Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Πυροσβ. Α/φη
     
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ


Be-200

Πυροσβεστικό αμφίβιο αεριωθούμενο αεροσκάφος πολλαπλών ρολων

   

Be-200. Πρώτη πτήση: 1998 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Το τελευταίας γενιάς αμφίβιο αεροσκάφος Beriev 200 πραγματοποίησε επίδειξη των δυνατοτήτων του στην Ελλάδα αφού είχε προηγούμενος προσκληθεί στην Γαλλία όπου υποβλήθηκε σε πρόγραμμα αξιολόγησης για να διαπιστωθούν οι ικανότητες του, κυρίως στον τομέα της αεροπυρόσβεσης.
Οι δοκιμές του αεροσκάφους έγιναν σε δύσβατες ορεινές περιοχές, ενώ εξετάστηκε παράλληλα η ικανότητά του να προσθαλασσώνεται είτε σε μικρές υδάτινες επιφάνειες (λίμνες) είτε στην ανοιχτή θάλασσα, υπό συνθήκες υψηλού κυματισμού.

Tο πολλαπλών ρόλων Be-200 είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για αεροπυροσβεστικές επιχειρήσεις σε απομακρυσμένες περιοχές.
Το αεροπυροσβεοτικό Be-200 μπορεί να κατασβέσει πυρκαγιές σε δάση ή βιομηχανικούς χώρους με τη ρίψη νερού ή χημικών επιβραδυντικών που μεταφέρει σε οκτώ δεξαμενές, τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο της καμπίνας. Τόσο το νερό όσο και το επιβραδυντικό υγρό μπορεί να ριχθεί σε μια "βολή" καλύπτοντας μια μεγάλη εστία πυρκαγιάς ή σε δύο έως και οκτώ διαδοχικές "βολές" για την κατάσβεση πολλαπλών εστιών ή για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πυρκαγιάς.
Στην ευρύχωρη συμπιεζόμενη καμπίνα το αεροσκάφος μπορεί επίσης να μεταφέρει πυροσβεστική ομάδα και τον εξοπλισμό τους στη ζώνη της πυρκαγιάς.

Το Be-200 επιδεικνύει εξαιρετικές επιδόσεις αεροπυρόσβεσης με προσβολή εστιών πυρκαγιών ή με τη δημιουργία προστατευτικών ζωνών, ρίχνοντας  με πολυμορφικές διαδοχικές ρίψεις νερό ή επιβραδυντικό υγρό.

ΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ
Επιλογές ρίψεων νερού © Konstantinos Panitsidis
Επιλογές ρίψεων νερού © Konstantinos Panitsidis

Επιλογές ρίψεων
Επιφάνεια κάλυψης, τ.μ.
Κάλυψη μήκος x πλάτος, μέτρα
1 ρίψη
1,390
80 x 30
2 ρίψη
2,615
145 x 30
3 ρίψη
3,450
225 x 26
4 ρίψη
4,460
276 x 26
8 ρίψη
5,324
551 x 16

 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΒΑΖΕΙΣ ΞΗΡΑΣ
Για επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης από βάσεις ξηράς, το Be-200 μπορεί να μεταφέρει έως 9 τόνους (2.378 US gal) νερό ή επιβραδυντικό υγρό που μεταγγίζεται στις δεξαμενές με βυτίο, μέσω ενός σημείου πλήρωσης.

ΥΔΡΟΛΗΨΙΑ
To Be-200 μπορεί να παραλάβει έως και 12 τόνους νερού σε 18 δευτερόλεπτα ενώ ανεμοπορεί στην επιφάνεια του νερού. Οι δεξαμενές γεμίζουν μέσω δύο συμμετρικών προεξεχόντων εισαγωγών τοποθετημένων πίσω από το πρόσθιο "σκαλοπάτι" της καρίνας της ατράκτου, όπου σημειώνεται και η μεγαλύτερη πίεση του νερού.

Σύστημα Υδροληψίας
Σύστημα Υδροληψίας: Ανασυρόμενος μηχανισμός υδροληψίας "scoops" θέση αναδίπλωσης © Konstantinos Panitsidis
Ανασυρόμενος μηχανισμός υδροληψίας "scoops" θέση αναδίπλωσης © Konstantinos Panitsidis

Για την αποφυγή υδροδυναμικών κυμάτων κρούσης στην υδροληψία, οι δεξαμενές διαθέτουν εξαγωγές του αέρα μέσω αγωγών.
Το αεροσκάφος μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με βοηθητικές δεξαμενές επιβραδυντικού υγρού, συνολικής χωρητικότητας έως και 1,2 κυβικών μέτρων (317 US gal). Ειδικές αντλίες αναλαμβάνουν να αναμίξουν τα υγρό με το νερό για το σχηματισμό αφρού, προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα της αεροπυροσβεστικής προσπάθειας.

ΤΑΚΤΙΚΗ "ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ"
Ως πραγματικό αμφίβιο, το Be-200 απολαμβάνει πολλά πλεονεκτήματα επιχειρησιακής ευελιξίας συγκριτικά με ένα συμβατικό αεροσκάφος που επιχειρεί μόνο από την ξηρά, με τη δυνατότητα να εκτελεί συνεχείς υδροληψίες και ρίψεις στην αποκαλούμενη τακτική "δρομολογίων". Ένα αμφίβιο με πλήρες φορτίο καυσίμων, απογειώνεται από τη βάση του προς το σημείο υδροληψίας, παίρνει νερό και αμέσως κατευθύνεται προς τον τόπο της πυρκαγιάς. Μετά την ρίψη, το αεροπλάνο επιστρέφει στο σημείο υδροληψίας και επαναλαμβάνει τους κύκλους λήψης και ρίψης νερού συνεχώς.
Το αεροπυροσβεσπκό Be-200 υπερέχει των αντιπάλων του σε ποσότητα νερού στην υδροληψία (12 τόνοι σε 18 δευτερόλεπτα) και τη συνολική ποσότητα ρίψεων με ένα ανεφοδιασμό καυσίμου (έως 240 τόνοι). Το αεροσκάφος μπορεί να πάρει νερό από οποιαδήποτε ανοικτή υδάτινη επιφάνεια με ελάχιστο βάθος 2.6 m (8 ft 6 in) και ελάχιστου μήκους 1.800 m (0.972 nm).

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Το 2004, η εταιρεία "SOREM", ο κύριος ανάδοχος έργου του Οργανισμού Πολιτικής Προστασίας στην Ιταλία, μίσθωσε ένα Be-200 από την IRKUT Corporation προκειμένου να καταπολεμήσει δασικές πυρκαγιές στη Σαρδηνία. To Be-200, πετώντας με μικτά ιταλικά και ρωσικά πληρώματα, εκπαιδευμένα και πιστοποιημένα από το Κέντρο Εκπαίδευσης της Beriev, επέδειξε τις αξεπέραστες δυνατότητες του, μαζί με την αξιοπιστία διαθεσιμότητας και την ταχεία δυνατότητα απόκρισης. Συνολικά το Be-200 πραγματοποίησε 255 υδροληψίες από λίμνες και τη Μεσόγειο Θάλασσα, ενώ κάθε πυρκαγιά κατασβέστηκε σε λιγότερο από δύο ώρες με ακριβείς ρίψεις έως και 125 τόνων νερού κατά περίπτωση.
Στη διάρκεια της κοινής άσκησης NATO-Ρωσίας "Kaliningrad-2004" το Be-200ChS προσέβαλε με επιτυχία και έσβησε πυρκαγιά σε πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
Be-200 © Konstantinos Panitsidis
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Beriev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, D-436ΤΡ
Μέγιστη ώση, kg
2 x 7.500
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
32,05
Ύψος α/φους, m
8,90
Εκπέτασμα πτερύγων, m
32,78
ΒΑΡΗ
Μέγ. βάρος απογείωσης, t
37,2
- στην έκδοση πυροσβεστικού, t
43,0
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, t
7,5
-στην έκδοση πυροσβεστικού
6-12
Ρίψη νερού (με πλήρη καύσιμα), t
μεχρί 270
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
710
Οικονομική ταχύτητα, km/h
600
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
650-680
Επιχειρησιακή οροφή, m
8.000
Μέγ. εμβέλεια με εφεδρικά καυσιμα για 1 ώρα, km
3.600
Διαδρομή απογείωσης μέχρι 10,7 m (ISA, επίπεδο θάλασσας), m:
- στην ξήρα / στο νερό
700/1000
Διαδρομή προσγείωσης απο 15 m (ISA, επίπεδο θάλασσας), m:
- στην ξήρα / στο νερό
950/1.300
Όγκος δεξαμενών νερού, m3
12
Όγκος δεξαμενών (επιβραδυντικού υγρού), m3
1,2
Ταχύτητα κατά τη φάση της υδροληψίας, km/h
160-190
Χρόνος υδροληψίας, sec
14
Ελάχιστη ταχύτητα ρίψης του νερού, km/h
220
Πλοϊμότητα, poits
3
Προσθαλάσσωση (ύψος κύματος), m
μεχρί 1,2
 
VIDEO  

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Be-200 Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλο
 
E-books  
ΑΜΦΙΒΙΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ. Μια Εικονογραφημένη Συγκριτική Μελέτη. Beriev Be-200 ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11) (e-bboks: PDF) Format: PDF (e-book) ΑΜΦΙΒΙΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ. Μια Εικονογραφημένη Συγκριτική Μελέτη. Beriev Be-200 ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11) (e-bboks: PDF) Format: PDF (e-book)
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα