Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
KPS-Project
     
K.P.S. - Project (Konstantinos Panitsidis)


Πτερυγόπλοιο "ΠΟΣΕΙΔΩΝ"
Μεταπτυχιακή εργασία-Χ. Φωτιάδη

   

"ΠΟΣΕΙΔΩΝ" Πτερυγόπλοιο © Χ. Φωτίαδη

Καλλιτεχνική απεικόνιση "ΠΟΣΕΙΔΩΝ" © Κων/νος Πανιτσίδης

Συνοπτική περιγραφή της μεταπτυχιακής εργασίας

Η βασική σχεδίαση αφορά ένα δικινητήριο χαμηλοπτέρυγο με ουραίο πτέρωμα σχήματος «V» και άτρακτο-άκατο υδροδυναμική. Η κατασκευή είναι από κράμα αλουμινίου ΑΜΓ61 όπως και ατσάλι. Οι αεροδυναμικές επιφάνειες είναι από συνθετικά υλικά. Η προστασία του σκάφους από την διάβρωση επιτυγχάνεται με ηλεκτροχημική προστασία και ειδική επικάλυψη MIL-F-7179.

´Ατρακτος: Η άτρακτος είναι τύπου ημικελυφοειδούς κατασκευής , περιέχει δε το πιλοτήριο, θέσεις για το πλήρωμα, επιβατών όπως και χώρους ηλεκτρονικού και άλλου εξοπλισμού. Η κύρια καμπίνα έχει μήκος 25,00 μέτρα, πλάτος 3,70 μέτρα , με ενισχυμένο δάπεδο και οξυγονοσυγκολημένα τμήματα. Στην άτρακτο επίσης βρίσκεται ο βοηθητικός κινητήρας και ο απαραίτητος εξοπλισμός που επιτρέπει την αυτόνομη εκκίνηση των κινητήρων και την λειτουργία των υδραυλικών και ηλεκτρικών συστημάτων. Για την επι-αποβίβαση των επιβατών υπάρχουν 4 θύρες. Το υποθαλάσσιο τμήμα έχει υδροδυναμικό σκαλοπάτι.

Πτέρυγα: Η αεροδυναμική της έχει βελτιστοποιηθεί για πτήσεις κοντά στο έδαφος: μεγάλη γωνία προσβολής, μικρή επιμήκυνση, και μηδενική γωνία βέλους. Κατά μήκος του χείλους εκφυγής τοποθετούνται πηδάλια κλήσης 2ον τμημάτων ανά ημιπτέρυγα, με γωνίες περιστροφής +25ο...-15ο. Οι μηχανισμοί της πτέρυγας χρησιμοποιούνται στην απογείωση για την δημιουργία υποστρώματος αέρα ώστε ευκολότερα να αποσπάται το πτερυγόπλοιο από το νερό. Στις άκρες των ημυπτερυγίων τοποθετούνται πλωτήρες. Κατασκευαστικά η πτέρυγα αποτελείται από το κεντρικό τμήμα (στην άτρακτο) και 2 ημιπτέρυγες ενισχυμένες με αντιστρεπτικό κατασκευαστικό σχήμα πολλαπλών δοκών.

Ουραίο πτέρωμα: Με στόχο την μείωση της επίδρασης του φαινομένου εδάφους στην ευστάθεια και κατευθυντικότητα του σκάφους, το οριζόντιο πτερύγιο τοποθετείται ψηλά πάνω από την άτρακτο. Είναι δε σχήματος «V». Το οριζόντιο ουραίο πτέρωμα έχει μηδενική γωνία βέλους στο χείλος προσβολής ενώ διαθέτει πηδάλιο ύψους-βάθους 2 τμημάτων. Το κάθετο σταθερό ουραίο πτέρωμα έχει γωνία 38ο και είναι ενοποιημένη με την άτρακτο.

Σύστημα προσγείωσης: Η κατασκευή της ακάτου επιτρέπει την διάβαση επιφανειών όπως έδαφος, χιόνι, πάγος, χάρη στο υπόστρωμα αέρος. Μπορεί να βγει σε ομαλή ακτή με γωνία ως 10ο για επί-αποβίβαση επιβατών και τεχνικό έλεγχο, γεγονός που απλοποιεί την εκμετάλλευση του.

Κινητήρας: Διαθέτει 2 ΤVD κινητήρες τύπου ΤV7-117VΜΑ, ισχύος 1837 κΒ, ο καθένας. Είναι τοποθετημένοι με γωνία 4ο (προς των άξονα του Αφους). Επιτρέπουν την κατεύθυνση της ροής των αερίων κάτω από την πτέρυγα κατά την απο-προσγείωση. Η εκκίνηση των κινητήρων γίνεται με τον βοηθητικό κινητήρα ΑI-9-3B. Οι δεξαμενές καυσίμου είναι στην πτέρυγα.

Συστήματα και εξοπλισμός: Το σκάφος διαθέτει σύστημα ναυτιλίας με ράδιο-συστήματα κατόπτευσης και είναι τοποθετημένο στο έμπροσθεν τμήμα της ατράκτου. Επίσης εκεί είναι τοποθετημένο το σύστημα προειδοποίησης συγκρούσεων. Υπάρχει επίσης σύστημα διεύθυνσης πτήσης, ανάλογο του αυτόματου πιλότου, που επιτρέπει την πτήση τόσο αυτόματα όσο και χειροκίνητα. Το υδραυλικό σύστημα επιτρέπει την κίνηση των αεροδυναμικών επιφανειών της πτέρυγας. Το ηλεκτρικό σύστημα τροφοδοτεί με σταθερή τάση τον ηλεκτρικό-ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Το σκάφος διαθέτει τα απαραίτητα για την κίνηση στην επιφάνεια της θάλασσας, όπως φώτα ναυτιλίας, άγκυρα και εξοπλισμό ρυμούλκησης κ.λπ.

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα