους αριθμούς σε μια μάχη, διότι είναι ένα ελαφρύ άρμα αναγνώρισης και δεν φέρει βαρύ οπλισμό για την υποστήριξη του πεζικού και την κάλυψη του (για αυτό το ρόλο είναι πολύ κατάλληλο το ΤΟΜΑ ΒΜΡ-3 που μπορεί να παρέχει πλήρη κάλυψη σε μια μάχη).
Ένα μέρος του οχήματος βασίζεται στα πρότυπα των ρωσικών σχεδιάσεων, στις οποίες ο οδηγός-μηχανικός βρίσκεται μπροστά, ενώ ο οπλισμός του βρίσκεται στο κέντρο, ο κινητήρας και ο μηχανισμός μετάδοσης της κίνησης (power train) πίσω.
Το πλήρωμα αποτελείται από τρία άτομα. Προβλέπεται επίσης και μια θέση για έναν αξιωματικό αναγνώρισης.
Ο οπλισμός του περιλαμβάνει ένα πολυβόλο/πυροβόλο 30-mm τύπου 2Α42 με μέγιστη γωνία απόκλισης ανύψωσης μέχρι και 85 μοίρες, συζυγές πολυβόλο 7,62-mm PTK και σωλήνα εκτόξευσης χειροβομβίδων διαμέτρου 30 mm τύπου AGS-30.
Στις πλευρές του πύργου βρίσκονται αναδιπλωμένα δυο συστήματα LCHR - lancher για δυο ATGM (Anti-Tank Guided Missile) τύπου "Ataka" και δυο αντιαεροπορικούς πύραυλους "igla". Τα πυρομαχικά του πυροβόλου ανέρχονται σε 500 φυσίγγια, ενώ εκτός από τους δυο ATGM που βρίσκονται στους εκτοξευτήρες είναι αποθηκευμένοι άλλοι 6 εφεδρικοί πύραυλοι. Στον οπλισμό περιλαμβάνονται και 12 αντιαρματικές νάρκες.
Το άρμα είναι εφοδιασμένο με έναν πανίσχυρο κινητήρα ντίζελ τύπου V-46, με μέγιστη ισχύ 780 ίππων, που μπορεί να αντικατασταθεί και από άλλο ακόμη ισχυρότερο. Ο κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και ευκινησία στους ελιγμούς του. Η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 100 χ.α.ώ. και έχει αυτονομία της τάξης 1.000 χλμ. με πλήρη ποσότητα καύσιμων και κίνηση επί οδού.

Το άρμα είναι πολύ εύκολο και ευχάριστο στον έλεγχο του τόσο στην πορεία όσο και στις στροφές. Για να επιτύχουν όλα αυτά εγκαταστάθηκαν ειδικά jacks.
Η μετάδοση της κίνησης είναι υδρομηχανική (hudromechanics), η δε ανάρτηση υδροπνευματική.
Αυτός ο συνδυασμός είναι αποτελεσματικός όταν το άρμα αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες σε ανώμαλο έδαφος και προφυλάσσουν το πλήρωμα από τον ενδεχόμενο τραυματισμό. Επίσης το άρμα έχει πολύ καλή θωράκιση, η οποία, ειδικά στη μετωπική όψη, είναι αδιαπέραστη από βλήματα ακόμη και 30 mm. Η κύρια θωράκιση είναι διασκορπισμένη και ταυτόχρονα διαφορετική στα διάφορα σημεία του άρματος. Το πλήρωμα βρίσκεται σε μια θωρακισμένη κάψουλα με μια ειδική αντιθραυσματική επικάλυψη.
Το δάπεδο του είναι επίσης ενισχυμένο με θωράκιση στα ζωτικά σημεία του, ενώ τα καθίσματα των μελών του πληρώματος είναι εφοδιασμένα με σύστημα ανάρτησης και κατασκευαστικά δεν ενώνονται με τη δομή (όπως. σε άλλες παρόμοιες σχεδιάσεις) αλλά αντίθετα στην κατασκευή τους χρησιμοποιήθηκαν ειδικά υλικά απορρόφησης.
Το πλήρωμα αποτελείται από τρία άτομα. Προβλέπεται επίσης και μια θέση για έναν αξιωματικό αναγνώρισης.

Φυσικά όλα αυτά προέρχονται από ήδη δοκιμασμένα καθίσματα που χρησιμοποιούνται σε ελικόπτερα όπως το Ka-50 και το Mi-28. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται κατακόρυφα οι πιθανότητες όταν το άρμα πατήσει μια αντιαρματική νάρκη το πλήρωμα να παραμείνει ζωντανό.
Επίσης προβλέπεται, και η τοποθέτηση του συστήματος ενεργητικής αυτοπροστασίας, "ARENA".
Για το χαμηλό ίχνος και την εκπομπή θερμικής ακτινοβολίας, το άρμα έχει βαφτεί με ειδική βαφή, ενώ η κατασκευή του είναι τέτοια ώστε να προσδιορίζει ένα άρμα τεχνολογίας STEALTH.
Το σύστημα έλεγχου έχει την ικανότητα εντοπισμού παρακολούθησης και εγκλωβισμού επίγειων και εναέριων στόχων τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα ενώ για τον υπολογισμό της απόστασης χρησιμοποιεί αποστασιόμετρο Laser.To άρμα επίσης είναι εφοδιασμένο με το σύστημα scanning για την παρακολούθηση και ανάλυση των ραδιοσημάτων και διαθέτει και άλλες συσκευές ηλεκτρονικού πολέμου. Για παρακολούθηση και αποκάλυψη στόχου πέραν από το ορίζοντα (για μεγάλη εμβέλεια) υπάρχει αναδιπλούμενο περισκόπιο που μοιάζει με εκείνο των υποβρυχίων. Επιπλέον διαθέτει συστήματα αδρανειακής και δορυφορικής ναυτιλίας ενώ η επικοινωνία του οχήματος με τα επίγεια κέντρα γίνεται με συστήματα κρυπτοφωνίας. Η κατασκευή του άρματος είναι τέτοια ώστε με την παραγγελία του πελάτη να διαφοροποιείται όπως αυτός επιθυμεί ξεκινώντας από τον εξοπλισμό, τις συσκευές ή και τον κινητήρα.

Στον επιπλέον εξοπλισμό του οχήματος περιλαμβάνεται φτυάρι για αυτόματη εκσκαφή αμυντικής τάφρου και στο οπίσθιο τμήμα έχει τοποθετηθεί μια ειδική κάμερα οπίσθιας παρατήρησης. Η τελευταία έχει τοποθετηθεί μετά τις εμπειρίες από τον πόλεμο στην Τσετσενία - όταν το άρμα έκανε πίσω, μη έχοντας γνώση ο μηχανικός-οδηγός ότι υπάρχουν στρατιώτες για κάλυψη από πυρά του εχθρού.
Το κόστος του άρματος 2Τ, κατά δήλωση των εκπροσώπων της εταιρείας "Minotor Service" είναι πολύ πιο μεγάλο από το κόστος ενός άρματος μάχης που ανέρχεται περίπου στα 5 εκατ. δολ.
Είναι ένα πολύ ακριβό άρμα που με τη σημερινή οικονομική κρίση στη Ρωσία και στη Λευκορωσία είναι μάλλον αδύνατο να τοποθετηθεί από την πλευρά τους σχετική παραγγελία ούτε καν για ένα μικρό αριθμό.
Αυτό οδηγεί την ιδιωτική εταιρεία ν' αναζητήσει αγοραστές στο εξωτερικό και κυρίως προς τη μάλλον παραδοσιακή ρωσική αγορά, τις χώρες της Μ. Ανατολής. Αυτό εξάλλου μαρτυρεί και η βαφή του ομοιώματος του 2Τ σε καμουφλάζ της ερήμου. Το άρμα είναι πράγματι ιδανικό για αναγνώριση και περιπολίες στην έρημο, όπου θα εκτελούσε αποτελεσματικά την αποστολή του. Η παρουσίαση του άρματος στο πεδίο δοκιμών θύμιζε πιο πολύ ΤΟΜΑ φτιαγμένο για θερμές κλιματολογικές συνθήκες κάτι που είναι εμφανές και από τις φωτογραφίες. Είναι ένα πρωτοποριακό ΤΟΜΑ στην κατηγορία του και η σιλουέτα του θυμίζει τεχνολογία STEALTH.

Άλλες δυνατότητες:
- Εκτέλεση βολής, εν κινήσει (σύστημα σταθεροποίησης επί δύο αξόνων).
- Εκτέλεση νυχτερινής βολής (θερμικά όργανα νυχτερινής παρατήρησης).
- Αυτόματη μέτρηση απόστασης (Laser).

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
Πλήρωμα
3
Βάρος, ton
27,4
Ταχύτητες επί οδού, km/h
95-100
Αυτονομία επί οδού, km
1.000
Τύπος κινητήρα
Diesel V-46-6
Ισχύς κινητήρος (ίπποι)
780
Ίπποι ανά τόνο
35,12
Μεταφορά δεδομένων (Data Bus)
Συνεχής ψηφιακή γραμμή
Πυροβόλο, mm
30
Συζυγές πολ. 7,62, mm
Ναι
Αυτόματο Grenade cup discharde
Ναι
LCHR - lancher ATGM (Anti-Tank Guided Missile)
Ναι
Αντιαεροπορικοί πύραυλοι
Ναι
Πυρομαχικά
30 mm, βλήματα
500
7,62 mm φυσίγγια
2.000
Κατευθ. Α/Τ βλήματα
8 (2 πάνω LCHR + 6 μέσα σε θήκη)
Αντιαεροπορικοί πύραυλοι
2 πάνω LCHR
30 mm χειροβομβίδες
116
ΑΤΜ (Anti-Tank Mine)
12
Μηχανισμός μετάδοσης κίνησης / Ανάρτηση
Υδρομηχανική/Υδροπνευματική
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα