Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελικόπτερα
     
Ελικόπτερα Πολλαπλών ρόλων, Ε/Π Ανθυποβρυχιακού πολεμου, Επιθετικα Ε/Π


Ka-52K Alligator

Επιθετικό Ε/Π πολλαπλών ρόλων

   

Ka-52 Κ  Alligator. Πρώτη πτήση: 2000. Photo: A. Miheev

Φωτογραφία © Aleksey Miheev

Τον Μάρτιο του 2000 η Βόρειος Κορέα προκηρύξε διαγωνισμό για την προμήθεια 36 ελικοπτέρων, στο πλαίσιο ενός συμβολαίου ύψους 1,3 δις δολαρίων.

Η Kamov ανακοίνωσε την συμμετοχή της στο διαγωνισμό με το Ka-52 K, βασιζόμενο στο ήδη υπάρχον Ka-52, το όποιο έπρεπε να ανταγωνιστεί Ε/Π όπως το AH-64D “ Longbow” και το AH-1ZKing Cobra”.

Οι προτεινόμενες αλλαγές αφορούν το ήλεκτρο-οπτικό εξοπλισμό το όποιο απαρτίζεται από δυο γυροσκοπικά ήλεκτρο-οπτικά συστήματα:

  • στοχοποίησης GOES-342 (μέσω TV, αισθητήρα υπερύθρων και καταδείκτη λέιζερ, ο οποίος έχει ικανότητα να λειτουργήσει και σαν αποστασιομετρητής). Είναι εγκαταστημένο σε έναν ειδικό διαμορφωμένο πυργίσκο μπροστά στο ρύγχος.

  • Σύστημα ναυτιλίας GOES-520, εγκαταστημένο σε έναν πυργίσκο (σφαιρικής μορφής) κάτω από τις θέσεις του πληρώματος από την αριστερή πλευρά.

Σύμφωνα με απαίτήση των πελατών, το Ε/Π μπορεί εύκολα να μεταφέρει οπλισμό δυτικής προέλευσης, ενώ παραμένει η ικανότητα μεταφοράς των αντιαρματικών βλημάτων «Vikhr» ή τέσσερα βλήματα «Igla» τύπου «αέρος-αέρος».

Το Ka-52K ήταν ανώτερο σε αρκετά σημεία των αντίπαλων του, επίσης η Kamov ήδη δραστηριοποιείται από το 1990 στην Βόρειο Κορέα με τά Ε/Π της επιτυχημένης σειράς Ka-32.

Εντούτοις όμως ο διαγωνισμός εκκρεμεί. Επίσης παράλληλα με το διαγωνισμό η Β. Κορέα αναπτύσσει και το δικό της Ε/Π KMH ( η παραγγελία ανερχόταν συνολικά σε 400 Ε/Π από τα οποία τα 250 προορίζονταν για το στρατό ως αντικατάσταση των MD500 και 150 για τα UH-1H).

Μετά το διαγωνισμό η Kamov άρχισε να πραγματοποιεί δοκιμές νέας γενιάς εξοπλισμών. Έτσι στην MAKS-2003, στην στατική έκθεση παρουσιάστηκε και η εκσυγχρονισμένη έκδοση του, η οποία έφερε το ραντάρ τύπου «Arbalet» ( συγκρότημα ηλεκτροοπτικών «αέρος-επιφάνειας» στο εμπρόσθιο τμήμα της ατράκτου και συγκρότημα «αέρος-αέρος» τοποθετημένο στον άξονα περιστροφής του κύριου στροφείου), σύστημα «Samshit-BM-1» (παρέχει πλήρη κάλυψη, εντοπισμό, αναγνώριση απειλών, συλλέγει στοιχεία για την στοχοποιηση και αξιολογεί τις απειλές, εγκλωβισμό και παρακολούθηση στόχων εδάφους), ηλεκτροπτικό συγκρότημα TOES με βάση GOES-520 o οποίος χρησιμοποιείται για την απεικόνηση του εξωτερικού περιβάλλοντος, και είναι εγκαταστημένο στο ρύγχος του ελικόπτερου αριστερά.

Η έκδοση αυτή δοκιμάστηκε επιτυχώς από κρατικούς και στρατιωτικούς φορείς, ενώ σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Kamov, την γραμμή παραγωγής του Ka-52 θα αναλάβει το εργοστάσιο «Progress».

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Kamov
ΤΥΠΟΣ
Επιθετικό Ε/Π πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Klimov TV3-117VMA
Μέγιστη ισχύς, kW
2 x 1.638
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
13,50
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
14,50
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
-
Ύψος Ε/Π, m
4,90
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
7.800
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
9.800
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
10.400
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
-
Βάρος μεταφερόμενων καύσιμων με εξωτερικές δεξαμενές, ltr
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
300
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
270
Εμβέλεια , km
1160
Ακτίνα δράσης , km
520
Δυναμική οροφή, m
5.500
Στατική οροφή, m
3.600
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
2.000
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ενα πυροβόλο 2Α42 των 30 mm με 460 βλήματα. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 4 ή 3 Vikhr' ή 4 πύραυλους αέρος-αέρος IGLA V, ατρακτίδια πυροβόλων , NUR των 80 και των 122 mm, κ.α.
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα