Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Πυροσβ. Ε/Π
     
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ


Mi-8

Ελικόπτερο σε ρόλο αεροπυρόσβεσης

   

Mi-8 Hip (Mi-8 MTV) © Αναστ. Πανιτσίδης

Φωτο από την προσωπική συλλογή του Αναστ. Πανιτσίδη/www.redstar.gr

Αν και βασίσθηκε στα μηχανικά μέρη του  Mi-4, πολλά από αυτά ενισχύθηκαν για να μπορεί να χρησιμοποιεί νέας σχεδίασης στροβιλοκινητήρες. Πέταξε για πρώτη φορά το 1961 και κατασκευάσθηκαν περισσότερα από 8.000 Mi-8, με μια εξαγωγική προώθηση άνω των 2.000 ελικόπτερων σε 40 χώρες (από τα όποια τα μισά είναι ενεργά).

Τεχνική περιγραφή-συστημάτων

Το Ε/Π Mi-8  φέρει μόνο-αξονικό κύριο στροφείο ( με πεντάφυλλη έλικα) και ουραίο στροφείο τριών πτερυγίων. Προωθήτε από δυο στροβιλοκινητήρες και διαθέτει σύστημα προσγείωσης τριών σημείων (σταθερό).
Στο μπροστινό μέρος της ατράκτου βρίσκονται οι θέσεις του πληρώματος (κυβερνήτης, συγκυβερνήτης και ιπτάμενος μηχανικός).  Η κύρια καμπίνα έχει μήκος 5,34 m , πλάτος 2,25 m και ύψος 1,8 m. Η καμπίνα της έκδοσης μεταφοράς φορτίου / επιβατών έχει αυξηθεί στα 7,82 m με πλευρική πόρτα εισόδου  πλάτους 0,62 m και ύψος 1,4 m. Το Mi-8  μπορεί να μεταφέρει μέχρι 24 επιβάτες / στρατιώτες η 12 φορεία , ενώ  για  μεταφορά φορτίων αφαιρούνται τα καθίσματα όποτε στο εσωτερικό της καμπίνας μπορεί να  μεταφερθεί υλικό μέγιστου βάρους μέχρι 4.000 kg.
Η καμπίνα της έκδοσης μεταφοράς επιβατών έχει μήκος 6,36 kg, πλάτος 2,05 m και ύψος 1,7 m (και χωρά 28 επιβάτες).
Η ουραία δοκός είναι οβάλ τομής. Έχει κάθετο σταθερό  με μήκος 2,7 m και επιφάνεια 2 m2 .

Το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων, μη ανασυρόμενο, με κατευθυνόμενο μπροστινό τροχό. Οι κύριοι τροχοί διαθέτουν σύστημα πέδησης. Διαθέτει  και αποσβεστήρα ουραίου τμήματος / προστατευτικό ουραίου.

Το κύριο στροφείο έχει 5 πτέρυγες με εύκαμπτο σύνδεσμο και υδραυλική απορρόφηση κραδασμών. Η ταχύτητα στις άκρες των πτερύγων φτάνει τα 217 m/sec.
Το ουραίο στροφείο είναι διαμέτρου 3,9 m, τριών πτερύγων. Οι πτέρυγες έχουν σχήμα παραλληλεπίπεδο, και η κατασκευή  τους μοιάζει με αυτήν του κύριου στροφείου.

Το Mi-8 προωθείται από δύο στροβιλοκινητήρες  τύπου  TV-2-117AT με μέγιστη ισχύ 1.250 kW /1.700 h.p. ο κάθε ένας (Mi-8T), η  TV3-117ΜΤ με μέγιστη ισχύ 1.435 kW /1950 h.p. ο κάθε ένας (Mi-8ΜΤ, ΑΜΤ η ΜΤV). Διαθέτουν προστασία από την σκόνη και  είναι τοποθετημένοι δίπλα-δίπλα πάνω στην  άτρακτο.
Το Mi-8 έχει χώρο για 1.870 ltr. καυσίμου και δυνατότητα προσαρμογής εξωτερικά δύο δεξαμενών των 1.140 ltr (αριστερά) και  1.030 ltr. (δεξιά). Επιπλέον δεξαμενή των 915 ltr. μπορεί να τοποθετηθεί στην καμπίνα.
Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης περιλαμβάνει το κύριο κιβώτιο VR-8A, το όποιο αποδίδει μέγιστη ισχύ 1.250 kW/1435 Kw.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι διπλό, με σκληρή ντίζα και συρματόσχοινα. Διαθέτει σύστημα αυτόματου πιλότου τύπου ΑΡ-34Β για τήρηση σταθερής πορείας, ύψος και ταχύτητας κ.λπ.

Το υδραυλικό σύστημα είναι διπλό επίσης, για προστασία, ενώ υπάρχει και σύστημα ανάγκής. Το βασικό υδραυλικό  σύστημα είναι για τον έλεγχο του Ε/Π ενώ το βοηθητικό για  το σύστημα προσγείωσης.
Το  ελικόπτερο έχει εξοπλισμό  που του επιτρέπει να επιχειρεί και νύχτα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός αποτελείται από ασύρματους FM R-860 η R-828 και R-842 βραχέων κυμάτων «Karat» και συσκευή εσωτερικής επικοινωνίας SPU-7. Διαθέτει  σύστημα καταγραφής εσωτερικής ομιλίας RI 65 (Μι-8Τ).
Ανάλογα με απαιτήσεις του πελάτη το Ε/Π εξοπλίζεται με εξωτερικό «γάντζο» για μεταφορά εξωτερικού φορτίου βάρους 3.000 kg η των 2.500 kg και εξοπλίζεται με βαρούλκο με ανυψωτική ικανότητα 150 kg.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Miliya
ΤΥΠΟΣ
Ελικόπτερο σε ρόλο αεροπυρόσβεσης
ΠΛΗΡΩΜΑ
2-3, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Klimov TV3-117A
Μέγιστη ισχύς, kW
2 x 1.257
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
18,17
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
21,29
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
3,91
Ύψος Ε/Π, m
5,65
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
6.800
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
11.100
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
12.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
250
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
225
Εμβέλεια , km
420
Δυναμική οροφή, m
4.500
Στατική οροφή, m
1.900
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
Μέχρι 28 άτομα η 12 φορεία  η 4.000 κιλά φορτίου μεταφερομένου εσωτερικά.
- με εξωτερικό γάντζο
3.000 kg
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-
     
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

Mi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.gr

Mi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.gr

Mi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.grMi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.gr

Mi-8. Αεροπυρόσβεση 2010 © www.redstar.gr

     
VIDEO  

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Αεροπυρόσβεση 2010, Σάμος.
Από το προσωπικό αρχείο του Redstar
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα