Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελικόπτερα
     
Ελικόπτερα Πολλαπλών ρόλων, Ε/Π Ανθυποβρυχιακού πολεμου, Επιθετικα Ε/Π


Ka-32 T

Ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου

   

Ka-32 T. Πρώτη πτήση:  1980. Φωτογραφία: Redstar

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του www.redstar.gr

Η σχεδίαση του έχει ως βάση του ελικόπτερου Κa-27 και η καινούργια επιβατική έκδοση έφερε πλέων την ονομασία Ka-32. Αναπτύχθηκαν διάφορες εκδόσεις του όπως: μεταγωγικό - Ka-32T, Ka-32C ship-based, πολλαπλής λειτουργίας Ka-32A, πυροσβεστική έκδοση Ka-32A1 και η έκδοση αστυνόμευσης Ka-32A2.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΔΟΜΗ - ΑΤΡΑΚΤΟΣ

Το ελικόπτερο φέρει σχεδίαση το διπλό ομοαξονικό αντιπεριστρεφόμενο δίδυμο στροφείο (και είναι εφοδιασμένο με το σύστημα αναδίπλωσης των πτερύγων), που αποτελεί την παράδοση όλων των σχεδιάσεων Καμόφ. Οι πτέρυγες έχουν σχήμα παραλληλεπίπεδο και διαθέτει δοκό, η όποια είναι κατασκευασμένη από συνθετικά υλικά. Το κύριο στροφείο έχει 6 πτέρυγες (3 x 2) με εύκαμπτο σύνδεσμο και υδραυλική απορρόφηση κραδασμών. Ο ιστός του κύριου στροφείου είναι κατασκευασμένος από τιτάνιο και ατσάλι και είναι εξοπλισμένος με αποσβεστήρες.Η άτρακτος και η ουραία δοκός έχουν κατασκευαστεί με την τεχνική "Semi-monocoque". Στο μπροστινό μέρος της ατράκτου βρίσκονται οι θέσεις του πληρώματος. Στο μεσαίο τμήμα της ατράκτου βρίσκεται ο χώρος της κύριας καμπίνας 4,32 x 1,24 x 1,32 m.
Η επιβατική καμπίνα από αριστερά έχει μεγάλη πλευρική πόρτα εισόδου πλάτους 1,2 m και ύψος 1,2 m, και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 13 πτυσσόμενα καθίσματα (στα πλάγια της ατράκτου και από της δυο μεριές). Επίσης διαθέτει και εξωτερική ανάρτηση για μεταφορά φορτίου μέχρι και 5.000 kg και είναι εξοπλισμένο με ζυγαριά μέτρησης φορτίου.

Το σύστημα προσγείωσης είναι τεσσάρων σημείων (μη – ανασυρόμενο), με τους ριναίους τροχούς να περιστρέφονται ελευθέρα . Το μεταξόνιο είναι στα 3,020 m. και το μετατρόχιο 1,410 m (ριναία σκέλη) και 3,50 m (κύρια σκέλη). Το σύστημα προσγειώσεις μπορεί να εφοδιαστεί και με χιονοπέδιλα για της αποπροσγειωσεις από μαλακά εδάφη. Για της προσθαλασσώσεις το Ε/Π εφοδιάζεται με ειδικούς πλωτήρες (ανάλογα των Ka-27 και Ka-32S) και μπορεί να εξοπλιστεί με ένα εξωτερικό βαρούλκο με ανυψωτική ικανότητα μέχρι και 300 kg.

Προωθητικό σύστημα / σύστημα παροχής καύσιμου

Το Ka-32 προωθείται από δύο στροβιλοκινητήρες τύπου TV3-117VMA. Εγκαταστημένοι δίπλα-δίπλα στο επάνω τμήμα της ατράκτου, πάνω από την καμπίνα. Διαθέτουν φίλτρα κατακράτησης σκόνης και ξένων σωματιδίων στις εισαγωγές αέρα. Η μέγιστη αποδομένη ισχύ ανέρχεται 2.200 h.p. έκαστος. Η λειτουργία του προωθητικού συστήματος του TV3-117 VMA του Ka-32A ελέγχεται μέσω ηλεκτρονικού συστήματος FADEC (Full Authority Digital Engine Control). H εκκίνηση του μπορεί να γίνει από εσωτερικό (ενσωματωμένο) APU (Auxiliary Power Unit) η από εξωτερική πηγή ισχύος. Τα καύσιμα του Ka-32A αποθηκεύονται σε 10 δεξαμενές στην άτρακτο με χωρητικότητα 2450 ltr (1880 kg).

Ράδιο-ναυτιλιακός - ηλεκτρονικός εξοπλισμός

Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός (Avionics) αποτελείται από PKV-252-P. Διαθέτει τετρακαναλο σύστημα αυτόματου ελέγχου πτήσης (αυτόματος πιλότος) για τήρηση σταθερής πορείας ύψους και ταχύτητας. Επιπλέον για την πλοήγηση του ελικόπτερου σε άγνωστη περιοχή το Ka-32A ( ανάλογο του Ka-32S) εξοπλίζεται με ναυτιλιακό εξοπλισμό, αποτελείται από συσκευές ασύρματου ναυτιλίας μικρής ακτίνας και αυτόματη προσέγγιση προσγείωσης (radio equipment /short-range navigation) και φέρει το ραντάρ τύπου "Os'minog-PS-32". Όλος αυτός ο εξοπλισμός του επιτρέπει να επιχειρεί μέρα και νύχτα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες, και να πραγματοποιεί αυτόματη προσέγγιση προσγείωσης την αιώρηση σε ύψος 25 m κατά την προσγείωση. Διαθέτει και το σύστημα SOS-BI-32 που προορίζεται για υπολογισμό τις τρέχουσες τιμές για τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, και την προειδοποίηση του αρχικού σταδίου όταν το ελικόπτερο ξεπερνά την μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Για την προστασία του πληρώματος από καπνό και από διάφορες χημικές ουσίες υπάρχει ειδικός εξοπλισμός που αποτελείται από δοχεία οξυγόνου και ειδικές προστατευτικές μάσκες από καπνό

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Kamov
ΤΥΠΟΣ
Ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Klimov TV3-117VMA
Μέγιστη ισχύς, h.p
2 x 2.200
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
11,30
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
15,90
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
-
Ύψος Ε/Π, m
5,40
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
6.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
11.000
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
-
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
260
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
240
Εμβέλεια , km
800
Δυναμική οροφή, m
6.000
Στατική οροφή, m
3.500
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
13 άτομα η 5.000 κιλά
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα