Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελικόπτερα
     
Ελικόπτερα Πολλαπλών ρόλων, Ε/Π Ανθυποβρυχιακού πολεμου, Επιθετικα Ε/Π


Mi-8ATMSh/Mi-17MD/Mi-17N
Ελικόπτερο-Εγγύς υποστήριξης

   

Mi-8 ATMSh. Πρώτη πτήση: 1985

 

Τα διάφορα μοντέλα του Hip αποτελούν το πολυαριθμότερο ελικόπτερο σε ρωσική αλλά και κοινοπολιτειακή υπηρεσία (παρήχθησαν συνολικά 11.000 Hip). Το Mi-8 Hip του 1965 σταδιακά εξελίχθηκε στο Mi-8MT /Mi-17  Hip-H του 1989 με βελτιωμένη μετάδωση, κοντύτερους αεραγωγούς με καλύμματα, κεφαλή στροφείου από τιτάνιο, θωράκιση για το  πλήρωμα, ισχυρότερους στροβιλοελικοφόρους κινητήρες TV3-117ΜΤ αντί των αρχικών TV2-117 και με το βοηθητικό στροφείο ελκτικό στην αριστερή αντί του ωστικού  δεξιάς πλευράς. Το εξοπλισμένο στρατιωτικό μοντέλο αυτής της έκδοσης ονομάστηκε Mi-17V και γενικώς φέρει παρεμβολείς υπερύθρου Hot Brick, καταστολείς υπερύθρου ίχνους στις εξαγωγές των κινητήρων, δυνατότητα τοποθέτησης πρόσθετης θωράκισης στα πευρά και πίσω από τις θέσεις του πηλρώματος και εκτοξευτές αναλωσίμων  ASO-2/-3. Νέα μοντέλα διαρκώς εμφανίζονται:  το Mi-8MTV-2/-3 φέρει (όπως και το Mi-8MT/ Mi-17V) νέα κεφαλή στροφείου από τιτάνιο, βελτιωμένη μετάδοση, εσωτερική και εξωτερική θωράκιση και επιπλέον ακόμη  ισχυρότερους κινητήρες TV-3-117VM των 2.100 ίππων για καλύτερες επιδόσεις σε υψηλές θερμοκρασίες και μεγάλα υψόμετρα, ενώ μπορεί να εφοδιαστεί με διπλές ή τριπλές ράγες μεταφοράς οπλισμού. Το πρώτο μοντέλο είναι η βασική στρατιωτική έκδοση (το Mi-8MTV-1 είναι πολιτική έκδοση), με αντίστοιχο επικοινωνιακό εξοπλισμό, προαιρετική επιπλέον θωράκιση καμπίνας, πολυβόλο ρύγχους και δυνατότητα μεταφοράς οπλισμού στα πλάγια της ατράκτου ενώ το δεύτερο διαθέτει νέο ηλεκτρικό συστημα  για αποφυγή αυτοπαρμεβολών με τα συστήματα επικοινωνίας.

Τα εξαγωγικά μοντελα των Mi-8MTV αναφέρονται συλλογικά ως Mi-17M με δύο εξαιρεσεις: η πρώτη είναι η έκδοση Mi-8 MTV-3 που η εξαγωγική της ονομασία είναι Mi-172 (σε ινδική υπηρεσία φέρει κινητήρες Σειράς 2, βελτιωμένα,δυτικά ηλεκτρονικά  που περιλαμβάνουν ραντάρ καιρού, GPS, DME/ILS/VOR, κλιματισμό, αποπαγοποιητικό εξοπλισμό). Η δεύτερη εξαίρεση είναι τα  ελικόπτερα με επιπλέον προβλέψεις για εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού , πολιτικού (δεξαμενές αεροπυρόσβεσης, έρευνα και διάσωση, αερροδιακομιδές) ή στρατιωτικού (ραντάρ, ειδικός οπλισμός, εξοπλισμός επίπλευσης, ρίψης αλεξιπτωτιστών, οπλισμός, όργανα  νυτκερινής παρατήρησης, επιπλέον θωράκιση κλπ). Σε αυτήν την περιπτωση ο κωδικός είναι Mi-17-1V (και ειδικά για το ιπτάμενο ιατρικό κέντρο, με ειρουργική τράπεζα κλπ  Mi-17-1VA). Αυτοί οι κωδικοί αφορούν το εργοστάσιο Kazan. Οταν το Mi-8MTV-3 κατασκευάζεται σε άλλο εργοστάσιο, στο Ulan Ude, ονομάζεται Mi-8ΑΜΤ και η εξαγωγική του έκδοση Mi-171. Το εν λόγω εργοστάσιο ανέπτυξε  σχετικά πρόσφατα (1996) μια νέα έκδοση του  Mi-8ΑΜΤ με ικανότατο οπλισμό και αισθητήρες, την Mi-8ATMSh. Tο Mi-8ATMSh βασίζεται στο σχέδιο Mi-17-1V, που έχει προβλέψεις για ειδικό εξοπλισμό και είναι εξοπλισμένο για αποστολές κρούσης, φέροντας κάλαθο ρουκετών B8V20A , βλήματα ΑΤ και ΑΑ (ΑΤ-6 Spiral-1 /9M114 Shturm-V, AT-9 Spiral-2 /9M-120 Ataka-V, SA-16 Gimlet/ 9M313 Igla-I, SA-18 Grouse/9M39 IglaV) το σκοπευτικό Raduga-S μαζί με τον εξοπλισμό κατεύθυνσης των βλημάτων, καταστολέα υπερύθρου στις εξατμίσεις, επιπλέον θωράκιση στα πλευρά και τη βάση της ατράκτου, διανομέα αναλωσίμων αντιμέτρων, αφρό πολυουρεθάνης στις δεξαμενές καυσίμου και (σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες) δυτικό σύσημα πλοήγησης.

Mi-17 MD
Mi-17MD

Στον τομέα των οπλισμένων εκδόσεων το Kazan ήδη από το 1996 είχε εμφανίσει το Mi-17MD Night για την εξαγωγική αγορά, με όχι ιδιαίτερα προηγμένο οπλισμό αλλά μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα σε προσωπικό (40 άνδρες) και μονοκόμματη ράμπα. Ο οπλισμός  (τουλάχιστον ο επιδειχθείς ) φερεόταν στο αριστερό  της ατράκτου και περιλάμβανε βλήματα ΑΤ  9M14M Malyutka-2 (AT-3 Sagger) και ΑΑ Igla, ενώ έφερε γυροσκοπικώς σταθεροποιημένο τηλεοπτικό αισθητήρα χαμηλού επιπέδου φωτισμού και πιλοτήριο βαμμένο μαύρο, τροποποιημένο για χρήση διοπτρών νυκτερινής όρασης.

Με βάση αυτό το μοντέλο αναπτύχθηκε το 1997, για έναν καναδικό διαγωνισμό (αντικατάσταση του CH-113 που είναι καναδική έκδοση του  CH-46 Sea Knight) το Mi-17KF Kittiwake, με δυτικά ηλεκτρονικά. Αυτά περιλαμβάνουν AHRS (Attitude and Heading Reference system) VG/DG-14, ολοκληρωμένο σύστημα ασυρμάτων Primus II, ραδιοϋψόμετρο AA-300 , έγχρωμο ραντάρ καιρού P-700, διπλό σύστημα διεύθυνσης πτήσης FZ-706, EFIS (Electronic Flight Instrument System)  τύπου EDZ-765 της Honeywell, σύστημα πλοήγησης Doppler της  Canadian Marconi, GPS και  σύστημα φωτισμού οργανολογίας KGS.

Mi-8 MTV
Mi-8MTV

Το Mi-8MTV-5 είναι από τα πλέον πρόσφατα και ικανά μοτνέλα, σαφώς προερχόμενο από το Mi-17MD (απ’ όπου πήρε την ενιαία, μεγαλύτερη ράμπα φορτίου και την αυξημένη μεταφορική ικανότητα προσωπικού) αλλά με πιλοτήριο διαμορφωμένο για νυκτερινές πτήσεις, νέους, σύγχρονους ενδείκτες και οργανολογία και και με κινητήρες TV-3-117VM των 1900 ίππων. Ομως  πλέον έχει οργανωθεί και ένας εκσυγχρονισμός πολλαπλών σταδίων (τυπικά τριών) με υιοθέτηση τεχνολογίας από το Mi-38 που αναπτύσσεται με γερμανική και γαλλική συνεργασία. Η βελτίωση επικεντρώνεται σε πιλοτήριο με νέα διαμόρφωση και οργανολογία , ώστε να είναι συμβατό με διόπτρες νυκτερινής όρασης, και γενικά να επιτρέπει πλήρεις νυκτερινές επιχιερήσεις, περιλαμβάνοτνας ταυτόχρονα σύγχρονα βοηθήματα ναυτιλείας και πτήσης.

Το ενδιαφέρον μερικών εξαγωγικών πελατών εξαντλείται σε αυτήν την φάση, αλλά ο εκσυγχρονισμός θα μπορεί να προχωρήσει με υιοθέτηση νέου στροφείου με συνθετικά πτερύγια, νέου συστήματος μετάδοσης, νέου ουραίου στροφείου τύπου-Χ και πιθανώς νέους κινητήρες των 2.500 ίππων. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση κατά έναν τόνο του μέγιστου βάρους απογείωσης.

Στον τομέα των αποστολών κρούσης, ο πόλεμος στην Τσετσενία οδήγησε το 1999 την Ομάδα Πειραματικής Μάχης στην απόκτηση εκτός από τα 6 Mi-24VN, 4 Mi-8 με νυκτερινές δυνατότητες,. Ο εξοπλισμος αυτών των ελικοπτέρων επικεντρώνεται σε αναδιαμορφωμένο πιλοτήριο (βαμμένο μαύρο, όπως στο Mi-17MD Night) με νέα όργανα (όπως ζέυγος έγχρωμων οθονών MFI-68 )και συμβατότητα με διόπτρες νυκτερινής όρασης (χρησιμοποιούνται πάλι οι διόπτρες Geo-NVG-I ONG-1 της Geofysika), βελτιωμένες επικοινωνίες, προσθήκη συστήματος δορυφορικής ναυτιλείας Α737 και σταθεροποιημένου συστήματος αισθητήρων ημέρας/νυκτός και κατάδειξης. Πρόκειται  για το GOES-331, τοποθετημένο κάτω από το ρύγχος, που περιλαμβάνει τηλεοπτικό εικονοσκόπιο χαμηλού επιπέδου φωτισμού, τηλέμετρο λέιζερ και FLIR. Το ελικότπερο αυτό αναφέρεται ως  Mi-8MTO και η εξαγωγική έκδοση με αυτές τις δυνατότητες μάλλον χαρακτηρίζεται ως Mi-17N.

Mi-17 N
Mi-17N

Εκδόσεις
Mi-17
Πρωτότυπο παραγωγής
Mi-17RRA
Έκδοση ηλεκτρονικού πόλεμου, εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1990.
Mi-17-1VA
Έκδοση MEDAVEC (νοσοκομειακό) εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Γαλλία το 1989 (αεροδιαστημική έκθεση). Εξοπλίστηκε με ποιο ισχυρούς κινητήρες TV3-117VA ισχύς 1678 kW ο κάθε ένας.
Mi-17AMTSh
Ελικόπτερο-Εγγύς υποστήριξης, παράγεται από το εργοστάσιο Ulan-Ude.
Mi-17MD (Mi-8MTV-5)
Ελικόπτερο γενικής χρήσης/ στρατιωτική έκδοση
Mi-17KF
Εξοπλισμένο με δυτικά ηλεκτρονικά.
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Miliya
ΤΥΠΟΣ
Ελικόπτερο-Εγγύς υποστήριξης
Στρατιωτική έκδοση
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
2-3, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Klimov TV3-117MT
Klimov TV3-117MT
Μέγιστη ισχύς, kW
2 x 1.454
2 x 1.454
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
18,22
18,424
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
21,29
21,29
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
3,91
3,91
Ύψος Ε/Π, m
5,65
4,755
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
7.260
7.100
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
11.100
11.100
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
12.200
13.000
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
1.450 +  1.420
1.450 + 1.420
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
260
250
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
225
240
Εμβέλεια , km
1.200
950
Ακτίνα δράσης, km
465
495
Δυναμική οροφή, m
4.500
5.000
Στατική οροφή, m
1.900
1.760
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
Μέχρι 28 άτομα η 32 στρατιώτες η 12 φορεία  η 4.000 κιλά φορτίου μεταφερομένου εσωτερικά
Μέχρι 32 στρατιώτες η 12 φορεία  η 4.000 κιλά φορτίου μεταφερομένου εσωτερικά
- με εξωτερικό γάντζο
3.000
3.000
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Δυο πυροβόλα των 12,7 mm και ένα πυροβόλο για την κάλυψη οπίσθιου ημισφαιρίου. Βάρος οπλικού φορτίου 1.400 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 6. Τέσσερις φορείς UB-16-57 ( 16 x 55 mm) η UB-32-57 (32 x 57 mm), 4 βομβες των 250kg, η 6 φορείς αντιαρματικών πύραυλων Ataka η Shturm. Τέσσερα βλήματα αέρος-αέρος Igla.
Ένα πυροβόλο των 12,7 mm (Afanasiev). Βάρος οπλικού φορτίου 1.400 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 6.  Εξι φορείς UB-16-57 ( 16 x 55 mm) η UB-32-57 (32 x 57 mm), 6 βόμβες των 250kg η δυο ατρακτίδια UPK-23-250 (ελεγχόμενο πυροβόλο GSh-23L) η 4 αντιαρματικά βλήματα M-17P Skorpion
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα