Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελληνική Αερ.
     
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου , Αεροσκάφη , Βλήματα αέρος-εδάφους, Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ)


EC120 B COLIBRI

Ε/Π πολλαπλών ρόλων

   

EC120 B COLIBRI. Πρώτη πτήση: 1995 © Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κ. Πανιτσίδη & Μ. Ανδρέου


Το Ε/Π αυτό εξελίχθηκε από τη Eurocopter και στην παραγωγή του συμμετέχουν η CATIC (Κίνα) και η Singapore Aerospace ενώι το πρώτο πρωτότυπο πέταξε στις 9 Ιουλίου του 1995. Η παραγωγή του Ε/Π άρχισε στις 2 Φεβρουάριου 1998.

Το Ε/Π πληρή όλους του κανονισμούς σχεδίασης του European JAR 27, 1, VFR που του δίνει την δυνατότητα να εκτελεί πτήσεις μέρα και νύκτα και φέρει την πιστοποίηση της JAA για αποστολές VFR  (όταν είναι εξοπλισμένο με κατάλληλο  εξοπλισμό). Επίσης η Eurocopter έδωσε μεγάλη σημασία στην μείωση του εξωτερικού θορύβου που είναι 6,7 DB κάτω από τα 85,4 DB που απαιτούνται από το ICAO (κεφάλαιο 11, παράρτημα 4, παράγραφο 16). Συνολικά η Eurocopter έχει παραδώσει συνολικά  450 ελικόπτερα (τα όποια είναι στην υπηρεσία παγκοσμίως).

Πρόκειται για ένα μονοκινητήριο ελικόπτερο πολλαπλών ρόλων που έχει την ικανότητα μεταφοράς 4 επιβατών και φορτίου, επίσης μπορεί να εξαχθεί και σε εκδόσεις όπως: ασθενοφόρο, VIP  και την εκπαίδευση πληρωμάτων. Στην στρατιωτική του διαμόρφωση μπορεί να εκτελέσει αποστολές έρευνας και διάσωσης και εναέριας παρακολούθησης.

Το Ε/Π είναι συμβατής σχεδίασης και φέρει ένα τετράφυλλο στροφείο με ουραίο στροφείο τύπου Fenestron, ενσωματωμένο στο κάθετο σταθερό.

Στην κατασκευή του EC-120B  έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ενισχυμένων συνθετικών υλικών σ' όλη την άτρακτο. Η δομή του ελικόπτερου είναι ειδικά σχεδιασμένη και παρέχει μεγάλο βαθμό ασφάλειας και αξιοπιστίας. Η διαθεσιμότητα του ελικοπτέρου είναι υψηλή, λόγω των ελάχιστων απαιτήσεων που έχει σε συντήρηση συστημάτων και κάποιων διαγνωστικών συστημάτων που θα φέρει στον βασικό του εξοπλισμό.

Διαμέρισμα αποσκευών
Ουραία δοκός
Διαμέρισμα αποσκευών © Κων/νος Πανιτσίδης
Ουραία δοκός © Κων/νος Πανιτσίδης
Το διαμέρισμα αποσκευών παρέχει την δυνατότητα να μεταφέρει  μέχρι 5 μεγάλες βαλίτσες.

Όταν το ελικόπτερο διαμορφώνεται για την εσωτερική μεταφορά εμπορευμάτων, η περιοχή καμπινας συν το διαμέρισμα αποσκευών καθιστά τη φόρτωση και την εκφόρτωση φορτίου και αποσκευών εύκολη.
Η ουραία δοκός αποτελείται από ένα κατακόρυφο πτέρωμα με το στροφείο τύπου Fenestron. Το ουραίο στροφείο είναι διαμέτρου 0,75 μέτρα και διαθέτει 8 πτερύγια. Επίσης, το ελικόπτερο είναι εφοδιασμένο με ένα ειδικό μηχανισμό ελάττωσης θορύβου, μέσω βελτιστοποίησης των συχνοτήτων περιστροφής του κύριου και ουραίου στροφείου.


Το σύστημα προσγείωσης του Ε/Π είναι σταθερού σημείου τύπου «Σκι» με μετατρόχιο στα 1,8 και το μεταξόνιο στα 2,07 μέτρα.

Κύριο στροφείο
Turbomeca TM Arrius 2F
Κύριο στροφείο © Κων/νος Πανιτσίδης
Turbomeca TM Arrius 2F © Κων/νος Πανιτσίδης
Το κύριο στροφείο έχει 4 πτέρυγες και έχουν σχήμα παραλληλεπίπεδο. 

Ο ομφαλός του κύριου στροφείου, όπως και τα πτερύγια του είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά και έχουν χορδή 0,26 μέτρων).
Το Colibri  προωθείται από ένα στροβιλοκινητήρα τύπου Turbomeca TM Arrius 2F με μέγιστη ισχύ 504 h.p.  Ο κινητήρας είναι  εγκατεστημένος στο επάνω τμήμα της ατράκτου, πάνω από την καμπίνα, πίσω ακριβώς από το κύριο μειωτήρα του Ε/Π.  Οι δεξαμενές καυσίμων είναι χωρητικότητας 406 ± 5 λίτρα (107,3 γαλόνια ΗΠΑ) και χωρίζονται σε 2 τμήματα.

Ο ναυτιλιακός/τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός (Avionics) αποτελείται από: γυροσκοπικό-ορίζοντα, στροφό-δείκτη του άξονα, γυροσκοπική πυξίδα με ένα οριζόντιο δείκτη κατάστασης,  αναμεταδότης (mode A+C), κωδικοποιητή ύψους VHF/AM, VHF/VOR/LOC/GS/GPS, ολοκληρωμένο κύκλωμα + interphone επιβατών και συσκευές σημάτων εντοπισμού έκτακτων αναγκών (2 συχνοτήτων).

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Eurocopter (International)
ΤΥΠΟΣ
Ε/Π πολλαπλών ρόλων
ΠΛΗΡΩΜΑ
1 (2), άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Turbomeca TM Arrius 2F
Μέγιστη ισχύς, kW
1 x 376
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος , m
11,52
Μήκος ατράκτου, m
9,60
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
10,00
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
0,75
Ύψος Ε/Π, m
3,40
ΒΑΡΗ
Βάρος κενό, kg
875
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
1.680
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
1.770
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, ltr.
406 ± 5
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
278
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
228
Εμβέλεια , km
725
Αυτονομία, hour. min
4.27
Βαθμός ανόδου, m/min
404
Δυναμική οροφή, m
6.035
Στατική οροφή, m
3.350
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
4 επιβάτες ή 700 κιλά φορτίου μεταφερομένου εσωτερικά.
 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου

AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου AEROSERVICES SA. EC 120 B COLIBRI. 20-03-2007 © Μάρκος Ανδρέου

 

Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα