Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελικόπτερα
     
Ελικόπτερα Πολλαπλών ρόλων, Ε/Π Ανθυποβρυχιακού πολεμου, Επιθετικα Ε/Π


Ka-52 Alligator

Επιθετικό Ε/Π πολλαπλού ρόλου

   

Ka-52 Alligator. Πρώτη πτήση: 1997 © Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Η αρχική σύλληψη του διθέσιου, Ε/Π  (με βάση το Ka-50 ), παρουσιάστηκε στην επιτροπή αξιολόγησης το 1994. Το Ε/Π αν και βασίστηκε σε αρκετά δομικά μέρη του Ka-50, επανασχεδιάστηκε το ρύγχος για να φιλοξενήσει πλέoν δυο πιλότους αντί ενός, με τις θέσεις του πληρώματος δίπλα-δίπλα.  H πρώτη κατασκευή Ka-52 άρχισε το 1996, και δημιουργήθηκε πάνω στην βάση του Ka-50 No01-02, με αριθμό πλαισίου Ν 021.  Αποσυναρμολόγησαν το ρύγχος μέχρι τη 18η δοκό της ατράκτου για να προσαρμόσουν πιο φαρδύ ρύγχος. Το πρωτότυπο Ε/Π έφερε πλήρες συγκρότημα ηλεκτροοπτικών συσκευών. Βαμμένο σε μαύρο χρώμα, και με αριθμό πλαισίου 061 («αντικείμενο 806», Ν01) παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους  στις 19 Νοεμβρίου 1996. Το πρώτο Κα-52 πέταξε στις 25 Ιουνίου 1997.

Το Alligator ουσιαστικά αποτελεί τη ρωσική απάντηση στο αμερικανικό Longbow με δυνατότητα να εκτελεί αποστολές άνετα καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου. Το ελικόπτερο προωθείται από δυο στροβιλοκινητήρες τύπου TV3-117 VNA των 3.276 kW.  Ο χώρος του πιλοτηρίου, φέρει θωράκιση και προσφέρει προστασία από βολίδες των 12,7 mm και από θραύσματα βλημάτων μέχρι 23 mm.. Ο θάλαμος διακυβέρνησης είναι εξοπλισμένος με εκτινασσόμενα καθίσματα τύπου  Κ-37-800. Για να αυξήσουν τις επιδόσεις του Ε/Π προβλέπεται η εγκατάσταση βελτιωμένων κινητήρων τύπου VK-2500 (TV3-117VMA-SB3) των 2.500 ίππων ο κάθε ένας. 
Τα ηλεκτροοπτικά συγκροτήματα είναι ανάλογα της έκδοσης Ka-50 Sh.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Kamov
ΤΥΠΟΣ
Επιθετικό Ε/Π πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Klimov TV3-117VMA
Μέγιστη ισχύς, kW
2 x 1.638
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
13,50
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
14,50
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
-
Ύψος Ε/Π, m
4,90
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
7.800
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
9.800
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
10.400
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
-
Βάρος μεταφερόμενων καύσιμων με εξωτερικές δεξαμενές, ltr
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
300
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
270
Εμβέλεια , km
1160
Ακτίνα δράσης , km
520
Δυναμική οροφή, m
5.500
Στατική οροφή, m
3.600
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
2.000
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ενα πυροβόλο 2A42 των 30 mm με 460 βλήματα. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 3 ή 4Vikhr' ή 4 πύραυλους αέρος-αέρος IGLA V, ατρακτίδια πυροβόλων , NUR των 80 και των 122 mm, κ.α.
     
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

Ka-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Ka-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Ka-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-52 Alligator. MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης MAKS-2007. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα