Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελληνική Αερ.
     
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου , Αεροσκάφη , Βλήματα αέρος-εδάφους, Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ)


Do.28 Skyservan

Ελαφρύ αεροσκάφος μεταφοράς προσωπικού πολλαπλού ρόλου

   

Do.28. Πρώτη πτήση: 1966 © Μάρκος Ανδρέου

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Μάρκου Ανδρέου


Πρόκειται για ένα αεροσκάφος με ικανότητα βραχείας αποπροσγειωσης από πρόχειρους και ημιπροετοιμασμένους διαδρόμους και μεταφορά μέχρι 13 επιβάτες. Προτοπεταξε για πρώτη φορά στις 23 Φεβρουάριου 1966 και πιστοποιήθηκε ένα χρόνο αργότερα, ενώ στις 19 Απριλίου 1968 έλαβε και το τελευταία πιστοποίηση από της Η.Π.Α ως Do-28D-1.

Οι πρώτες παραγγελιές δεν άργησαν και τα πρώτα 125 Α/φη αποκτήθηκαν από την Γερμανια(για λογαριασμό του Ναυτικού και Στρατού)  ακολούθησαν η  Αιθιοπία, Morocco, Νιγηρία, Τουρκία και Zambia.  Συνολικά μέχρι και σήμερα παραμένουν ενεργά περίπου 220 Α/φη τύπου Skyservan.

Το Do-28D-1 (1972) πέτυχε τα κάτωθι ρεκόρ: βαθμού ανόδου και ύψους ανεβαίνοντας στα 8.624 μέτρα με ωφέλιμο φορτίο 1.000 κιλά.

Η έκδοση του Do-28D-2 έφερε τροποποιημένη κατασκευή της δομής.
Στις αρχές του 80, τα γερμανικά Do-28D-2 εξοπλίστηκαν με κινητήρες Avgo Lycomyng TIGO-4JO με υπερσυμπιεστή (συμπεριλαμβανόμενων και στρατιωτικής έκδοσης) με την ονομασία Do-28D-2Τ.

Οι αναβαθμίσεις συνεχίστηκαν με ταχύς ρυθμούς και προέκυψε η έκδοση του Do-128, του οποίου υπήρχαν δυο 10 θέσεις υποεκδοσεις.

Do-128-2 διαθέτει δυο εμβολοφορους κινητήρες  τύπου Lycoming IGSO-540.

Do-128-6  εξοπλισμένο με δυο ελικοστροβιλοκινητηρες της Pratt&Whitney PT6A-110 των 400 ίππων. Η έκδοση αυτή έφερε μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμου και ενισχυμένα δομικά τμήματα και ραντάρ τύπου «Mel Marec». Η έκδοση αυτή αποκτήθηκε από το Καμερούν για λογαριασμό του Ναυτικού (περιπολίες ακτών κ.λπ).

Η τελευταία έκδοση του Skyservant ήταν η Do-28D-5X TurboSky, με ισχυρότερους κινητήρες της Lycoming LTP 101-600-1A των 600 ίππων

Τα ελληνικά Do-28D-2 Skyservant αποκτήθηκαν το 1983 (12 Α/φη) και εντάχθηκαν στη δύναμη της 335 Μ.Τ.Μ (Μοίρα Τακτικών Μεταφορών), αεροδρόμιο Ελευσίνας (112 Π.Μ). Χρησιμοποιείται ως μεταφορά προσωπικού και φορτίου, ρίψεις αλεξιπτωτιστών, ασθενών κ.λπ.

Τα ελληνικά  Skyservant διαθέτουν δυο κινητήρες Lycoming IGSO-540-A1E των 380  ίππων έκαστος, δυνατότητας μεταφοράς μέχρι 13 επιβάτες ή 5 φορεία και 5 θέσεις τραυματιών.

ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ
   
355 MTM (Μοίρα Τακτικών Μεταφορών)
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Dornier
ΧΩΡΑ
Γερμανία
ΤΥΠΟΣ
Ελαφρύ αεροσκάφος μεταφοράς προσωπικού πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
1/2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο εμβολοφοροι κινητήρες τύπου Lycoming IGSO-54 (Lycoming IGSO-540-A1E τα ελληνικά)
Μέγιστη ισχύς, h.p.
2 x 380
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
12,00
Ύψος A/φους, m
3,90
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
15,50
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
28,60
ΒΑΡΗ
- βάρος κενό, kg
2.166
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
3.650
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
822
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
320
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
286
Εμβέλεια , km
1.810
Ακτίνα δράσης, km
650
Επιχειρησιακή οροφή, m
7.400
Ωφέλιμο φορτίο, kg
Μεταφορά 13 επιβάτες

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

Do.28. Αεροδρόμιο Δεκέλεια-Τατόι 1999 © Μάρκος Ανδρέου Do.28. Αεροδρόμιο Δεκέλεια-Τατόι 1999 © Μάρκος Ανδρέου Do.28. Αεροδρόμιο Δεκέλεια-Τατόι 1999 © Μάρκος Ανδρέου Do.28. Αεροδρόμιο Δεκέλεια-Τατόι 1999 © Μάρκος Ανδρέου Do.28. Αεροδρόμιο Δεκέλεια-Τατόι 1999 © Μάρκος Ανδρέου Do.28. Αεροδρόμιο Δεκέλεια-Τατόι 1999 © Μάρκος Ανδρέου

Do.28. Αεροδρόμιο Δεκέλεια-Τατόι 1999 © Μάρκος Ανδρέου Do.28. Αεροδρόμιο Δεκέλεια-Τατόι 1999 © Μάρκος Ανδρέου Do.28. Αεροδρόμιο Δεκέλεια-Τατόι 1999 © Μάρκος Ανδρέου

     
Περισσότερα  
Do-28D2 Skyserven
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα