Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Ελληνική Αερ.
     
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου , Αεροσκάφη , Βλήματα αέρος-εδάφους, Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ)


C-27J SPARTAN

Αεροσκάφος Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας

   

C-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


C-27J Spartan- Αεροσκάφος Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας στρατιωτικής χρήσης Αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία LMATTS (Lockheed Martin Alenia Tactical Transport Systems) με βάση το G222/C-27 Spartan. Το πρόγραμμα ανάπτυξης έλαβε χώρα στα μέσα της δεκαετίας του 1990, αν και βασίστηκε στα μηχανικά μέρη του G222, πολλά από αυτά βελτιώθηκαν για να μπορεί να υιοθετηθεί το καινούργιο σύστημα πρόωσης της ROLLS-ROYCE AE 2100D2, καθώς και εκσυγχρονισμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ενώ φέρει πλήρη σύγχρονο θάλαμο διακυβέρνησης ανάλογο του C-130J Hercules II. Το  πρώτο πρωτότυπο απογειώθηκε για πρώτη φόρα το Σεπτέμβριο του 1999. 

Τεχνική περιγραφή: Θάλαμος Διακυβέρνησης
Το αεροσκάφος φέρει πλήρες ψηφιακό κόκπιτ (glass cockpit) και είναι  εφοδιασμένο με πέντε έγχρωμες οθόνες απεικόνισης πολλαπλών λειτουργιών (LCD) με συνέπεια  τη μείωση φόρτου εργασίας του πληρώματος.

C-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης
C-27J Spartan. © Κων/νος Πανιτσίδης


Το πιλοτήριο του C-27J είναι πλήρως συμβατό με συστήματα νυχτερινής όρασης τρίτης γενιά τύπου AN/AVS-9 και του προβολικού συστήματος HUD (προαιρετικά).
Ο κάθε χειριστής διαθέτει από ένα σύστημα διαχείρισης / προγραμματισμό πτήσης
ρίψης εφοδίων (Flight Management System)  και άλλων φορτίων εισάγοντας τις απαιτούμενες συντεταγμένες της περιοχής, ενώ έχει στη διάθεσή του από μία μονάδα διαχείρισης της πτήσης

Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται διπλός ψηφιακός αυτόματος πιλότος και μετεωρολογικό ραντάρ χαμηλής ισχύος τύπου APN 241, με ικανότητα χαρτογράφησης, ανίχνευσης «καιρού» και φαινομένων Wind Shear.

Εσωτερική διαμόρφωση:
Για την μεταφορά βαρέων φορτίων το αεροσκάφος διαθέτει ενισχυμένο δάπεδο. Το σύστημα προσγείωσης μπορεί να ρυθμίζει το ύψος της ατράκτου προκειμένου να διευκολυνθεί η φορτοεκφόρτωση του αεροπλάνου. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 11.500 κιλά.

Εσωτερικές διαστάσεις καμπίνας:
C-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης
C-27J Spartan. © Κων/νος Πανιτσίδης
Μήκος 8,58 μέτρα
Πλάτος 2,45 μέτρα
Ύψος  2,25 μέτρα


Σε μια τυπική αποστολή το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει εξοπλισμό ως εξής:
C-27J Spartan
  C-27J Spartan
2 οχήματα HMMWV
1 Panhard AML-90
2 Panhard M3
3 πυροβόλα Howitzer των 105 mm
  1 ελικόπτερα Bell 206 η μεταφορά του καθίσταται όταν αφαιρεθούν  τα στροφεία, ο ιστός του στροφείου και το κάθετο ουραίο πτέρωμα. 
Μέχρι 3 κινητήρες ΑΕ2100 ή δυο κινητήρες του F-16, Mirage 2000 και C-130 Hercules.
Σε αποστολές μεταφοράς προσωπικού το αεροσκάφος μεταφέρει μέχρι 46 στρατιώτες και 36 αλεξιπτωτιστές. Σε αποστολές αεροδιακομιδών παρέχει την δυνατότητα μεταφοράς 36 φορεία (τραυματίες) συμπεριλαμβανόμενων και 6 άτομα νοσηλευτικού προσωπικού.
C-27J Spartan   Για την ρίψη του φορτίου  το αεροσκάφος μεταφέρει 3 παλέτες  ΗCU-6/E  και μία παλέτα HCU-12/E ή 7 παλέτες HCU-12/E ή 12 τυποποιημένα πακέτα Α22 CDS.

Για να εκτελέσει μια αποστολή μεταφοράς φορτίου χρειάζονται περίπου 15 λεπτά, και μέσα σε 35 λεπτά από το προορισμό του μπορεί να πραγματοποιήσει την ρίψη φορτίου.

Ενώ σε αποστολές αεροδιακομιδών  η τροποποίηση του πραγματοποιείται σε 25 λεπτά ή 30 λεπτά για την διαμόρφωση ρίψης αλεξιπτωτιστών και ρίψης εφοδίων σε 22 λεπτά.

 

Προωστικό σύστημα:

Rolls-Royce AE 2100 D2
C-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης
C-27J Spartan. © Κων/νος Πανιτσίδης


Το Spartan κινητέ από δυο ελικοστροβιλοκινητηρες της Rolls-Royce AE 2100 D2 με μέγιστη ισχύ 3.460 kW (4.640 h.p.) ο κάθε ένας στην απογείωση με εξωτερικές θερμοκρασίες  μέχρι 39,4o C. 

Οι οποίοι κινούν από μια εξαφυλλη έλικα μεταβλητού βήματος τύπου DOWTY R-391-F/10, κατασκευής εξ ολοκλήρου από συνθετικά υλικά με μια διάμετρο 4,11 μέτρα. Για την ομαλή και καλή λειτουργία των κινητήρων να ελέγχεται από το πλήρως αυτοματοποιημένο ψηφιακό σύστημα FADEC.

Πέραν των δύο κινητήρων το αεροσκάφος διαθέτει  και εφεδρική μονάδα ισχύος η οποία έχει τη δυνατότητα για τις λειτουργίες εκκίνησης των κινητήρων τόσο στον αέρα όσο και στο έδαφος.

Εξαγωγική προώθηση:
2003- Ελληνική Πολεμική Αεροπορία υπέγραψε πρώτη συμβόλαιο αγοράς 12 C-27J Spartan με προαίρεση αγοράς 3 ακόμη αεροσκαφών.

2001/2002-Ιταλική Πολεμική Αεροπορία, υπέγραψε συμβόλαιο αγοράς 12 C-27J Spartan, 8-Βουλγαρία, 54 για το στρατό και 24-USAF, ενώ στους υποψήφιους χρήστες περιλαμβάνονται οι  Αυστραλία, Σαουδική Αραβία, Πορτογαλία, Φινλανδία, Μαλαισία, Ταϊβάν και Καναδά.

ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ
   
354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών
 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Lockheed Martin Alenia Tactical Transport Systems
ΧΩΡΑ
ΗΠΑ - Ιταλια
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας
ΠΛΗΡΩΜΑ
2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο Allison AE 2100D3
Μέγιστη ισχυς, h.p.
2 x 5.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
22,70
Ύψος A/φους, m
10,57
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
28,70
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
82,00
ΒΑΡΗ
- βάρος κενό, kg
16.103
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
25.800
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
30.000
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
9.400
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
580
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
556
Εμβέλεια , km
3.500
Ακτίνα δράσης, km
1.946
Βαθμός ανόδου, m/min
-
Επιχειρησιακή οροφή, m
8.380
Ωφέλιμο φορτίο, kg
Μεταφορά 46 στρατιωτών η 40 αλεξιπτώτων η 24 φορεία η 30 επιβάτες η 9.000 κιλα φορτίου.
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-
 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

C-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

C-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

C-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

C-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

C-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

C-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

C-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

C-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος ΠανιτσίδηςC-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

     
E-books  
Alenia Aeronautica C-27J Spartan
C-27J Spartan

C-27J Spartan

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα