Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
.
     
Ελληνικ Πολεμικ Αεροπορα, Σστημα γκαιρης Προειδοποησης και Ελγχου , Αεροσκφη , Βλματα αρος-εδφους, Υπηρεσα Εναριων Μσων της Ελληνικς Αστυνομας (ΥΕΜΕΑ)


AAA

Advanced Amphibious Aircraft

   

AAA (Advanced Amphibious Aircraft ) © K. Panitsidis

Καλλιτεχνικ απεικνιση AAA © Konstantinos Panitsidis


Την δεκαετα του 1980, η Aeritalia και η Dornier, συνεργστηκαν για να αναπτξουν να αεροσκφος πολλαπλν ρλων, με ορζοντα περ το 1996. Το σχδιο πρε το νομα “ΑΑΑ”, απ τα αρχικ των λξεων Advanced Amphibious Aircraft (Προηγμνο Αμφβιο Αεροσκφος). Προβλεπταν να καλπτει ρλους πως η δασοπυρσβεση, η θαλσσια επιτρηση, η παρακολοθηση της μλυνσης, η ρευνα και δισωση κ.α.

Η χρση ενς σκφους για τσους ρλους θα πρσφερε οικονομικ οφλη πως υποστριζαν οι 2 εταιρεες, εν η χρηματοδτησ του σχεδιαζταν να γνει τσο απ τις διες τις εταιρεες, σο και απ τα κεφλαια της Ευρπης για την ανπτυξη τεχνολογας, μσω του προγρμματος “Ερηκα”.

Οι εταιρεες δλωσαν τι αν υπρξουν αποτελσματα στις συνομιλες με πιθανος συνεταρους, (μεταξ των οποων πιθανν ταν η ΕΑΒ, η Γιουγκοσλαυκ Soko, η Δανζικη Per Udsen, πως και οι Westland, Aerospatiale, Dassault και CASA), το σχδιο θα αρχσει να μελετται πιο εμπεριστατωμνα, αφο παραδχονταν πως ακμα υπρχαν κποια προβλματα σε ορισμνα σημεα του σχεδου, πως η επιλογ πιο αποτελεσματικν υδροσκ, η σχεδαση της υδρακτου κτλ.

Εχαν προταθε δο βασικ σχδια: να με δο κινητρες των 2700 ππων και να με τρες των 1400 ππων, (ο τρτος στο ουραο κθετο), αλλ και τα δο με μεταφορικ ικαντητα 8000 κιλν. Το εκπτασμα της πτρυγας θα ταν στα 33 μτρα και το μκος του σκφους στα 23 μ. Το μγιστο βρος απογεωσης θα ταν 23 τννοι για την στερι και 19,4 τννοι για την αποθαλσσωση. Το μκος απογεωσης θα ταν 840 μ., και αποθαλσσωσης 600 μ., ο βαθμς ανδου 7,5 μ/δευτ., και η ταχτητα ταξιδιο 400 χαω. στα 3050 μ. ψος, η εμβλεια 2000 χλμ., με φορτο 4 τννων.

Μια υδρκατος που θα ταν ανθεκτικ σε τρικυμισμνη θλασσα και θα επιχειροσε σε κματα ως 1,5 μτρα, με ταχτητα 140 χλμ/ωρα, αποθηκεοντς το σε 4 δεξαμενς των 2000 λιβρν.θα δινε στο σκφος την δυναττητα χρσης του σχεδν καθ' λη την διρκεια του χρνου στην Βαλτικ (μεον μνον 7 ημρες), εν στην Μεσγειο θα μενε καθηλωμνο περπου 73 ημρες, πως ανφεραν οι δο εταιρεες. Μρος της κατασκευς θα ταν απ συνθετικ υλικ με αντιδιαβρωτικς ιδιτητες και μεγλη αντοχ σε χτυπματα απ κματα.

Θα φερε προηγμνα ηλεκτρονικ συστματα και συσκευς πως υπρυθρους ανιχνευτς για τον εντοπισμ πυρκαν και αισθητρες για την κατσταση της θλασσας.

Σε ρλο αεροπυρσβεσης θα φερε 8 τννους νερο επιβραδυντικο υγρο, δηλ 35% περισστερο απ το Canadair και θα ριχνε περπου 29 τννους την ρα, ναντι των 19 του δετερου, εν θα μποροσε να επιχειρε σε κατσταση θλασσας “4”.

Επσημη Εφημερδα των Ευρωπακν Κοινοττων 29.10.90 / Αριθ. C272/14.  ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ αριθ.242/90 του κ. Vincenzo Mattina (S)  Προς την Επιτροπ των Ευρωπακν Κοινοττων. (14 Φεβρουαρου 1990). (90/C272/14).  Θμα: Πολιτικ μυνα και αντιπυρικ προστασα των δασν Επσημη Εφημερδα των Ευρωπακν Κοινοττων 29.10.90 / Αριθ. C272/14.  ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ αριθ.242/90 του κ. Vincenzo Mattina (S)  Προς την Επιτροπ των Ευρωπακν Κοινοττων. (14 Φεβρουαρου 1990). (90/C272/14).  Θμα: Πολιτικ μυνα και αντιπυρικ προστασα των δασν

Επσημη Εφημερδα των Ευρωπακν Κοινοττων 29.10.90 / Αριθ. C272/14

ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ αριθ.242/90
του κ. Vincenzo Mattina (S)
Προς την Επιτροπ των Ευρωπακν Κοινοττων
(14 Φεβρουαρου 1990)
(90/C272/14)

Θμα: Πολιτικ μυνα και αντιπυρικ προστασα των δασν

Μα ρευνα αγορς δειξε πως κριοι παργοντες επιτυχας ενς ττοιου σκφους θα εναι η αυξημνη ταχτητα ταξιδιο, η μεγαλτερη μεταφορικ ικαντητα, η ευελιξα, τα προηγμνα ηλεκτρονικ συστματα, οι οικονομικο κινητρες turboprop και η ικαντητα να επιχειρε σε ταραγμνη θλασσα, ως προς τον κριο αντπαλ του, το Canadair.

Σμφωνα με τους υπολογισμος, θα μποροσε σε μα αποστολ αεροπυρσβεσης, να ρξει 160 τννους νερο, αν ο κκλος αεροπυρσβεσης απ το σημεο υδροληψας-εστα φωτις-σημεο υδροληψας – χει απσταση 45 χλμ. Και η απσταση της εστας της φωτις απ τη βση των Α/φων εναι 90 χλμ.

Θα μποροσε δε, να ρξει 7 τννους αντιρυπαντικο χημικο σε απσταση ως 540 χλμ., απ την βση του.

Αποστολς επιτρησης θα μποροσαν να διαρκσουν περπου 10 ρες. Ως μεταγωγικ θα μποροσε να μεταφρει 33 επιβτες φορτο σε απσταση 2400 χλμ.

Πρακτικ ο κριος αντπαλς του θα ταν το Canadair, η κατασκευστρια εταιρεα του οποου δηλνει πως το αεροσκφος της θα εναι φτηντερο, δεδομνου του κστους ανπτυξης ενς ολοκανουργιου αεροσκφους και σε μα αγορ περπου 200 αεροσκαφν για τα επμενα 20 χρνια.

AAA (Advanced Amphibious Aircraft ) © K. Panitsidis
AAA © K. Panitsidis

Τελικ το σχδιο δεν προχρησε, εξ' ου και ο αριστος του κειμνου! Οι λγοι μλλον ταν τελικ οικονομικο, εν σως παιξε ρλο και η δυσκολα συνεννησης με τσους πολλος συνεταρους. τσι τελικ το Canadair μεινε για πολλ χρνια χωρς αντπαλο σε ρλους, κυρως, αεροπυρσβεσης.

ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
AAA (Advanced Amphibious Aircraft ) © K. Panitsidis

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Aeritalia & Dornier
ΧΩΡΑ Ευρωπακ νωση
ΤΥΠΟΣ Προηγμνο Αμφβιο Αεροσκφος
ΠΛΗΡΩΜΑ
2 +1,  τομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
2 Turboprops
Μγιστη ισχυς, h.p (kW)
2 x 2.700 (2.013)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μκος, m
23,00 (22,00)
ψος Α/φους, m
9,73
Εκπτασμα πτρυγας, m
33,00 (33,67)
Επιφνεια πτρυγας, m2
98,00
ΒΑΡΗ
Μγ. βρος απογεωσης, kg
23.000
- νερ
19.400
Κανονικ βρος απογεωσης, kg -
Βρος κεν, kg
12.200
Εσωτερικ μεταφερμενα κασιμα, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μγ. ταχτητα, km/h
426
Μγ. ταχτητα ταξιδιο, km/h
-
Εμβλεια μεταφορς, km
4.350
Εμβλεια, km
-
Βαθμς ανδου, m/min 518
Επιχειρησιακ οροφ, m
Ωφλιμο φορτο, kg
8.000 (πυροσβεστικ κδοση)
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-
 
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials