Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελικόπτερα
     
Ελικόπτερα Πολλαπλών ρόλων, Ε/Π Ανθυποβρυχιακού πολεμου, Επιθετικα Ε/Π


Ka-50 Sh

Επιθετικό Ε/Π πολλαπλού ρόλου

   

Ka-50 Sh. Πρώτη πτήση:  1997 . Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Πρόκειται για ελικόπτερο με ικανότητες εκτέλεσης νυκτερινών αποστολών με κάθε καιρό. Η έκδοση αυτή αν και βασίστηκε στο Ka-50, (τροποποιήθηκε το 8 Ε/Π της σειράς με αριθμό πλαισίου Ν018), φέρει διαφορετικής σχεδίασης ρύγχος. Η τροποποίηση αυτή ήταν απαραίτητη για να δεχτεί το καινούργιας σχεδίασης  ηλεκτροοπτικό συγκρότημα (συστήματα ναυτιλίας  «Rubikon-Ν» και στόχευσης «Shkval-V»).

Το πρώτο τροποποιημένο Ka-50Sh πέταξε στις 4 Μαρτίου 1997. Για πρώτη φορά εμφανίστηκε στην έκθεση IDEX 97 «Abu-Dabi». Το Ε/Π έλαβε μέρος σε πτητικές επιδείξεις και για πρώτη φορά χρησιμοποίησε τα όπλα του. Το πρόγραμμα περιλάμβανε εκτόξευση βλημάτων, χρήση πυροβόλου και βολές ρουκετών.  
Το ηλεκτροοπτικό συγκρότημα Samshit-50 βρίσκεται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο πυργίσκο (σφαιρικής μορφής) μπροστά στο ρύγχος. Η διάμετρος του πυργίσκου είναι 640 mm και απαρτίζεται από τέσσερα συστήματα:  αποστασιομετρητής λέιζερ και  κατάδειξη στόχων, TV-κάμερα, σύστημα καθοδήγησης μέσω λέιζερ, των αντιαρματικών βλημάτων τύπου «Vihr’» και υπέρυθρης απεικόνισης Victor της «Thomson».

Οταν πρόκειται για νυκτερινές αποστολές,  ανακαλύπτει και αναγνωρίζει στόχους τύπου «άρμα» σε απόσταση άνω των 7 km και στοχοποιεί στα 4,5-5 km.
Έγιναν και προσπάθειες τοποθέτησης ραντάρ τύπου «Arbalet» σε ιστό πάνω από το στροφείο. Πρόκειται για  ένα ραντάρ πολλαπλών ρόλων και λειτουργιών και παρέχει πολύ μεγάλες δυνατότητες στα ελικόπτερα. Λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων «Ka» και αυτόματα παρέχει οποιεσδήποτε πληροφορίες κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Το Ka-50Sh ενσωματώνει επίσης μια σειρά βελτιώσεων στα ναυτιλιακά και συστήματα πλοήγησης, αντικαταστάθηκε το παλιό σύστημα χαρτογράφησης PA-4-3 με μια έγχρωμη ψηφιακή οθόνη χαρτογράφησης.  

Αργότερα η έκδοση αυτή εκσυγχρονίστηκε  με τρεις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών που ανάπτυξε η ΟΑΟ «Ramenskoe Priborostroitelnoe Konstruktorskoe Byro». Έφερε επίσης εκσυγχρονισμένο  HUD (head-up display). Το σύστημα στόχεύσης «Shkval-V» τοποθετήθηκε στην θέση του συστήματος Samshit-50. Επίσης στο ηλεκτροοπτικό συγκρότημα Samshit-50 ενσωματώθηκε κάμερα υπέρυθρης απεικόνισης της γαλλικής SAGEM αντί της Tomson.
Το Ka-50 Sh μπορεί να χρησιμοποιήσει βλήματα αέρος-επιφανείας τύπου X-25ML με ημιενεργή καθοδήγηση μέσω λέιζερ, βλήματα αέρος-αέρος τύπου R-73 ή 9M39 «Igla-V». Η έκδοση αυτή παρουσιάστηκε στην MAKS-99 σε στατική έκθεση.

Ka-50Sh. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Το πρόγραμμα βελτιώσεων συνεχίστηκε και τροποποιήθηκε το τέταρτο πρωτότυπο της σειράς Ka-50 (με αριθμό πλαισίου Ν014). Εγκαταστάθηκαν δυο ηλεκτροοπτικά συγκροτήματα στο ρύγχος (GOES-520 και GOES-330) ενώ το σύστημα στόχεύσης «Shkval» αφαιρέθηκε.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Kamov
ΤΥΠΟΣ
Επιθετικό Ε/Π πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Klimov TV3-117VMA
Μέγιστη ισχύς, kW
2 x 1.660
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
13,50
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
14,50
Ύψος Ε/Π, m
4,90
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
7.692
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
9.800
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
10.800
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
390
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
270
Εμβέλεια , km
1.160
Ακτίνα δράσης , km
460
Δυναμική οροφή, m
5.500
Στατική οροφή, m
4.000
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
2.000
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ενα πυροβόλο 2Α42 των 30 mm με 500 βλήματα. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 3 ή 4 Vikhr' ή πύραυλους αέρος-αέρος ατρακτίδια πυροβόλων , NUR κ.α.
     
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

Ka-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Ka-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Ka-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςKa-50 Black Shark. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα