Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Πυροσβ. Ε/Π
     
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ


Ka-32 A11 VS

Ελικόπτερο σε ρόλο αεροπυρόσβεσης

(Ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου)

   

Ka-32 A11 VS.  Πρώτη πτήση: 1990. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Κάθε νέα πυροσβεστική περίοδος αναμένεται, ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς συνοδεύεται συνήθως από παρατεταμένη ξηρασία και ισχυρούς ανέμους. Κάθε τέτοια εποχή, εμφανίζονται στον τύπο διάφορες αναφορές, που πολλές φορές παίρνουν τη μορφή εξορκισμού για την καταστροφή της Ελληνικής χλωρίδας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Τα τελευταία χρόνια ο απολογισμός υπήρξε πραγματικά εφιαλτικός σε απώλεια εκτάσεως δασών, καλλιεργειών, περιουσιών, ακόμα και ανθρώπων και ζωών.

Ωστόσο το τεράστιο πρόβλημα των δασικών πυρκαγιών που έχει αποκτήσει διαστάσεις μάστιγας, φαίνεται να μην μπορεί πλέον να αντιμετωπιστεί εκ των ενόντων. Απαιτείται επομένως μία στρατηγική στον τομέα της πυροπροστασίας που θα επανακαθορίσει τις προτεραιότητες, τους στόχους, τα μέσα, το ανθρώπινο δυναμικό και το ρόλο των πολιτών στον τομέα αυτό.

Το γενικότερο πρόβλημα πυροπροστασίας, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν μέγιστο εθνικό θέμα καθώς η χώρα μας διαθέτει το μικρότερο ποσοστό δασοκάλυψης σ' όλη την Ευρώπη.

Το Ka-32 A11VS της Ρωσικής Αεροπορίας ίσως ένα από τα κορυφαία ελικόπτερα που κατασκευάστηκαν παγκοσμίως. Έχοντας δεχτεί εκτεταμένες αναβαθμίσεις κατά την διάρκεια της επιχειρησιακής ζωής του, υπερέχει ακόμη και σήμερα σε αρκετά σημεία απέναντι σε αρκετούς δυτικούς τύπους ελικόπτερων.

 
Ka-32A11VS. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης
Ka-32A11VS © Κων/νος Πανιτσίδης

Η εταιρεία «Kamov» είχε επεξεργαστεί και αναπτύξει ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του βασικού Κa-32 Α , με αποτέλεσμα σήμερα οι αναβαθμισμένες εκδόσεις του Ε/Π να έχουν λάβει πιστοποιητικό πλοϊμότητας από τις υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας του Καναδά, των ΗΠΑ με βάση τον κανονισμό FAR-29, την Ταϊβανεζικη, την Ελβετική και την Μεξικάνικη.

Πυροσβεστική έκδοση

Ως δασοπυροσβεστικό έχει εκτελέσει με επιτυχία της κατάσβεσης πυρκαγιών σε χώρες όπως: Ελλάδα, Ισπανία, Καναδάς, Πορτογαλία, Ελβετία, Γερμανία, Μαλαισία, Ινδονησία, Myanmar, Λάος, Βιετνάμ, Νέα Ζηλανδία, νήσοι του Σολομώντος, Τουρκία, Ιράν, Αλγερία, Δημοκρατία της Νοτίου Αφρικής, Φιλιππίνες, Αυστραλία, Γαλλία, Αυστρία, Δημοκρατία της Νότιας Κορέας, της Κύπρου και άλλων χωρών παγκοσμίως.
Στην πυροσβεστική έκδοση του εφοδιάστηκε με μια δεξαμενή νερού, δυο ηλεκτρικές αντλίες υδροληψίας, με δεξαμενές αφρού, ειδική μάνικα (water-Gun) και σύστημα κάθετης ρίψης αφρού.
Το Ka-32A διαθέτει ένα βαρούλκο με ανυψωτική ικανότητα 300 κιλών και το σύστημα μεταφοράς προσωπικού τύπου TSK (μεταφορικά – μέσα – διάσωσης).

- Η καμπίνα TSK-1 παρέχει την δάσωση δυο ατόμων και μεταφέρεται εσωτερικά του ελικόπτερου.

- Ενώ η καμπίνα TSK-2 έχει την δυνατότητα να μεταφέρει μέχρι και 20 άτομα (όλο το σύστημα μεταφέρεται στον τόπο της καταστροφής με ένα φορτηγό ρυμουλκούμενο).

- Το TSK-3 έχει την δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 10 άτομα και μεταφέρεται εσωτερικά του ελικόπτερου.


Επίσης το ελικόπτερο μπορεί να εφοδιαστεί με επιπλέον ειδικό βαρούλκο τύπου Su-R, που προορίζεται για την αποβίβαση προσωπικού και φορτίου σε κατάσταση της αιώρησης (μήκος συρματόσχοινου –50 m και ανυψωτική ικανότητα 100 kg).

Στην πυροσβεστική έκδοση του μπορεί εύκολα να μεταφέρει ένα ειδικό κάδο τύπου «Bambi Baket» Καναδικής προέλευσης η μια δεξαμενή των 3.000 ltr τύπου Simplex. Ο κάδος μεταφέρεται με εξωτερική ανάρτηση με συνολική χωρητικότητα 5.000 ltr. Επιτρέποντας την εύκολη πλήρωση νερού και μεταφορά του στο χώρο της φωτιάς με μέγιστη ταχύτητα 150 km/h. H πλήρωση του συστήματος Simplex πραγματοποιείται με ειδική μανικά, σε διάστημα 1 min και 20 sec από λίμνες, ποτάμια η από ειδικές δεξαμενές αρκεί το βάθος να είναι μεγαλύτερο των 30 cm. Με την τοποθέτηση του συστήματος Simplex αντί του Bambi-Baket, έχουν εξαλείψει τα προβλήματα κατά την μεταφορά του κάδου (καθώς δεν περιορίζει την ταχύτητα πλεύσης του Ε/Π, δεν μετατοπίζει το Κ.Β. και δεν απαιτεί υδάτινες επιφάνειες με μεγάλο βάθος, και την επικινδυνότητα της αγκίστρωσης του κάδου.

Το ελικόπτερο φέρει σε συνδυασμό δυο συστήματα όπως το «water-Gun» και το σύστημα κάθετης ρίψης αφρού. Και τα δυο συστήματα έλεγχου ρίψης να ελέγχεται από το πλήρωμα κατόπιν της επιλογής του συστήματος.
Στην περίπτωση επιλογής του συστήματος κάθετης ρίψης αφρού, αυτόματος ενεργοποιείται το σύστημα PURGA το όποιο σε ελάχιστο χρόνο αναμιγνύει νερό σε αφρό, μετατρέποντας τα 3.000 ltr νερού σε 6.000 έως 200.000 ltr ειδικού αφρού. Ενώ η επιλογή του «water-Gun» προορίζεται κύριος για ακριβή κατάσβεση της πυρκαγιάς (π.χ όπως μέσα από τα παράθυρα ενός κτηρίου). Ο μάνικας έχει την δυνατότητα να πραγματοποιεί ρίψη νερού 40ltr/sec σε μια απόσταση 45 m.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Kamov
ΤΥΠΟΣ
Ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Στροβιλοκινητήρες διπλής ροής TV3-117 VMA
Μέγιστη ισχύς, h.p
2 x 2.200
Διαστάσεις:
-
Μήκος, m
11,215
Μήκος ελικόπτερου (με κύριο στροφείο), m
12,217
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
15,900
Αριθμός στροφείων
6 (2 x 3)
Ύψος Ε/Π, m
5,450
Διαστάσεις καμπίνας:
- μήκος, m
4,32
- πλάτος, m
1,32
- ύψος, m
1,24
Εσωτερική διαρρύθμιση:
-
- μέγιστος αριθμός επιβατών, (passengers)
16 (13)
- φορεία
4
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
6.800
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
11.000
Μέγιστο βάρος απογείωσης με ωφέλιμοφορτίο (εξωτερική ανάρτηση), kg
12.700
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
-
- εσωτερικά
3.700 (4.200)
- με εξωτερικό γάντζο
5.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (MCA+20o C, G=11.000 kg
-
Μέγιστη ταχύτητα επίπεδο θάλασσας, km/h
250
Βαθμός ανόδου, επίπεδο θάλασσας (μέγιστη ισχύ), m/sec
15
Οροφή αιώρησης OGE (χωρίς αέρα), μέγιστη ισχύ, m
3.600
Οροφή αιώρησης IGE, (χωρίς αέρα), μέγιστη ισχύ, m
4.100
Πρακτική οροφή, m
4.700
Μέγιστη εμβέλεια επίπεδο θάλασσας, με πλήρες καύσιμο και ωφέλιμο φορτίο εσωτερικά 1500 kg, ( χωρίς το εφεδρικό καύσιμο), km
610
Μέγιστη διάρκεια παραμονής στων αέρα με πλήρες καύσιμο ( χωρίς το εφεδρικό καύσιμο), επίπεδο θάλασσας, hour
3,2
Εμβέλεια μεταφοράς Ε/Π, ( χωρίς το εφεδρικό καύσιμο), km 900
IGE - υπό την επίδραση του εδάφους
OGE - Εκτός επίδρασης εδάφους

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα