Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελικόπτερα
     
Ελικόπτερα Πολλαπλών ρόλων, Ε/Π Ανθυποβρυχιακού πολεμου, Επιθετικα Ε/Π


Ka-50-2 Erdogan

Επιθετικό Ε/Π πολλαπλού ρόλου

   

Ka-50-2 Erdogan Επιθετικό Ε/Π πολλαπλού ρόλου

 

Το Ka-50-2 είναι προϊόν κοινής συνεργασίας των Kamov και Rosvooruzheniya (σήμερα Rosoboronexprot) και της Ισραηλινής Βιομηχανίας αεροσκαφών (IAI – Israel Aircraft Industries Ltd), έναν παγκόσμιο ηγέτη στον εκσυγχρονισμό αεροπορικού εξοπλισμού και με την Kamov να έχει αναλάβει την ανάπτυξη της προηγμένης ομοαξονικής τεχνολογίας στροφείων. Η Kamov είναι υπεύθυνη για την κύρια δομική κατασκευή και των υποσυστημάτων του Ε/Π, ενώ η ΙΑΙ έχει αναλάβει τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό (Avionics) και τα συστήματα πυρός του Ε/Π. Αυτή συνεργασία έχει αποφέρει την καλύτερη απόδοση και αξιοπιστία του Ε/Π.

Η συνεργασία με την Ισραηλινή ΙΑΙ Ltd έγινε κατόπιν του διαγωνισμού για την προμήθεια αντιαρματικού επιθετικού Ε/Π για τις Τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, ο οποίος αφορούσε την απόκτηση 145 Ε/Π για λογαριασμό των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων. Στον διαγωνισμό αυτό έλαβαν μέρος πέντε συνολικά εταιρείες η Boeing με το AH-64 Apache η Bell Helicopters με το AH-1 King Cobra η Erocopter με το Tiger η Agusta με το A-129 και η Kamov με το Ka-50-2. Η τουρκική πλευρά κατόπιν αξιολογήσεως έμεινε ικανοποιημένη με τις τεχνικές προδιαγραφές και επιδόσεις του Κa-52. Μόνο με μια επισήμανση προς την Kamov, ότι το Ε/Π αυτό έπρεπε να είναι διθέσιο (με τους πιλότους tandem ), να φέρει εξωτερικό κινούμενο πυροβόλο της Γαλλικής GIAT, και οπλικά συστήματα Νατοϊκών προδιαγραφών. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Ρώσοι σχεδιαστές ήταν η προσαρμογή του κινουμένου πυροβόλου των 20 mm των Γάλλων αντί του σταθερού 2Α42 των 30 mm. Εκτός από αυτό έπρεπε να αντικαταστήσουν τους φορείς με ρουκέτες S-8 (80 mm), με τα 70 mm των νατοϊκών. Σύμφωνα με την γνώμη των ειδικών, μπορούν επίσης να αντικαθιστούνται και οι υπερηχητικοί πύραυλοι «Vikhr» με τους Hellfire. Η Τουρκική πλευρά απόρριψε την εγκατάσταση του συστήματος επιβίωσης των πληρωμάτων. Εκπληρώνοντας τις απαιτήσεις η Kamov σχεδίασε ένα καινούργιο Ε/Π Ka-50-2 με το πλήρωμα tandem, με κινούμενο πυροβόλο των 20 mm των Γάλλων και με καθίσματα της βρετανικής εταιρείας Martin Baker. Παρά την επίσημη ακύρωση του διαγωνισμού από την Τουρκική πλευρά , το πρόγραμμα του Ka-50-2 συνεχίζεται κανονικά.


Το Ka-50-2 ουσιαστικά αποτελεί παραλλαγή του μονοθέσιου Ka-50, και είναι ένα ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου με κύρια αποστολή την κρούση:

· Καταστροφή αρμάτων και ελαφρών τεθωρακισμένων στόχων, για αυτό το λόγο είναι εξοπλισμένο με υπερηχητικούς πύραυλους PTUR “ Vikhr’ ” με μέγιστη εμβέλεια εγκλωβισμού στόχου στα 8 km.
· Παρακολούθηση αναγνώριση στόχων, εξοπλισμένο με αυτόματη TV κάμερα, zoom και IR – αισθητήρα σε ειδική θέση της ατράκτου, με δυνατότητα αναγνώρισης στόχου στα 20 km (13 km την νύκτα).

Επιπλέον δυνατότητες:

· Ε/Π μάχης και πυρών υποστήριξης πεζικού
· Εγκλωβισμός και καταστροφή εναέριων στόχων με πύραυλους αέρος-αέρος
Στοιχεία πρόβλεψης επιβιοσημότητας:
· Θωράκιση πιλοτηρίου, για προστασία το χειρίστη από πλήγματα βολίδων (διατρητικά βλήματα) 12,7 mm και από θραύσματα βλημάτων των 23 mm.
· Τοποθέτηση προστατευτικών καλυμμάτων στα ακροφύσια εξαγωγής των καυσαερίων προς περιορισμό της υπογραφής IR.
· Σύστημα διάσωσης, εκτινασσόμενο κάθισμα τύπου Κ-37-800 και σύστημα εκρηκτικών πυρών στο στροφείο.

Σχεδίαση:

Η βάση του δομικού σκελετού του Ε/Π είναι μια ορθογώνια κιβωτοειδης κατασκευή, χωρισμένη σε τμήματα. Στην κατασκευή του Ε/Π έχει γίνει εκτεταμένη χρήση συνθετικών υλικών.
Το Erdogan διαθέτει οριζόντιο σταθερό πτέρωμα με αρνητική γωνία καμπερ για την εξουδετέρωση του φαινομένου ανύψωσης του ρύγχους σε υψηλές ταχύτητες και ένα μεγάλων διαστάσεων κάθετο πηδάλιο. Για μεταφορά εξωτερικού οπλισμού το Ε/Π φέρει μικρή πτέρυγα η οποία παρέχει και επιπλέον αντωση στο Ε/Π. Διαθέτει τρίκυκλο ανασυρόμενο σύστημα προσγείωσης με μονούς κύριους τροχούς και διπλό ριναιο τροχό. Το νέο ελικόπτερο θα φέρει δυο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής TV3-117 BMA, εγκατεστημένους στο κεντρικό τμήμα της ατράκτου σε ξεχωριστούς θύλακες. Διαθέτουν φίλτρα κατακρατήσης σκόνης και ξένων σωματιδίων στις εισαγωγές αέρα, προστατευτικά καλύμματα στα ακροφύσια εξαγωγής των καυσαερίων προς περιορισμό της υπογραφής IR.
Η μέγιστη αποδιδομένη ισχύς ανέρχεται στους 2200 ίππους για τον κάθε ένα κινητήρα κατά την απογείωση με κατανάλωση καύσιμου 137 . Πρόκειται για ένα άξονοστροβιλοκινητήρα με ελεύθερη τουρμπίνα και σύστημα εκκίνησης με αέρα από το turbodrive. Έχει συμπιεστή αξονικής ροής, δώδεκα βαθμίδων συμπιεστή υψηλής πίεσης, με κινούμενο - οδηγό πτερύγιο εισαγωγής (exducer) και διανομέα στις τέσσερις πρώτες βαθμίδες του στροφείου, με δυο βαλβίδες παρακάμψεως από την 7η βαθμίδα του συμπιεστή. Η τουρμπίνα αποτελείται από διβάθμιο στρόβιλο αξονικής ροής και ελεύθερης τουρμπίνας. Η ροπή στρέψης μεταφέρεται από την ελεύθερη τουρμπίνα σε ενδιάμεσο μειωτήρα, και μετά στον κύριο. Η διαστάσεις του κινητήρα είναι 2055 x 650 x 728 mm. Οι κύριοι θύλακες των κινητήρων και η βοηθητική πηγή ισχύος είναι χωρισμένα με προστατευτικά και ζώνες πυρασφάλειας - firebreak partition. Κάθε κινητήρας διαθέτει αυτόνομο σύστημα λίπανσης.

Ηλεκτρονικές συσκευές Ε/Π

Το Ε/Π έχει εξοπλισμό που του επιτρέπει να επιχειρεί μέρα και νύχτα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Διαθέτει σύστημα αυτόματου ελέγχου πτήσης (αυτόματος πιλότος) για τήρηση σταθερής πορείας ύψους και ταχύτητας. Το σύστημα ελέγχου διαθέτει δυο data bus MIL-STD-1553B MuxBus: σύστημα πυρός και data bus ελέγχου. Το σύστημα έλεγχου πυρός είναι σχεδιασμένο με προδιαγραφές MIL-STB-1760B και είναι συνεργάσιμο με τον επεξεργαστή δεδομένων και απεικονίζεται στις Multi-Function Colour Displays (MFCD) το όποιο ελέγχει το ναυτιλιακό εξοπλισμό, συσκευή ελέγχου πυρός (AIU), Multi-mission Optronic Stabilized Payload (HMSOP), pilot/gunner's Integrated Helmet System (IHS). Επίσης το data bus είναι συνεργάσιμο με τα υπό συστήματα: Επικοινωνίας /Στοιχεία αναγνώρισης, Ναυτιλίας, ηλεκτρονικού πόλεμου και αλλά.
Συστήματα ηλεκτρονικών αντίμετρων (ECM/ECCM)

To Ε/Π είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά αντίμετρα και ηλεκτρονικά αντί-αντίμετρα (ECM/ECCM) ως εξής:

· διαθέτει δέκτη προειδοποίησης radar illumination
· διαθέτει δέκτη προειδοποίησης απειλής εκτόξευσης πύραυλων
· διαθέτει δέκτη προειδοποίησης laser illumination
· σύστημα εκτόξευσης θερμοβολίδων (flares).

Οπλισμός:

Ο οπλισμός διακρίνεται σε εσωτερικό και εξωτερικά αναρτημένο. Στον οπλισμό θα παραμένει ως στάνταρ επίσης το πυροβόλο 2Α42 των 30 mm με 240 σφαίρες armour-piercer και 230 σφαίρες high-explosive shell , με ρυθμιζόμενη ταχυβολία από 350 μέχρι 600 σφαίρες το λεπτό. Η Τουρκική έκδοση είναι εξοπλισμένη με κινούμενο πυροβόλο της Giat των 20 mm.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Kamov
ΤΥΠΟΣ
Επιθετικό Ε/Π
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Στροβιλοκινητήρες διπλής ροής TV3-117 VMA
Μέγιστη ισχύς, h.p
2 x 2.200
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
14,50
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
16,00
Αριθμός στροφείων
4,95
Eκπέτασμα πτέρυγας, m
7,34
Ύψος Ε/Π, m
4,95
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
7.692
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
9.700
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
11.300
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
300
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
275
Πλευρική ταχύτητα, km/h
100
Ταχύτητα οπίσθιας διαδρομής, km/h
100
Πρακτική εμβέλεια, km
1.160
Ακτίνα δράσης, km
450
Βαθμός ανόδου, m/min
780
Πρακτική οροφή, m
6.000
Στατική οροφή, m
4.200
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ένα πυροβόλο τύπου GIAT , των 20 mm η ένα πυροβόλο τύπου 2Α42 των 30 mm με 480 βλήματα. Ωφέλιμο φορτίο-2.500 kg σε έξι φορείς μεταφοράς οπλισμού:- 12 αντιαρματικούς πύραυλους Vikhr’ η 16 Hellfire- 2 - 4 πύραυλοι «αέρος-αέρος» AIM-9 Stinger η Igla-V 2-4 φορείς με ρουκέτες 40 x 80 mm, Ατρακτίδια πυροβόλων των 23 mm, βομβιδοβόλο, και μέχρι 4 βόμβες των 500 kg.
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα