Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελληνική Αερ.
     
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου , Αεροσκάφη , Βλήματα αέρος-εδάφους, Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ)


U-17 A/B Skywagon

Ελαφρό αεροσκάφος πολλαπλού ρολού

   

U-17 A/B Skywagon © K. Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


Η αρχική παραγωγή του Α/φους ξεκίνησε το 1960 με την έκδοση Model 185 (285 Α/φη), ενώ ακολούθησε η έκδοση Model 185A (275 Α/φη), η όποια διέθετε μια επιπλέον δεξαμενή καυσίμου. Αργότερα παρήχθησαν βελτιωμένες εκδόσεις, όπως: Model 185B (78 Α/φη), Model 185C (89 Α/φη), Model 185D (108 Α/φη) και το Model 185E (110 Α/φη).

Το 1971 ξεκίνησε η παραγωγή των εκδόσεων Model 185 E και Model A 185E AGcarryall, και παραδόθηκαν συνολικά 723 Α/φη. Η έκδοση αυτή εξελίχθηκε με κύριο σκοπό των γεωργικών καθηκόντων, αλλά ταυτόχρονα να μπορεί να εκτελέσει και άλλες αποστολές, όπως εναέριος ψεκασμός, μεταφορά προσωπικού, εμπορευμάτων και την εκπαίδευση πιλότων (για γεωργικές αποστολές). Για μεταφορά φορτίων προβλεπόταν το σκάφος να εφοδιάζεται με συρόμενες πόρτες. Η έκδοση «Α 185 Ε» έφερε κινητήρα τύπου IO-520-D.

Το 1972 άρχισε η παραγωγή βελτιωμένης έκδοσης ειδικά για εναέριους ψεκασμούς με κοιλιακή δεξαμενή για τις χημικές ουσίες. Η παραγωγή του σκάφους τερματίστηκε με την έκδοση Model 185F AGcarryall, η όποια ανερχόταν σε 2538 Α/φη.

Το 1962 η USAF αναζητούσε ένα ελαφρύ πολλαπλών ρόλων αεροσκάφος, κατάλληλο για την εξαγωγή του προς άλλες χώρες για στρατιωτική χρήση, στα πλαίσια του προγράμματος βοηθείας. Επιλέχθηκε η έκδοση του Model 185, το οποίο έλαβε στρατιωτική ονομασία U-17. Συνολικά κατασκευάστηκαν 465 Α/φη σε δυο εκδόσεις: U-17A (262 Α/φη) με βάση το Model 185C και με προωθητικό σύστημα IO-470F των 260 h.p. και η βελτιωμένη έκδοση U-17B (205 Α/φη) με κινητήρα IO-520-D των 300 h.p. Επίσης κατασκευάστηκαν και επτά α/φη τύπου U-17C με βάση το Model 180 H εφοδιασμένα με κινητήρα τύπου O-470-L των 230 h.p.

Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από έναν εξακύλινδρο Continental τύπου 10-470-F των 260 h.p. για την έκδοση του U-17A Skywagon, και αντίστοιχα των 300 h.p. για την έκδοση U-17 B Skywagon. Ο κινητήρας τροφοδοτείται με αεροπορικό καύσιμο 120 - 140 οκτανίων, και είναι εφοδιασμένος με σύστημα Injection o οποίος κινεί μια έλικα δυο πτερυγίων σταθερής ταχύτητας μεταβαλλόμενου βήματος. Η έλικα είναι τύπου MC Cauley μεταλλικής κατασκευής.

Τα ηλεκτρικά και τα συστήματα του σκάφους τροφοδοτούνται από μια γεννήτρια συνεχούς ρεύματος 50 Amps, ενώ η απαιτούμενη ισχύς παράγεται από τον κινητήρα, και τον ρυθμιστή τάσης που διατηρεί την τάση εξόδου στα 28 V.

U-17 A/B Skywagon
Παρελήφθησαν από την Α.Σ. την περίοδο 1965-1976, ενώ αριθμός αυτών αποσύρθηκε το 1982 και το 2009 λόγω παλαιότητας.
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Cessna
ΤΥΠΟΣ
Ελαφρό αεροσκάφος πολλαπλού ρολού
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
1 εμβολοφόρος Continental
Μέγιστη ισχύς, h.p.
- “A” Model IO-470 260 h.p.
- “B” Model IO-520 300 h.p.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
7,8
Ύψος A/φους, m
2,30
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
10,92
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
16,20
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
783
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
1.451
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
330
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
210
Αυτονομία 4 ώρες και 30 λεπτά
Εμβέλεια km
-
Επιχειρησιακή οροφή, m
5.230
Βαθμός ανόδου, m/min
-
Ωφέλιμο φορτίο, kg
453.
Μεταφορά 6 επιβατών συμπεριλαμβανομένων των χειριστών.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ VHF εύρος συχνοτήτων 118.000-135.95 MHz, FM εύρος συχνοτήτων 24.00 έως 51.90 MHz
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  

U-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. Panitsidis

U-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. Panitsidis

U-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. Panitsidis

U-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. Panitsidis

U-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. Panitsidis

U-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. Panitsidis

U-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. PanitsidisU-17 A/B Skywagon © K. Panitsidis

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα