Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελληνική Αερ.
     
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου , Αεροσκάφη , Βλήματα αέρος-εδάφους, Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ)


F-4 E  Peace Icarus 2000

Μαχητικό πολλαπλού ρόλου

   

F-4E Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος  Πανιτσίδης

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


Στα μέσα της δεκαετίας του 90 υπεγράφη η σύμβαση  μεταξύ της Π.Α. και την Daimler-Benz Aerospace (DASA), σήμερα EADS και αφορούσε την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των 39 Α/φων (αριθμός μειώθηκε σε 36  λόγω της απώλειας τριών Α/φων).  

Το πρόγραμμα αναβάθμισης περιλαμβάνει:

-Την εγκατάσταση του ραντάρ AN/APG-65GY
-Κεντρικό υπολογιστή στοιχείων αέρος CPU-143/A της GEC Avionics
-Νέο σύστημα IFF (AIFF) AN/APX-113(V) της Hazeltine
-MMRC υπολογιστή πολλαπλών λειτουργικών διαμορφώσεων της ισραηλινής  Elpit
-INS γυροσκοπίων λέιζερ συνδυασμένο με GPS (LINS/GPS) H-764G της Honeywell
-Ραδιουψόμετρο AN/APN-232
-Σύστημα επικοινωνίας Magnavox AN/ARC-164 τύπου Have Quick II
-Μονάδα HUD της ισραηλινής El-Op
-DTU μονάδα μεταφοράς δεδομένων
-Ραδιοβοήθηματα TACAN τύπου ΑΝ/ΑΠΝ-153Υ της Collins
-(VTR) V-80AB-F καταγραφέα βίντεο της Elbit
-MFCD έγχρωμες οθόνες απεικόνισης στοιχείων πολλαπλών λειτουργιών τεχνολογίας LCD της Elbit
-Αρτηρία δεδομένων MIL-STD 1553B
-RS-422 σειριακή αρτηρία μεταφοράς δεδομένων
-Εγκατάσταση χειριστηρίων τύπου HOTAS (Hands On Throttle And Stick).

Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων αέρος-αέρος μέσης ακτίνας (BVR) AIM-120 AMRAAM, Sidewinder (όλες της έκδοσης), βλήματα IRIS-T, AGM-65A/B, AGM-65G, βόμβες  LGM (καθοδήγησης λέιζερ) μέσω της χρήσης του ατρακτιδίου Litening II της Rafael, βόμβες CBU-8/B Hobs, διασπορείς βομβιδίων CBU-58A/B, CBU-71A, CBU-87/B, Mk 20 Rockeye II και συμβατικές βόμβες ελευθέρας πτώσεως.

Το προωθητικό σύστημα του αεροσκάφους αποτελούν δυο στροβιλοκινητήρες J79-GE-17, έχει οδηγά πτερύγια εισόδου (η έξη πρώτες βαθμίδες), λόγο συμπίεσης κινητήρα (EPR) 13,5 με μεγίστη ώση 5400 kg χωρίς μετάκαυση και 8090 kg με μετάκαυση. Το μέγιστο βάρος του κινητήρα είναι 1750 kg , το μήκος του 5301 mm και η διάμετρος αεραγωγού 993 mm. Ο συμπιεστής περιλαμβάνει από 17  βαθμίδες, με θάλαμο καύσης δακτυλιοειδής σχήματος.  Ο συμπιεστής του στροβίλου περιλαμβάνεται από 3 βαθμίδες, μεταβλητό ακροφυσιο. Η κατανάλωση καυσίμων (με μετάκαυση) ανέρχεται στα 1,965 (kg/h)/kg ενώ η μέγιστη ροή του αέρα είναι 77 kg/sec. Η μέγιστη συνεχόμενη ώση του κινητήρα με την χρήση της μετακαυσης είναι 30 λεπτά (ύψος πτήσης 10000 μέτρα). Αεροσκάφη φορείς F-4E/G.

Για να επιλυθεί το πρόβλημα των εκπομπών καυσαερίων τροποποίησαν των κινητήρα J79-GE-17 Α  ( έφερε επανασχεδιασμενο θάλαμο καύσης κλπ) προσφέροντας το γράμμα «C» αντί του «Α».

Μέχρι το 2002 τροποποιήθηκαν 16 Α/φη ενώ αλλά 6 Α/φη θα παραδιδόντουσαν από την ΕΑΒ.

ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ
   
337 ΜΠΚ "ΦΑΝΤΑΣΜΑ"
338 ΜΔΒ "ΑΡΗΣ"
339 ΜΠΚ "ΑΙΑΣ"
 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
F-4 E Peace Icarus 2000 © Κων/νος Πανιτσίδης
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
McDonnell Douglas
ΧΩΡΑ
ΗΠΑ
ΤΥΠΟΣ
Μαχητικό πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοκινητήρες, General Electric J79-GE-17C
Μέγιστη ώση, kN
2 x 81,40
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
19,20
Ύψος A/φους, m
5,03
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
11,71
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
49,24
ΒΑΡΗ
- βάρος κενό, kg
13.397
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
17.964
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.410
Μέγ. ταχύτητα σε μικρό ύψος, km/h
-
Εμβέλεια , km
4.180
Ακτίνα δράσης, km
958
Βαθμός ανόδου, m/min
15.200
Επιχειρησιακή οροφή, m
21.600
Όρια φόρτισης, g
-
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ένα πυροβόλο M61A1 Vulcan των 20 mm. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 6. Δυνατότητα μεταφοράς 4-6 βλήματα αέρος-αέρος AIM-7E/F/M Sparrow η 4 x AIM-9 Sidewinder, μεχρι 6 βλήματα αέρος-εδάφους AGM-65 Maverick. Κατευθυνόμενες αεροπορικές βόμβες  GBU-16 Paveway II,
AGM-145A/B JSOW, Paveway II/III, Βόμβες ελεύθερης πτώσεις  Mk.82, B117 η BLU-10/B. Bόμβες πυρηνικές 1 x 20 kT B57 η 100/500 kT B61. Το αεροσκάφος μπορεί ακόμη να μεταφέρει 4 ατρακτίδια GBU-5/A (ελεγχόμενο πυροβόλο GAU-13A των 30 mm με 300 βολές) η 4 ατρακτίδια των 20 mm τυπου M61A1 η GAU-4 (ελεγχόμενο πυροβόλο).
Βοηθητικές δεξαμενές καυσίμων μεχρι 5 x 1401 ltr.
 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

F-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΑεραγωγός (εμπρόσθια ράμπα εισαγωγής κινητήρα). Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΠυροβόλο Μ61Α1 Vulcan των 20 mm. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης F-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΔιηλεκτρικός κώνος ραντάρ ρύγχους. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςF-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Ατρακτίδιο κατάδειξης στόχων Litening. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΕξωτερική δεξαμενή καυσίμου. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΕξωτερική δεξαμενή καυσίμου. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΚαλύπτρα εμπρόσθιου πιλοτηρίου. Προσέξτε των καθρέφτη οπίσθιας όψης. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςF-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΑτρακτίδιο κατάδειξης στόχων Litening. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Εξωτερική δεξαμενή καυσίμου. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΚάθετο σταθερό. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΚεραία RWR. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΕισαγωγή αέρος συστήματος κλιματισμού. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςF-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςF-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

F-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΔιηλεκτρικός κώνος ραντάρ ρύγχους. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΠυροβόλο Μ61Α1 Vulcan των 20 mm. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης F-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΟυραίο πτέρωμα. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης Ακροφύσιο κινητήρα. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

’γκιστρο ανάσχεσης. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΠτερύγια καμπυλότητας χείλος προσβολής οριζόντιου πτερώματος. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςΑτρακτίδιο κατάδειξης στόχων Litening. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςF-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςF-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςF-4 E  Peace Icarus 2000. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα