Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελληνική Αερ.
     
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου , Αεροσκάφη , Βλήματα αέρος-εδάφους, Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ)


EC130 B4
Ε/Π πολλαπλών ρόλων

   

EC130 B4. Πρώτη πτήση: 24 June 1999 © Μάρκος Ανδρέου

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κ. Πανιτσίδη & Μ. Ανδρέου


Πρόκειται για ένα οκταθέσιο (ένας πιλότος και επτά επιβάτες) μονοκινητήριο ελικόπτερο κατασκευασμένο σε μεγάλο βαθμό από σύνθετα υλικά. Η κύρια καμπίνα έχει μήκος 2,03 μέτρα σε σύγκριση με τα 1,87 μέτρα της οικογένειας Ecureil.

Εσωτερική διαμόρφωση:

Χάρη στην ευρύχωρη σχεδίαση της καμπίνας και την άνετη πρόσβαση της, το Ε/Π μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ρόλο Νοσοκομειακού (MEDEVAC).  Με κατάλληλο εξοπλισμό αποστολής το EC-130B4 μπορεί επίσης να εκτέλεση αποστολές αστυνόμευσης και έρευνας & διάσωσης.

Τυπική διαμόρφωση μεταφορών επιβατών

Τυπική διαμόρφωση μεταφορών επιβατών.

1 πιλότος + 6 επιβάτες, τυπική διαμόρφωση: 3 μπροστινά καθίσματα + 4 οπίσθια καθίσματα

1 πιλότος +7 επιβάτες σε οικονομική διαμόρφωση

Διαμόρφωση σε ρόλο MEDEVAC Διαμόρφωση σε ρόλο MEDEVAC

2 πιλότοι + 2 ιατροί + 1 φορεία + ειδικός εξοπλισμός

1 πιλότος + 2 ιατροί + 1 με 2 φορεία + εδικός εξοπλισμός

Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από ένα Turbomeca arriel 2B1, 632 kW (847 h.p.). Η λειτουργία του κινητήρα  Turbomeca του EC 130 B4 λειτουργεί με διπλά συστήματα ελέγχου (FADEC) σε περίπτωση  αστοχίας του συστήματος (FADEC).

Turbomeca arriel 2B1
Turbomeca arriel 2B1 © Κων/νος Πανιτσίδης
ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ  (Θερμική δύναμη ISA, επίπεδο θάλασσας)
Μέγιστη ισχύς απογείωσης 632 kW 847 h.p.
Μέγιστη συνεχής ισχύς 543 kW 728 h.p.

Οι δεξαμενές καυσίμων είναι χωρητικότητας 540 λίτρα (143 γαλόνια ΗΠΑ) και χωρίζεται σε 1 τμήμα.

Ομφαλός του κύριου στροφείου
Ομφαλός του κύριου στροφείου © Κων/νος Πανιτσίδης
Ο ομφαλός του κύριου στροφείου, όπως και τα πτερύγια του είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά.  Το κύριο στροφείο έχει τρεις πτέρυγες με εύκαμπτο σύνδεσμο και υδραυλική απορρόφηση κραδασμών και δεν φέρουν ρουλεμάν επαφών αντί αυτού φέρει ένα στρώμα από ρουλεμάν. Όλα αυτά τα τεχνολογικά τεχνάσματα προσδίνουν έναν αξιόπιστο μηχανισμό με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους συντήρησης.


Η ουραία δοκός αποτελείται από ένα κατακόρυφο πτέρωμα με το στροφείο τύπου Fenestron.

Κύρια οφέλη του στροφείου τύπου Fenestron:
Στροφείου τύπου Fenestron © Μάρκος Ανδρέου Ασφάλεια στο έδαφος
Πολύ καλή αποδοτικότητα-λιγότερα φορτία ελέγχου
Μεγάλη απόσταση από το έδαφος
Χαμηλή ευπάθεια
Υψηλή ανοχή ζημίας
Χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Eurocopter (International)
ΤΥΠΟΣ
Ε/Π πολλαπλών ρόλων
ΠΛΗΡΩΜΑ
1 (2), άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Turbomeca arriel 2B1
Μέγιστη ισχύς, kW
1 x 632
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος , m
12,64
Μήκος ατράκτου, m
10,68
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
10,69
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
1,00
Ύψος Ε/Π, m
3,61
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
1.376
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
2.400
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, ltr.
540
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
287
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
259
Εμβέλεια , km
-
Αυτονομία, hour. min
-
Βαθμός ανόδου, m/sec
11,6
Δυναμική οροφή, m
5.875
Στατική οροφή, m
-
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
7 επιβάτες ή 1.031κιλά φορτίου μεταφερομένου εσωτερικά.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου

AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου

AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 130 B4. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου

 

Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα