Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελικόπτερα
     
Ελικόπτερα Πολλαπλών ρόλων, Ε/Π Ανθυποβρυχιακού πολεμου, Επιθετικα Ε/Π


Mi-28 Havoc

Επιθετικό Ε/Π

   

Mi-28 Havoc. Πρώτη πτήση: 1982 © Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


Διθέσιο επιθετικό ελικόπτερο, παντός καιρού εφοδιασμένο με δυο κινητήρες TV3-117VMA με μέγιστη ισχύ 2x2.200 ίππων και εξοπλισμένο με πύραυλους (αντιαρματικούς) ATGM «Ataka». Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε στις 10 Νοέμβριου 1982, ενώ η πρώτη εκσυγχρονισμένη έκδοση του Μi-28Α παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1988. Κατασκευάστηκαν 4 ελικόπτερα Μi-28 και Μi-28Α. Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου Μi-28Ν πραγματοποιήθηκε στις 14 Νοεμβρίου 1996. Το 1999 άρχισε η προετοιμασία της παραγωγή του Ε/Π Μi-28Ν από την «Rostvertol».

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η άτρακτος και η ουραία δοκός έχουν κατασκευαστεί με την τεχνική "Semi-monocoque". Στο μπροστινό μέρος της ατράκτου βρίσκονται οι θέσεις του πληρώματος. Ο χειριστής-οπλισμού βρίσκεται σε ξεχωριστή καμπίνα μπροστά και πίσω του ο πιλότος, του όποιου η θέση είναι πιο πάνω απ' τη θέση του χειριστή-οπλισμού (όπως και στα Mi-24) για καλύτερη ορατότητα. Ο χώρος του πιλοτηρίου είναι κατασκευασμένος από συγκολλημένες πλάκες τιτανίου με εξωτερικές κεραμικές πλάκες που προστατεύουν το πλήρωμα από βολίδες και θραύσματα των 12,7 mm. Ανάμεσα στις δυο καμπίνες υπάρχει χαλύβδινος θώρακας. Τα αλεξίνεμα είναι αλεξίσφαιρα και επίπεδα. Η είσοδος στην καμπίνα του χείριστη πυροβολητή γίνεται απ' την αριστερή πλευρά, ενώ ο πιλότος μπαίνει στη θέση του μέσω θωρακισμένης θύρας, απ' την δεξιά πλευρά του Ε/Π. Ακριβώς πίσω από το πιλοτήριο υπάρχει ένα εδικό τμήμα, στο όποιο αν χρειαστεί μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και δυο άτομα ενώ η είσοδος πραγματοποιείται μέσα από ειδική θυρίδα από αριστερά.
Η πτέρυγα είναι ευθεία, τραπεζοειδούς σχήματος με εκπέτασμα στα 4,88 μέτρα με αρνητική δίεδρο γωνία (V). Κάτω απ' την πτέρυγα υπάρχουν 4 πυλώνες για ανάρτηση όπλων ή άλλων υλικών. Στα ακροπτερύγια έχει θέσεις για φορείς αντιαρματικών ρουκετών.

Σύστημα προσγείωσης: το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων, μη ανασυρόμενο, με κατευθυνόμενο οπίσθιο τροχό. Οι κύριοι τροχοί διαθέτουν σύστημα πέδησης και επίσης παρέχουν προστασία κατά την πρόσκρουση του Ε/Π με το εδάφους μέχρι και 12 m/sec.  Το μεταξόνιο είναι στα 11,00 μέτρα και το μετατρόχιο στα 2,29 μέτρα.

Το κύριο στροφείο έχει 5 πτέρυγες με εύκαμπτο σύνδεσμο και υδραυλική απορρόφηση κραδασμών. Η ταχύτητα (peripheral velocity) στις άκρες των πτερύγων φτάνει τα 216 m/sec ενώ η ταχύτητα της περιστροφής του στροφείου φτάνει 242 rpm.  Διαθέτει προειδοποίηση για εμφάνιση ρωγμών, ταχύτητα της περιστροφής.
Το ουραίο στροφείο είναι διαμέτρου 3,84 m, και αποτελείται από δυο ανεξάρτητα ζευγη (τεσσάρων πτερύγων). Οι πτέρυγες έχουν σχήμα παραλληλεπίπεδο. Για την μείωση του θορύβου του Ε/Π η πτέρυγες του κάθετου σταθερού  είναι εγκαταστημένα υπό γωνία 45 μοιρών και 135 μοιρών.

Το Μi-28 προωθείται από δύο στροβιλοκινητήρες τύπου TV3-117 VM με μέγιστη ισχύ 1.620 kW ο κάθε ένας. Διαθέτουν προστασία από τη σκόνη και είναι τοποθετημένοι σε ξεχωριστούς θύλακες στο επάνω κεντρικό τμήμα της ατράκτου. Εκεί επίσης βρίσκεται και το βοηθητικό ηλεκτροπαραγωγό στοιχείο (APU). Για περιορισμό της υπογραφής IR φέρει  προστατευτικά καλύμματα  στα ακροφύσια εξαγωγής των καυσαερίων.

Οι δεξαμενές καυσίμων είναι χωρητικότητας 1.900 λίτρων, ενώ επιπλέον υπάρχει και δυνατότητα μεταφοράς εξωτερικών δεξαμενών καύσιμων.
Εξοπλισμός:  αποτελείται από ήλεκτρο-οπτικό συγκρότημα κατάδειξης στόχου των αντιαρματικών βλημάτων και κάτω από αυτό βρίσκεται ο πυργίσκος σκόπευσης ημέρας, εκεί  επίσης βρίσκεται   και ένα απστασιόμετρο λέιζερ. Το συγκρότημα ηλεκτροοπτικων μπορεί να περιστραφεί κατά +110 …- 110 μοίρες κατά το αζιμούθιο και +13…-40 μοίρες  γωνίας προσβολής του Ε/Π. Το Ε/Π είναι εξοπλισμένο με ένα αποστασιόμετρο-προσδιοριστή στόχων  και σε ειδική περίπτωση το πλήρωμα μπορεί να χρησιμοποιήσει και ειδικά γυαλιά ή διόπτρα επί κράνους νυχτερινής όρασης.

Σύστημα αυτοπροστασίας:
Το σύστημα περιλαμβάνει δέκτη προειδοποίησης που παρέχει πληροφορίες για τον τύπο της  απειλής  και ατρακτίδια  εκτόξευσης αεροφύλλων / παραπλανητικών φωτοβολίδων στα ακροπτερύγια.
Ο έλεγχος πτήσης είναι ηλεκτρομηχανικός με υδραυλικά χειριστήρια με υποβοήθηση σέρβο και αυτόματο έλεγχο ευσταθείας.

Οπλισμός: Τον σταθερό οπλισμό του αεροσκάφους αποτελεί  το μονόκαννο πυροβόλο, 2Α42 των 30 mm τοποθετημένο σε πυργίσκο κάτω από την ατράκτο. Η ταχυβολία του πυροβόλου φτάνει τα 900 βλ./λεπτό σε εναέριο στόχο και 300 βλ./λεπτό σε στόχους εδάφους, ενώ υπάρχει διαθέσιμο απόθεμα 300 βλημάτων, αποθηκευμένα σε δυο κάνιστρα των 150 βλημάτων. Το πυροβόλο αυτό μπορεί να μετακινηθεί κατά ±110 μοίρες οριζοντίως και κατά +13 ως – 45 μοίρες καθέτως. Στους τέσσερις πτερυγικούς πυλώνες το Ε/Π μπορεί να μεταφέρει μεγάλη ποικιλία οπλισμού. Το Ε/Π μπορεί ακόμη να μεταφέρει κάτω από τις πτέρυγες και τα ατρακτίδια  των 23 mm, καθώς και τεσσάρων καλάθων ρουκετών πιθανώς των 57 mm ή των 80 mm ή των 130 mm). Οι αντιαρματικές ικανότητες του Ε/Π, βασίζονται στον πύραυλο «Shturm» (16 βλήματα) ή των  9Α4172 «Vikhr» με καθοδήγηση λέιζερ.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Miliya
ΤΥΠΟΣ
Επιθετικό Ε/Π πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Klimov TV3-117
Μέγιστη ισχύς, kW
2 x 1.640
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
16,85
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
17,20
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
3,84
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
Ύψος Ε/Π, m
3,82
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
7.890
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
10.400
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
11.500
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
1.500
Βάρος μεταφερόμενων καύσιμων με εξωτερικές δεξαμενές, ltr
4 x 500
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
282
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
260
Εμβέλεια , km
-
Ακτίνα δράσης , km
460
Δυναμική οροφή, m
5.750
Στατική οροφή, m
3.450
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
1.605
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ένα πυροβόλο 2A42 των 30 mm με 300 βλήματα.. Βάρος οπλικού φορτίου-1.605 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 4 x 4 αντιαρματικά βλήματα Shtorm ή Ataka, 2 φορείς UB-20-57 (20 x 55 mm) η UB-20-80 (20 x 80mm) η 2 x NUR των 130 mm. Δυνατότητα μεταφοράς 2 x 2 πύραυλους αέρος-αέρος R-60. Ατρακτίδια πυροβόλων με διαμέτρημα 23 mm ή οβιδοβόλο διαμετρήματος 30 mm ή ατρακτίδια πυροβόλων με διαμέτρημα 12,7 mm ή των 7,62 mm, βόμβες των 500 κιλών,Δυνατότητα μεταφοράς ειδικού εξοπλισμού ναρκοθέτησης. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 16 αντιαρματικά βλήματα Vikhr'.
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα