Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελληνική Αερ.
     
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου , Αεροσκάφη , Βλήματα αέρος-εδάφους, Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ)


RF-4 E Phantom II

Αναγνωριστικό αεροσκάφος

   

RF-4 E Phantom II © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κ. Πανιτσίδη & Γ. Τσιακμακη


Διθέσιο, δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου, προερχόμενο από το F-4E, του οποίου αναβαθμίστηκε ο εξοπλισμός, και χρησιμοποιείται κυρίως για αποστολές αναχαίτισης και για αποστολές αεροφωτογράφισης.

Τα ελληνικά RF-4E εξοπλίζουν την 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης και μπορούν να φέρουν / εξοπλιστούν μια μεγάλη ποικιλία φωτογραφικών μηχανών για φωτοαναγνωριση από όλα σχεδόν ύψη.

Φωτογραφικές μηχανές
  1. Ka-56 φωτογραφική μηχανή χρησιμοποιείται κύριος σε αποστολές λήψης από μικρά ύψη 200 έως 4000 ποδιά.
  2. Ka-87 φωτογραφική μηχανή βρίσκεται μπροστά για λήψης μπροστά και προς τα κάτω.
  3. Ka-91 πρόκειται για μια πανοραμική φωτογραφική μηχανή που απαρτίζεται από ένα φακό 18 ιντσών και προορίζεται για κατακόρυφες λήψης σε ύψη από 5000 έως 25000 ποδιά.
  4. AN/PSN-37 φωτομηχανη υπέρυθρης σάρωσης (IR) για νυκτερινές λήψεις σε μικρά και μέσα ύψη, υπό τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες, με ικανότητα να πραγματοποιεί λήψη και κατά τη διάρκεια  της ημέρας.

Επίσης στον φωτογραφικό εξοπλισμό έχουν πραγματοποιηθεί κάποιες τροποποίησης στην αντικατάσταση των φακών, που παρέχουν την δυνατότητα της πλευρικής λήψης σε μεγάλες αποστάσεις.

Τα ελληνικά RF-4E, ανάλογα με το είδος της αποστολής, και ειδικά όταν πρόκειται για επιχείρησης υψών ως 40000 ποδιών, εξοπλίζεται με την KS-127 εξοπλισμένη από των φακό 66 ιντσών με ικανότητα καταγ
ραφής τριών καρέ ανά λήψη (σε κάθε λήψη). Επίσης παρέχει περιστροφή κατά την πτήση σε οποιαδήποτε γωνία, με ικανότητα λήψεων από ύψος 35000 ποδών σε απόσταση περίπου 70 km με ικανότητα σκόπευσης έως 0,5 m υπό κατάλληλες καιρικές συνθήκες. 

Για αποστολές ηλεκτρονικής αναγνώρισης, τα ελληνικά RF-4E από το 2003 φέρουν το ατρακτίδιο συλλογής και καταγραφής ηλεκτρονικών εκπομπών (ELINT) ASTAC, της Thales.

Τα ελληνικά RF-4E που φέρουν το σύστημα ASTAC δεν παρέχουν την ικανότητα της μετάδοσης δεδομένων για αποστολές των στοιχείων που συλλέγει το σύστημα σε πραγματικό χρόνο, καταγράφονται σε ειδικούς ψηφιακούς καταγραφείς και αξιοποιούνται μετά την προσγείωση του αεροσκάφους.

Το σύστημα ASTAC,  διαθέτει προηγμένο λογισμικό για τον εντοπισμό και τον προσδιορισμό θέσης κάθε ηλεκτρονικής εκπομπής με ακρίβεια προσδιορισμό της θέσης μιας εκπομπής είναι περίπου 0,5-1 μοίρα. Επίσης το σύστημα παρέχει την ικανότητα ιχνηλάτησης στόχων που κινούνται με μικρή ταχύτητα. Όλο το σύστημα μεταφέρεται στον κεντρικό αναρτήρα της ατράκτου, με συνέπεια να μειώνει  την ευελιξία του αεροσκάφους.
Τα αεροσκάφη RF-4E  της 348 ΜΤΑ που φέρουν το σύστημα ASTAC είναι πλήρως επιχειρησιακό.

Για να αυξήσουν τις επιδόσεις της Ηλεκτρονικής αναγνώρισης και καταγραφής εκπομπών των RF-4E η Π.Α. τα τελευταία χρόνια στρέφεται στην αγορά ατρακτιδίων φωτοαναγνώρισης με ψηφιακούς αισθητήρες.

ASTAC (Analyseur de Signaux Tactiques)
Αερομεταφερόμενο τακτικό σύστημα ES/ELINT
Φάσμα συχνοτήτων (μπορεί να συλλαβάνει οτιδήποτε που εκπέμπεται σε φάσμα συχνοτήτων)  0.5-18 GHz (0.1-0.5 GHz ή 18-40 GHz προαιρετικά)
Ακρίβεια προσδιορισμού της θέσης / Ακρίβεια θέσης
< 1% της απόστασης μεταξύ των αεροσκαφών ASTAC και του εκπομπού στόχων (αεροσκάφη που πετούν με υποηχητική ταχύτητα (mach 0,9) και αντίστοιχα σε  ύψη 12.192 m)
Στιγμιαία κάλυψη περιοχής
164 km2 (αεροσκάφη που πετούν με  ταχύτητα mach 0,9 και αντίστοιχα σε ύψη 12.192 m)
Προσδιορισμός της εκπομπής απαιτούνται ελάχιστα λεπτά (Θέση εκπομπών)
2-3 λεπτά (σε μια ακτίνα 111 km, αεροσκάφη που πετούν με μια ταχύτητα mach 0,9 και αντίστοιχα σε ύψη  12.192 m)
Ισχύς, kVA
<1.7
Μήκος, m
4,10
Διάμετρος, m
0,40
Βάρος, kg
περίπου 400



ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ
   
348 ΜΟΙΡΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ "ΜΑΤΙΑ"
348 ΜΟΙΡΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ "ΜΑΤΙΑ"
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
McDonnell Douglas
ΧΩΡΑ
ΗΠΑ
ΤΥΠΟΣ
Αναγνωριστικό αεροσκάφος
ΠΛΗΡΩΜΑ
2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοκινητήρες, General Electric J79-GE-17A/C
Μέγιστη ώση, kN
2 x 81,20
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
19,20
Ύψος A/φους, m
5,03
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
11,71
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
49,24
ΒΑΡΗ
- βάρος κενό, kg
-
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
26.330
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.410
Μέγ. ταχύτητα σε μικρό ύψος, km/h
-
Εμβέλεια , km
4.180
Ακτίνα δράσης, km
958
Βαθμός ανόδου, m/min
15.200
Επιχειρησιακή οροφή, m
21.600
Όρια φόρτισης, g
-
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Δυνατότητα μεταφοράς 2-4 βλήματα αέρος-αέρος AIM-9/Shafrir/Python (αναλογα την χωρα). 6 βόμβες τυπου BL-755 η βόμβες μεχρι 2265 κιλων. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες.
Βοηθητικές δεξαμενές καυσίμων μεχρι 5 x 1.401 ltr.
 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

’γκιστρο ανάσχεσης-αποθηκευμένο © G. TsiakmakiΠίσω κεραία συστήματος προειδοποίησης ακτινοβολίας ραντάρ © G. Tsiakmaki’γκιστρο ανάσχεσης-αποθηκευμένο © G. TsiakmakiΤα εξωτερικά τμήματα της πτέρυγας έχουν θετική γωνία δίεδρο-12 μοιρών © G. TsiakmakiΚύριο σκέλος προσγείωσης © G. TsiakmakiΚύριο σκέλος προσγείωσης © G. Tsiakmaki

Εισαγωγή αέρος συστήματος κλιματισμού, πιλοτηρίου © G. TsiakmakiΣταθμός Νο3, βρίσκεται η πανοραμική κάμερα μεγάλου υψόμετρου ΚΑ-91 εξοπλισμένη με φακό των 18 ιντσών © G. TsiakmakiΣταθμός Νο2, αποτελείται από τρία παράθυρα και επιτρέπουν την χρήση πολλών καμάρων για κατακόρυφες και πλάγιες λήψεις. Τοποθετείται κύριος η KS-87 η εναλλακτικά η μικρή ΚΑ-56 (πανοραμικής σάρωσης) © G. TsiakmakiRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © G. TsiakmakiΠίνακας οργάνων (εμπρόσθιου θαλάμου διακυβέρνησης) © G. TsiakmakiΠίνακας οργάνων (εμπρόσθιου θαλάμου διακυβέρνησης) © G. Tsiakmaki

Πλευρική κονσόλα οργάνων © G. TsiakmakiΕκτινασσόμενο κάθισμα πιλότου Martin-Baker Mk H7 © G. TsiakmakiΕκτινασσόμενο κάθισμα πιλότου Martin-Baker Mk H7 © G. TsiakmakiΕκτινασσόμενο κάθισμα πιλότου Martin-Baker Mk H7 © G. TsiakmakiΠίνακας οργάνων (εμπρόσθιου θαλάμου διακυβέρνησης) © G. TsiakmakiΠλευρική κονσόλα οργάνων © G. Tsiakmaki

Πίνακας οργάνων (εμπρόσθιου θαλάμου διακυβέρνησης) © G. TsiakmakiΠίνακας οργάνων (εμπρόσθιου θαλάμου διακυβέρνησης) © G. TsiakmakiΤο κλείσιμο της καλύπτρας © G. TsiakmakiΤο κλείσιμο της καλύπτρας © G. TsiakmakiΤο κλείσιμο της καλύπτρας © G. TsiakmakiΕισαγωγή αέρος κινητήρα © Konstantinos Panitsidis

Εξωτερική δεξαμενή καυσίμου © Konstantinos PanitsidisΕισαγωγή αέρος συστήματος κλιματισμού, για την ψύξη του διαμερίσματος των ηλεκτρονικών συστημάτων και του ραντάρ © Konstantinos PanitsidisΕξωτερικός πτερυγικός φορέας © Konstantinos PanitsidisΔιάφραγμα φακού © Konstantinos PanitsidisΕσωτερικός πτερυγικός φορέας © Konstantinos PanitsidisΚεραία (του συστήματος TACAN) © Konstantinos Panitsidis

Ριναίο σκέλος προσγείωσης αποτελείται από δυο τροχούς και η κεραία TACAN © Konstantinos PanitsidisΘυρίδα του ριναίου σκέλους προσγείωσης © Konstantinos PanitsidisΣταθμός Νο1, φιλοξενεί την κάμερα KS-87 εμπρόσθιας ή κάθετης σάρωσης. Εναλλακτικά μπορεί να τοποθετηθεί η KS-72 © Konstantinos PanitsidisΔιηλεκτρικός κώνος ρύγχους. Περιβάλλει ραντάρ χαρτογράφησης AN/APQ-99 της Texas Instruments, που φέρουν όλα τα ελληνικά RF-4E © Konstantinos PanitsidisΣταθμός Νο2, αποτελείται από τρία παράθυρα και επιτρέπουν την χρήση πολλών καμάρων για κατακόρυφες και πλάγιες λήψεις. Τοποθετείται κύριος η KS-87 η εναλλακτικά η μικρή ΚΑ-56 (πανοραμικής σάρωσης) © Konstantinos PanitsidisΕξωτερική δεξαμενή καυσίμου © Konstantinos Panitsidis

RF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos PanitsidisRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos PanitsidisΡιναίο σκέλος προσγείωσης © Konstantinos PanitsidisΡιναίο σκέλος προσγείωσης © Konstantinos PanitsidisΡιναίο σκέλος προσγείωσης © Konstantinos PanitsidisRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos Panitsidis

Σταθμός Νο2, αποτελείται από τρία παράθυρα και επιτρέπουν την χρήση πολλών καμάρων για κατακόρυφες και πλάγιες λήψεις. Τοποθετείται κύριος η KS-87 η εναλλακτικά η μικρή ΚΑ-56 (πανοραμικής σάρωσης) © Konstantinos PanitsidisΑκροπτερύγιο © Konstantinos PanitsidisRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos PanitsidisΚεφαλή πιτότ στο χείλος προσβολής του κάθετου σταθερού © Konstantinos PanitsidisΚάθετο σταθερό © Konstantinos PanitsidisΠίσω φως αναγνώρισης © Konstantinos Panitsidis

Ακροφύσιο εξαγωγής μεταβλητής διατομής © Konstantinos PanitsidisΟλοκινούμενο ουραίο οριζόντιο πτέρωμα © Konstantinos PanitsidisΟυραίο πτέρωμα © Konstantinos Panitsidis’γκιστρο ανάσχεσης-αποθηκευμένο © Konstantinos Panitsidis’γκιστρο ανάσχεσης-αποθηκευμένο © Konstantinos PanitsidisΑκροφύσιο εξαγωγής μεταβλητής διατομής © Konstantinos Panitsidis

Πίσω κεραία συστήματος προειδοποίησης ακτινοβολίας ραντάρ © Konstantinos PanitsidisΑκροφύσιο μετάκαυσης © Konstantinos PanitsidisΑκροφύσιο μετάκαυσης © Konstantinos PanitsidisΠηδάλιο διευθύνσεως ελέγχεται από δύο κυλίνδρους διαφορικής κίνησης © Konstantinos PanitsidisΟυραίο φως ναυτιλίας © Konstantinos PanitsidisΣωληνώσεις απόρριψης καυσίμου δεξαμενών ατράκτου © Konstantinos Panitsidis

Ολοκινούμενο ουραίο οριζόντιο πτέρωμα © Konstantinos PanitsidisRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos PanitsidisΣταθμός Νο2, αποτελείται από τρία παράθυρα και επιτρέπουν την χρήση πολλών καμάρων για κατακόρυφες και πλάγιες λήψεις. Τοποθετείται κύριος η KS-87 η εναλλακτικά η μικρή ΚΑ-56 (πανοραμικής σάρωσης) © Konstantinos PanitsidisΕμπρόσθια κεραία προειδοποίησης ακτινοβολίας ραντάρ © Konstantinos PanitsidisRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos PanitsidisΚαλύπτρα διπλού πιλοτηρίου © Konstantinos Panitsidis

Διηλεκτρικός κώνος ρύγχους. Περιβάλλει ραντάρ χαρτογράφησης AN/APQ-99 της Texas Instruments, που φέρουν όλα τα ελληνικά RF-4E © Konstantinos PanitsidisΣταθμός Νο2, αποτελείται από τρία παράθυρα και επιτρέπουν την χρήση πολλών καμάρων για κατακόρυφες και πλάγιες λήψεις. Τοποθετείται κύριος η KS-87 η εναλλακτικά η μικρή ΚΑ-56 (πανοραμικής σάρωσης) © Konstantinos PanitsidisΣταθμός Νο2, αποτελείται από τρία παράθυρα και επιτρέπουν την χρήση πολλών καμάρων για κατακόρυφες και πλάγιες λήψεις. Τοποθετείται κύριος η KS-87 η εναλλακτικά η μικρή ΚΑ-56 (πανοραμικής σάρωσης) © Konstantinos PanitsidisRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos PanitsidisRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos PanitsidisΣταθμός Νο1, φιλοξενεί την κάμερα KS-87 εμπρόσθιας ή κάθετης σάρωσης. Εναλλακτικά μπορεί να τοποθετηθεί η KS-72. © Konstantinos Panitsidis

Σταθμός Νο1, φιλοξενεί την κάμερα KS-87 εμπρόσθιας ή κάθετης σάρωσης. Εναλλακτικά μπορεί να τοποθετηθεί η KS-72. © Konstantinos PanitsidisRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos PanitsidisRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos PanitsidisRF-4 E Phantom II, έκθεση Αρχάγγελος 2005 © Konstantinos Panitsidis

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα