Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
.
     
Υπηρεσα Εναριων Μσων / Λιμενικο Σματος (Υ.Ε.Α / Λ.Σ)


AS 365 N3 Dauphin

Eurocopter

   

Eurocopter AS 365 N3 Dauphin © Konstantinos Panitsidis

Καλλιτεχνικ απεικνιση AS365 N3 © Konstantinos Panitsidis


Η “Aerospatiale” κατεληξε στο συμπρασμα, πως για καλτερη απδοση το Ε/Π πρεπε να φρει δυο κινητρες. Στις 24 Ιανουαρου το 1975 πρωτοπταξε το δικινητριο SA-365 C Dauphin εξοπλισμνο με δυο Turbomeca Arriel -1A των 650 h.p. καστος και δυο μρες αργτερα πταξε και το δικινητριο SA366, εξοπλισμνο με δυο κινητρες Lycoming LTS-101 των 680 h.p καστος (η κδοση χρησιμοποιεται κυρως απ την ακτοφυλακ των ΗΠΑ).

Η πολιτικ κδοση χαρακτηρστηκε ως SA-365C, με τις πρτες παραδσεις να αρχζουν το 1978.

Η κδοση SA-365S-1 - φερε κινητρες της σειρς Arriel-1 των 667 h.p. καστος, με τροποποιημνο το κριο μειωτρα, και στην κδοση SA-365 C-2 φρουν δο αξονοστρβιλους κινητρες Turbomeca Arriel-2C, με μγιστη απδοση 977 h.p.

Το1979, πρωτοπλεταξε το πρτο εκσυγχρονισμνο Ε/Π με κινητρες Arriel-1C αυξημνης ισχος.

λλες βελτισεις περιλμβαναν το ανασυρμενο τρκυκλο Σ/Π, αυξημνη επιφνεια του κθετου σταθερο, αναβαθμισμνο το κριο κιβτιο μετδοσης κνησης, αεροδυναμικ καλμματα κριου ξονα στροφεων και του προωθητικο συστματος.

Περαιτρω εξλιξη του Ε/Π πραγματοποιθηκε απ την κοινοπραξα Eurocopter, που δημιουργθηκε στις 16 Ιανουαρου του 1992, απ την Aerospatiale και την γερμανικ ΕΒΜ. Το πρτο AS-365N3 πταξε τον Οκτβριο του 1996 και να χρνο αργτερα το AS-365N4 και μετ το ES-15.

Τεχνικ περιγραφ-συστματα:

Το Ε/Π φρει συμβατικ τετρφυλλο στροφεο με ουραο στροφεο τπου Fenestron, ενσωματωμνο στο κθετο σταθερ. Επσης, φρει δυο κινητρες και διαθτει τρκυκλο ανασυρμενο σστημα προσγεωσης. Οι κινητρες του εναι δο αξονοστρβιλοι Turbomeca Arriel-2C, με μγιστη απδοση 977 h.p. 730 kW (365 kW καστος).

Η κρια καμπνα χει μκος 2,3 m, πλτος 2,03 m, ψος 1,4 m και γκο καμπνας 5 m3 και μπορε να φιλοξενσει μχρι 10 τομα. Διαθτει 4 μεγλες πλευρικς πρτες εισδου, εμπρσθια πρτα με διαστσεις πλτος 1,14 m και ψος 1,16 m και οπσθια πρτα με πλτος 1,16 m και ψος 0,87 m.

Τα ελληνικ Ε/Π AS.365N3 φρουν εξοπλισμ πως:
  • FLIR (ηλεκτροπτικ σστημα με εξοπλισμ υπερθρων και κμερα ημρας) τπου Star SAFIRE2.

  • Ραντρ καιρο με απεικνιση εδφους RDR 1400C

  • Βαρολκο φορτου με ανυψωτικ δυναττητα 272 kg

  • Προβολα μεγλης ισχος τπου Spectrolab SX-16.

  • Οι χροι του πιλοτηρου και της καμπνας προσφρουν προστασα απ βολδες των 7,62 m

Υπηρεσα Εναριων Μσων / Λιμενικο Σματος
(Υ.Ε.Α / Λ.Σ)

Λ.Σ. - ΕΛΑΚΤ (Υπηρεσα Εναερων Μσων Λιμενικο Σματος – Ελληνικς Ακτοφυλακς)
Θση: Αεροδρμιο Τατοου
τος δρυσης: 1981 ( το 1969 η 359 Μ.Α.Ε.Δ.Υ της Π.Α. αναλαμβνει την επιτρηση θαλσσιων περιοχν και ακτν απ τον αρα για λογαριασμ του Λ.Σ.)
Υπαγωγ: Υπηρεσα Εναερων Μσων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ Ε/Π που υπηρετον: AS.365 N3
Αποστολ: Αστυνμευση των ελληνικν και διεθνν χωρικν υδτων, λεγχος και προστασα της θλασσας απ τη ρπανση, ρευνα απ αρος, λεγχος πλοων, συλλογ πληροφοριν ναυτιλας για λογαριασμ Υ.Ε.Ν, μεταφορ προσωπικο – ταχυδρομεου κλπ, πως και επιτρηση δασικν εκτσεων.


AS.365 N3
Το 2003 δημιουργθηκε Μορα Ε/Π με ξι Eurocopter AS 365 N3 Aegean Dauphin © Konstantinos Panitsidis
Το 2003 δημιουργθηκε Μορα Ε/Π με ξι Eurocopter AS 365 N3 Aegean Dauphin
© Konstantinos Panitsidis (Κντε κλκ στην εικνα)

Τα ελληνικ Ε/Π AS.365N3 φρουν εξοπλισμ πως:

  • με FLIR (ηλεκτροπτικ σστημα με εξοπλισμ υπερθρων και κμερα ημρας) τπου Star SAFIRE2.

  • Ραντρ καιρο με απεικνιση εδφους RDR 1400C

  • Βαρολκο φορτου με ανυψυτικης δυναττητας 272 kg

  • Προβολα μεγλης ισχος τπου Spectrolab SX-16.

  • Ο χρος του πιλοτηρου και τις καμπνας προσφρουν προστασα απ βολδες των 7,62 mm

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
Eurocopter AS 365 N3 Dauphin © Konstantinos Panitsidis
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Aerospatiale
ΤΥΠΟΣ
Ε/Π πολλαπλο ρλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
1-2, τομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
2 x Turbomeca ARRIEL 2C
Μγιστη ισχς, kW
2 x 580
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μκος, m 12,11
Μκος συμπεριλαμβανμενου και του κριου στροφεου, m
13,73
Διμετρος κριου στροφεου, m
11,94
Διμετρος ουραου στροφεου, m
1,10
Εκπτασμα οριζοντου πτερματος, , m
2,25
ψος Ε/Π, m 4,06
ΒΑΡΗ
Βρος κεν, kg
2.409
Κανονικ βρος απογεωσης, kg
-
Μγιστο βρος απογεωσης, kg
4.300
Εσωτερικ μεταφερμενα κασιμα, kg
897 (1.135 lt)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μγιστη ταχτητα, km/h
306
Ταχτητα ταξιδιο, km/h
255
Εμβλεια μεταφορς , km
827
Ακτνα δρσης, km
-
Δυναμικ οροφ, m
5.865
Στατικ οροφ, m
3.300
Βαθμς ανδου, m/sec 8,9
Μγιστο ωφλιμο φορτο, kg
Μχρι 10 τομα η 1.700 kg φορτου εσωτερικ της καμπνας η με εξωτερικ γντζο 1.600 kg
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials