Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελληνική Αερ.
     
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου , Αεροσκάφη , Βλήματα αέρος-εδάφους, Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ)

NAMC YS-11

Επιβατικό Αφος μέσων αποστάσεων
   

NAMC YS-11

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Μάρκου Ανδρέου


Στα μέσα της δεκαετίας του ’50, η Ιαπωνία  άρχισε την σχεδίαση ενός δικινητήριου στροβιλοελικοφόρου,  κατόπιν απαιτήσεων του Υπουργείου Διεθνούς  Εμπορίου και Βιομηχανίας. Στην ανάπτυξη του έλαβαν μέρος συνολικά έξι αεροπορικές βιομηχανίες: Fuji, Japan Aircraft Manufacturing Co, Kawasaki,Mitsubishi, Shin Meiwa και Showa, δημιουργώντας έτσι έναν όμιλο με ονομασία NAMC (Nihon Aircraft Manufacturing Corporation). To NAMC YS-11 πέταξε για πρώτη φορά στις 30  Αυγούστου του 1962, ενώ η παραγωγή του τερματίστηκε το 1974 μετά από την κατασκευή 182 Αφων, εκ των οποίων ένας μικρός αριθμός πετούν μέχρι και σήμερα.

Το 1970 η Ο.Α. απόκτησε 5-7 Αφη (με άλλες πήγες συνολικά απόκτησε 10 Αφη) YS-11A (YS-11A-301, 220 και 500) για την σταδιακή αντικατάσταση των παλιών DC-6 και DC-3. Τα Αφη έφεραν ονόματα νησιών όπως «Κεφαλονιά», «Ιθάκη», «Σαμοθράκη», «Ζάκυνθος» και «Δήλος».

Στις 3 Απριλίου 1970 παραδοθήκαν τα δυο πρώτα Αφη ενώ ακολούθησαν άλλες  δυο παραδόσεις στις 22 Μαΐου με το τελευταίο να παραδίνεται στις 8 Ιουνίου του ιδίου έτους.
To YS-11A χρησιμοποιήθηκε από την Ο.Α. μέχρι το 1981, στις πτήσεις του εσωτερικού, οπότε και αποσύρθηκαν.  

Κατά την περίοδο της  εκμετάλλευσης του από την Ο.Α. στις πτήσεις του εσωτερικού, σημειώθηκαν δυο δυστυχήματα. Στις 21 Οκτωβρίου 1972 ένα YS-11A της Ο.Α. συνετρίβη στις ακτές της Βούλας Αττικής, στην φάση προσέγγισης στό αεροδρόμιο ενώ στην περιοχή επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, Από τους 56 επιβαίνοντες, επέζησαν οι 19.

Το δεύτερο ατύχημα έλαβε χώρα στις 23 Νοεμβρίου του 1976 (O.A. 830), οταν κατά το δρομολόγιο  Αθήνα-Λάρισα-Κοζάνη, έπεσε κοντά στην Κοζάνη. Οι πενήντα επιβαίνοντες σκοτώθηκαν.

Ένας μικρός αριθμός (περίπου έξι) έχουν παραδοθεί στην Π.Α. τα οποία εντάχθηκαν στην 356 Μ.Τ.Μ. και εκτελούν αποστολές με τα χρώματα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.  Ένα Αφος είναι ειδικά τροποιημένο σε VIP, ενώ τα υπόλοιπα Αφη φέρουν την παραλλαγή “Vietnam”.

Εκδόσεις:
YS-11-100 Πρώτη έκδοση παραγωγής, με ικανότητα μεταφοράς 60 επιβάτες (κατασκευάστηκαν 49 Αφη)
YS-11A-200 Eκδοση αυξημένου βάρους (κατασκευάστηκαν 92 Αφη)
YS-11A-300 Έκδοση για μεταφορά επιβατών (46 επιβάτες) και εμπορευμάτων (κατασκευάστηκαν 16 Αφη)
YS-11A-400 Αφος για μεταφορά εμπορευμάτων (κατασκευάστηκαν 9 Αφη)
YS-11A-500 Έκδοση με βάση το YS-11A-200 (κατασκευάστηκαν 4 Αφη)
YS-11A-600 Έκδοση με βάση το YS-11A-300 (κατασκευάστηκαν 5 Αφη)
YS-11-103/105 Μεταγωγικό Αφος για ειδικές αποστολές
YS-11A-218 Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών
YS-11A-305 Μεταγωγικό
YS-11A-402 Έκδοση για μεταφορά εμπορευμάτων
YS-11E Εκπαιδευτική έκδοση , για εκπαίδευση ηλεκτρονικού πολέμου
YS-11-112 Μεταγωγικό
YS-11A-206 Εκπαιδευτική έκδοση , για την εκπαίδευση ανθυποβρυχιακού πολεμου
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
NAMC
ΧΩΡΑ
Ιαπωνία
ΤΥΠΟΣ
Επιβατικό Αεροσκάφος / Μεταφορικό Αεροσκάφος
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοελικοφόροι Rolls-Royce Dart RDa.10/1 Mk 542-10Κ
Μέγιστη ισχύς. h.p.
2 x 3.060
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m

26,30

Ύψος A/φους, m

8,98

Εκπέτασμα πτέρυγας, m

32,00

Επιφάνεια πτέρυγας, m2

94,80

ΒΑΡΗ
- βάρος κενό, kg
15.810
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
24.500
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, ltr.
7.270
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
-
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
469
Οικονομική ταχύτητα, km/h
-
Εμβέλεια, km
3.215
Επιχειρησιακή οροφή, m
6.980
Ωφέλιμο φορτίο
Μεταφορά 60 επιβατών η 6.170 κιλά φορτίου.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

NAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος Ανδρέου

NAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος Ανδρέου

NAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος Ανδρέου

NAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος ΑνδρέουNAMC YS-11Α-200. Έκθεση Αρχάγγελος 2008. Φωτογραφία: Μάρκος Ανδρέου

 

Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα