Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Πυροσβ. Α/φη
     
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ


An-32P

Πυροσβεστικό αεροσκάφος

   

An-32 P. Πρώτη πτήση: 1992 © Χρήστους Φωτιάδης

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Χρήστου Φωτιάδη

Αντικαθιστώντας το μεταγωγικό An-26, με πολύ καλές επιδόσεις σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών και μεγάλων υψόμετρων. Το An-32P προέρχεται από το στρατιωτικό - μεταγωγικό An-32 , με μια διάφορα με της δεξαμενές νερού να τοποθετούνται εξωτερικά από πλάγια της ατράκτου. Το Αφος διαθέτει ισχυρότερους στροβιλοκινητήρες ΑI-20Μ των 5.180 h.p. ο καθένας.

Το αεροσκάφος μπορεί εύκολα να επιχειρεί από πρόχειρους αεροδιάδρομους χάρη στην εξαιρετική κατασκευή του συστήματος προσγείωσης που είναι με πεπιεσμένο αέρα χαμηλής πίεσης με κινητήρες τοποθετημένους ψηλά στην πτέρυγα με αυτό τον συνδυασμό αποφεύγουν την εισρόφιση στο κινητήρα ξένων σωματιδίων μέσα στο αεραγωγό.

Η πολύ εξαιρετική ισχύ του αεροσκάφους (Λόγος ισχύος / βάρος), του επιτρέπουν να πραγματοποιεί πτήσεις με απότομους ελιγμούς και ειδικά σε ορεινές περιοχές.

Το αεροσκάφος έχει εξοπλισμό που του επιτρέπει να επιχειρεί με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Επίσης μπορεί αυτόνομα να επιχειρεί από πρόχειρους διαδρόμους χάρη στην δυνατότητα αυτόματης εκκίνησης του κινητήρα (δηλ.: από την μονάδα APU).

Στις 10 Μαρτίου 1995 το Interstate Aviation Committee (IAC) εξέδωσε την πιστοποίηση περιορισμένης (εδικής) κατηγόριας για το An-32P. Με αυτήν την πιστοποίηση το αεροσκάφος μπορούσε να εξαχθεί και σε χώρες της κοινοπολιτείας χωρίς να πραγματοποιούνται επιπλέον έλεγχοι και την καινούργια πιστοποίηση του.

Την γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους το ανέλαβε το εργοστάσιο AVIANT. Δυο αεροσκάφη χρησιμοποιήθηκαν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς σε ορεινή περιοχή το Οκτώβριο 1993 στην Yalta. Οι δόκιμες έδειξαν - περίπου 100 έξοδοι σε ορεινή περιοχή πυρόσβεσης έδειξαν την ψηλή απόδοση του σκάφους (σαν πυροσβεστικό) Κατά την χειμερινή περίοδο το αεροσκάφος μπορεί να μετατραπεί και να χρησιμοποιηθεί ως μεταγωγικό.

Το An-32P μπορεί να μεταφέρει έναν αριθμό 50 δασοπυροσβεστών σε συνδυασμό με φορτίο που μπορεί να φορτωθεί σε παλέτες από την υδραυλική ράμπα που διαθέτει το αεροσκάφος, εκτός από την ράμπα υπάρχει επιπλέον θυρίδα στο ουραίο τμήμα της ατράκτου (μεγάλων διαστάσεων),
επίσης στο εσωτερικό του διαθέτει ένα ειδικό γερανό με ανυψωτική ικανότητα μέχρι και 3.000 kg, αφαιρούμενοι κύλινδροι, που εξασφαλίζουν την ρίψη φορτίων με παλέτες και πλατφόρμες
.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
Μέγιστο βάρος κατά την τροχοδρόμηση, kg
29.250
27.250
Μέγιστο βάρος απογειώσεις, kg
29.000
27.000
Α/φος σε ετοιμότητα, kg
18.800
18.800
Ωφέλιμο φορτίο (πυροσβεστικού υγρού)δασοπυροσβεστών/ εξοπλισμός (30 άτομα και 10 τεμ ειδικά πακέτα, kg
8.000
4.600 (3.600+1.000)
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα (με εφεδρικά καύσιμα 30 min (700 kg)), kg
2.450
3.670
Εμβέλεια (+30 min με εφεδρικά καύσιμα), km
1.500
-
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
420 - 530
420-530
Ελάχιστη ταχύτητα (στην έκδοση πυροσβεστικού), km/h
217-230
Υψος πτήσεις (πυροσβεστικού Α/φους), m
300-1.500
300-1.500
Εμβέλεια μεταφοράς, km
1700
1.700
Διαδρομή απογειώσεις ( fl = 25o), m
670
600
Απαιτούμενο διάδρομο απογειώσεις ( fl = 25o), m
1.000
900
Διαδρομή προσγειώσεις, m
480
500
Απαιτούμενο διάδρομο προσγειώσεις ( fl = 25o ), m
1.150
1.200
Τύπος κινητήρα
2 x TVD Progress AI-20Μ (ελικοστροβιλοκινητηρες)
Μέγιστη ισχύς, h.p
2 x 5.180
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα