Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελληνική Αερ
     
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου , Αεροσκάφη , Βλήματα αέρος-εδάφους, Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ)


Nord 2501 D / 2508 Noratlas
Δικινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος

   

Nord 2501 D / 2508 Noratlas. Πρώτη πτήση: 1949. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Nord 2500 Noratlas: το δικινητήριο αυτό Αφος αναπτύχθηκε από την Γαλλικη Nord Aviation (σήμερα Aerospatial). Το πρωτότυπο πέταξε στις 10 Σεπτεμβρίου 1949. Το Αφος ήταν εξοπλισμένο με δυο αστεροειδής κινητήρες Gnome-Rhone 14R των 1.625 ίππων ο καθένας, της SNECMA. Μετέπειτα εμφανίστηκαν οι δυο εκδόσεις (πρωτότυπα) N 2501 εξοπλισμένα με δυο αστεροειδείς κινητήρες Bristol Hercules 739 των 2040 ίππων ο καθένας. Η έκδοση αυτή πρωτοπέταξε στις 28 Νοέμβριου  του 1950. Η καμπίνα του μπορεί να μεταφέρει 45 στρατιώτες ή 7.880 κιλά εσωτερικά.
Η έκδοση Nord 2500, κατασκευαζόταν, επίσης, κατόπιν άδειας στην Γερμανία από την Flugzeugbau Nord. Η παραγωγή του Αφους τερματίστηκε τον Οκτώβριο 1961 μετά από την κατασκευή περισσότερων των 425 αεροσκαφών.


Εκδόσεις
N 2500 Πρωτότυπο
N 2501 Αεροσκάφος παραγωγής με κινητήρες Hercules 739 της SNECMA
N 2501 IS Αεροσκάφος εξαγωγής για το Ισραήλ
N 2501 A Πολιτική έκδοση, εξοπλισμένο με δυο κινητήρες Hercules 758/759 των 1.650 ίππων (2x1.650).
N 2501 E Ειδικά τροποποιημένη έκδοση (με βάση το N2501) εξοπλισμένο με δυο  βοηθητικούς στροβιλοκινητήρες Turbomeca Marbore II των 400 κιλών, στα ακροπτερύγια.
N 2502 Πολιτική έκδοση της UAT, εξοπλισμένο με κινητήρες Hercules 758/759 και με δυο  βοηθητικούς στροβιλοκινητήρες Turbomeca Marbore II Ε.
N 2502 A Έκδοση με βάση το Ν 2502, για την UAT
N 2502 B Έκδοση με κινητήρες Hercules 758/759 της SNECMA
N 2502 C Μεταγωγική έκδοση (με βάση το Ν 2502 B)
N 2503 Τροποποιημένη έκδοση (F-WRFG) εξοπλισμένο με δυο αστεροειδής κινητήρες Pratt&Whitney R-2800-CB17 των 2.500 ίππων ο καθένας. Πρώτη πτήση Ιανουάριος 1956.
N 2504 Ειδική έκδοση για την εκπαίδευση πληρωμάτων (Γαλλικού Ναυτικού) σε ρολό ανθυποβρυχιακού πόλεμου.
N 2505 Προτεινόμενη έκδοση ASW
N 2506 Μεταγωγική έκδοση (με βάση το N 2504)
N 2508 Μεταγωγική έκδοση, εξοπλισμένο με δυο κινητήρες της Pratt&Whitney R-280-CB17 και δυο βοηθητικούς στροβιλοκινητήρες Turbomeca Marbore II E.
N 2508 B Μεταγωγική έκδοση
N 2509 Σχέδιο
N 2510 Σχέδιο, Noratlas σε ανθυποβρυχιακό ρόλο.


Στις αρχές της δεκαετίας του '70 η Ελλάδα παρέλαβε τα πρώτα 16 (από τα 51) Noratlas (γερμανικής προέλευσης), τα οποία εντάχθηκαν στην 354 Μ.Τ.Μ. με έδρα το αεροδρόμιο στην Ελευσίνα (112 Π.Μ).
Το 1974 τα Ελληνικά Noratlas εκτέλεσαν με επιτυχία την αποστολή «Νίκη», μεταφέροντας ειδικές δυνάμεις στην Κύπρο κατά την εξέλιξη της Τούρκικης εισβολής. Τα Noratlas παρέμεναν ενεργά μέχρι το 1985, οπότε και αποσύρθηκαν  με την ταυτόχρονη διάλυση της 354 Μ.Τ.Μ.
Με την ένταξη των συγχρόνων αεροσκαφών C-27J το 2005, η  354 Μοίρα επανασυγκροτήθηκε.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Nord
ΧΩΡΑ
Γαλλία
ΤΥΠΟΣ
Δικινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος
ΠΛΗΡΩΜΑ
4-5,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο SNECMA Bristol Hercules 739
Μέγιστη ισχύς, h.p.
2 x 2.040
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
21,95
Ύψος A/φους, m
6,00
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
32,50
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
101,20
ΒΑΡΗ
- βάρος κενό, kg
13.075
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
21.000
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, ltr
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
440
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
396
Εμβέλεια, km
3.000
Ακτίνα δράσης, km
-
Βαθμός ανόδου, m/min
-
Επιχειρησιακή οροφή, m
7.500
Ωφέλιμο φορτίο, kg
Μεταφορά μέχρι 45 στρατιώτες ή φορτίο 6.800 (7.880) κιλά
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-
     
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

Nord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νος

Nord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νος

Nord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νος

Nord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νοςNord 2501. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νος

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα