Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελληνική Αερ.
     
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου , Αεροσκάφη , Βλήματα αέρος-εδάφους, Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ)


Da-40

Τετραθέσιο ελαφρύ αεροσκάφος

   

Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


Η πρώτη επίσημη εμφάνιση του πραγματοποιήθηκε στις 23 Απριλίου 1997, στην έκθεση “Aero 97” Friedrichshafen στην Γερμανία, με την ονομασία Katana.

Το πρώτο πρωτότυπο της σειράς DA 40-V1 (OE-VPC) απογειώθηκε για πρώτη φορά στις 5 Νοεμβρίου 1997, εξοπλισμένο με κινητήρα Rotax 914.

Το δεύτερο πρωτότυπο της σειράς DA 40-V2 (OE-VPE), δοκιμάστηκε με κινητήρα Teledyne Continental IO-240. 

Το τρίτο  πρωτότυπο της σειράς DA 40-V3 δοκιμάστηκε το 1998 με κινητήρα  Textron Lycoming IO-360.

Μπήκε σε παραγωγή, αλλά οι δοκιμές συνεχίστηκαν μέχρι και το 1999 με πρωτότυπα αεροσκάφη της σειράς: DA40-P5 (c/n 40005/OE-VPQ),  - P6 (40006/OE-VPB), - P7 (40007/OE-VPW), με κάποιες βελτιώσεις.

Η αρχική έκδοση ήταν εξοπλισμένη με κινητήρα  Lycoming και έλαβε πιστοποίηση στις 25 Οκτωβρίου 2000 (JAR 23).

Στις 9 Απριλίου 2001 πιστοποιήθηκε από την FAA (Ομοσπονδιακή Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας (ΗΠΑ)), στις 27 Απριλίου 2001 έλαβε πιστοποίηση από την JAA IFR  και στις 23 Αυγούστου 2001 πιστοποιήθηκε από την FAA IFR.
Στις 22 Νοεμβρίου 2002 πιστοποιήθηκε κατά JAR 23

Οι πρώτες παραγγελίες έγιναν στην έκθεση EAA Air Venture τον Ιούλιο του 2001 (Oshkosh) για επτά αεροσκάφη για λογαριασμό αμερικανών.

Το 2002 η Diamond σταμάτησε προσωρινά την παραγωγή του DA-40, για να προσαρμόσει τον κινητήρα της Lycoming, έκδοση η οποία προοριζόταν για τον Καναδά. 

Εκδόσεις:
DA 40-180: Αρχική έκδοση εξοπλισμένη με κινητήρα Lycoming IO 360.
DA 40 – TDI: έκδοση εξοπλισμένη με κινητήρα  turbo-diesel 1.7, πρωτοπέταξε (OE-XPP) στις 22 Νοεμβρίου 2001.

Εξαγωγική προώθηση:  Μέχρι το έτος 2002 οι παραγγελίες ήταν για πάνω από 280 αεροσκάφη τύπου DA-40.
83 αεροσκάφη αυστριακής προέλευσης είχαν παραδοθεί μέχρι τις αρχές του 2002 σε πελάτες σε Αυστρία, Γερμανία, Σουηδία, Ελβετία, Αγγλία, ΗΠΑ  και αλλού.

To 2002 παραδίνονται 60 DA 40 TDIs (εκ των οποίων τα 35 για εκπαιδευτικό ρόλο) στην Lufthansa, ενώ αμερικανικό αεροναυπηγικό πανεπιστήμιο της Φλώριδας, πραγματοποίησε μελέτη για την μετατροπή 10 DA 40-180 σε επίπεδο TDIs.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
DIAMOND
ΧΩΡΑ
Αυστρία
ΤΥΠΟΣ
Ελαφρύ αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων
ΠΛΗΡΩΜΑ
2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ένας turbo-diesel
Μέγιστη ισχύς. h.p.
1 x 133
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
8,01
Ύψος A/φους, m
2,00
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
11,94
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
13,50
ΒΑΡΗ
- βάρος κενό, kg
750
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
1.150
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, ltr.
110 ή προαιρετικά 155
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
329
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
213
Μέγ. Ταχύτητα επίπεδο θάλασσας, km/h 285
Οικονομική ταχύτητα, km/h
-
Εμβέλεια (συμπεριλαμβανόμενου εφεδρικού καυσίμου για 45 min) km
1.389
Ακτίνα δράσης, km
-
Βαθμός ανόδου, m/min
238
Επιχειρησιακή οροφή, m
5.000
Ωφέλιμο φορτίο
Δυνατότητα μεταφοράς 2 επιβάτες
 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

Diamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Diamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Diamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Diamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Diamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Diamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Diamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Diamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Diamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Diamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος ΠανιτσίδηςDiamond, Da-40. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα