Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Πυροσβ. Α/φη
     
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ


Be-12P/ Be-12-200

Αμφίβιο πυροσβεστικό Α/φος

   

Be-12-200. Πρώτη πτήση: 1992

 

Αναπτύχθηκε από το σχεδιαστικό γραφείο του Beriev, και είναι άμεση μετατροπή του αμφίβιου Be-12 Mail και προοριζόταν σαν πλατφόρμα δόκιμης των συστημάτων για το καινούργιο αεροσκάφος Be-200.

Για την υδροληψία του μπορεί να χρησιμοποιεί λίμνες, ποτάμια ενώ η ταχύτητα προσέγγισης του κατά την υδροληψία είναι της τάξης 0.9 - 0.97 από την ταχύτητα απογείωσης . Επίσης η πλήρωση των δεξαμενών πραγματοποιείται και από βυτιοφόρο και ειδικό εξοπλισμό του αεροδρομίου (σε περίπτωση αν το διαθέτει).

Το 1996 το αεροσκάφος πέρασε της δόκιμες και στην συνεχεία για αλλά επόμενα δυο χρόνια χρησιμοποιήθηκε σε πραγματικές αποστολές στην κατάσβεση των πυρκαγιών.
Το φθινόπωρο του 1998 πραγματοποίησε την παρουσίαση του στην Τουρκία επιδεικνύοντας τους της δυνατότητες του
Με την υδροληψία του σε παραθαλάσσιο κόλπο της Ανταλιας (πόλη Ανταλια, Τουρκία) και την ρίψη νερού.
Αρχίζοντας από 1993 τα Be-12P και Be-12P-200 χρησιμοποιήθηκαν έντονα στην κατάσβεση των πυρκαγιών της περιφέρεια του Ιρκουτσκ και την υδροληψία του πραγματοποιούταν από την λίμνη Baikal, Ιrkutskogo και Bratskogo από τεχνικές λίμνες, κοντά στην πόλη Gelendzhik και Yalta με την υδροληψία ακόμα και από το κόλπο της Μαύρης Θάλασσας κ.α. περιοχές.
Την περίοδο 1993-1999 πραγματοποιήθηκαν πάνω από 3000 ρίψεις νερού, καταφέρνοντας να σβήσουν περίπου 160 εστίες πυρκαγιών και πάνω από 350 εστίες φωτιάς περιόρισαν.

 
Be-12 (P)-200 © Konstantinos Panitsidis
Το Be-12P-200 μπορεί να αποθηκεύσει από 4,5 μέχρι 6,0 t., στη φάση της υδροληψίας μέσα σε 15-20 sec με μέγιστο όριο των κυμάτων με το οποίο μπορεί να επιχειρήσει είναι 0,8 m.
Με πλήρη καύσιμα (δηλ. μόνο με ένα ανεφοδιασμό ) το Αφος μπορεί να πραγματοποιήσει ρίψης - 140.000 kg νερού σε πύρινες εστίες.


Το Αφος έχει εξοπλισμό που του επιτρέπει να επιχειρεί μέρα και νύχτα με δυσμενές καιρικές συνθήκες.

Το Be-12P-200 προωθείται από δυο στροβιλοκινητήρες AI-20D και επιτρέπουν να επιχειρούν σε θερμές κλιματικές συνθήκες ( με θερμοκρασίες +45ο ).

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Beriev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Πυροσβεστικό Α/φος
ΠΛΗΡΩΜΑ
3, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο AI-20D
Μέγιστη ισχύ, h.p
2 x 5.180 (5.500)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
26,51
Ύψος Α/φους, m
9,1
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
29,84
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
-
ΒΑΡΗ
- κενό, kg
25.500
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
36.000
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
9.900
Όγκος των δεξαμενών (μέγιστο), m3
6,96
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
660
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
460
Εμβέλεια, km
3.600
Εμβέλεια με ωφέλιμο φορτίο 5.000 kg, km
1.500
Αυτονομία, hour
8,3
Επιχειρησιακή οροφή, m
8.000
Διαδρομή απογείωσης ( μέχρι Η=10.7 m, MCA, G=36.000 kg) (στην ξηρά /στο νερό), m
1.650/1.410
Διαδρομή προσγείωσης (από το ύψος Η=15 m, MCA, G=32.000 kg) (στην ξηρά /στο νερό), m
1.750/1.500
Απαιτούμενο διάδρομο αποπροσγειωσεως, m
1.800
Πλοϊμότητα (ύψος κύματος), m
0,8
Ωφέλιμο φορτίο, kg
6.000
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα