Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
  Αρχική Σελίδα
Καταστροφές
     
Αεροπορικά δυστυχήματα, Ατυχήματα και απώλειες


MiG-25 Foxbat
Ατυχήματα και απώλειες

Mig-25 PD Foxbat. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης
Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
 
Ημερομηνία
13.02.1981
Χώρα
Syria
Τόπος
Lebanon
Ώρα
13:28
Αεροσκάφος
MiG-25PD (με άλλες πήγες MiG-25P)
Ιδιοκτησία
Π.Α. Σύριας
Πιλότος
-
Συνθήκες
Η πρώτη αερομαχία με εμπλοκή συριακών MiG-25 έγινε στις 13 Φεβρουάριου 1981. Επρόκειτο για συριακά MiG-25 τα οποία ενεπλάκησαν με ισραηλινά F-15.
Αποτέλεσμα
-
Αιτία
Το F-15A εκτόξευσε δύο πυραύλους τύπου AΙM-7F Sparrow, ο ένας από τους οποίους πέτυχε το στόχο, στην αριστερή του πλευρά και τον κατέρριψε.
 
 
Ημερομηνία
30.05.1973
Χώρα
USSR
Τόπος
Ahtybinsk
Ώρα
-
Αεροσκάφος
MiG-25P No 808
Ιδιοκτησία
GK NII - VVS (Πολεμική Αεροπορία)
Πιλότος
Kuznitcov Alexsandr Vadimovich - πιλότος - δοκιμαστής
Συνθήκες
Αντοχή δομής άρθρωσης. Απαιτήθηκε να πραγματοποιήσουν πτήσεις σε μικρά ύψη με υπερηχητικές ταχύτητες. Κατά τις δοκιμές το αεροπλάνο μπήκε σε περιδίνηση.
Αποτέλεσμα
Κατά την εκτίναξη του ο πιλότος, έσπασε τα πόδια του. Μετά την προσγείωση του ο πιλότος δεν άντεξε στο σοκ και πέθανε χωρίς να τον προλάβει το Ε/Π έρευνας και διάσωσης
Αιτία
Υπερβολική αντιστάθμιση του διαφορικού οριζόντιου πτερώματος κατά την μετάβαση σε υπερηχητική ταχύτητα.
 
 
Ημερομηνία
29.07.1981
Χώρα
Syria
Τόπος
Lebanon
Ώρα
-
Αεροσκάφος
Mig-25PD
Ιδιοκτησία
Π.Α. Σύριας
Πιλότος
-
Συνθήκες
Στις 29 Ιουλίου 1981, χρησιμοποιήθηκαν και πάλι τα "MiG-25", με ζεύγος από μαχητικά MiG-21, σε ρόλο "δολώματος", και ενεπλάκησαν σε αερομαχία με ένα ζεύγος F-15A. Κατά την καταδίωξη των MiG-21, τα F-15 Α είχαν την ένδειξη εγκλωβισμού από δυο ερχόμενα MiG-25PD, μάλιστα το ένα από τα δυο "MiG-25PD" πραγματοποιούσε επίθεση "κατά μέτωπο" (head on), ενώ το δεύτερο ερχόταν από το πλάι.
Αποτέλεσμα
-
Αιτία
-
 
 
Ημερομηνία
10.06.1982
Χώρα
USSR
Τόπος
-
Ώρα
-
Αεροσκάφος
Mig-25RB
Ιδιοκτησία
47ης Πτέρυγα Μάχης , OGRAP - VVS
Πιλότος
-
Συνθήκες
Σε ύψος 18000 μέτρα υπήρξε, αστοχία του συστήματος έλεγχου.
Αποτέλεσμα
Ο πιλότος εκτινάχθηκε με επιτυχία.
Αιτία
-
 
 
Ημερομηνία
12.04.1984
Χώρα
Bulgaria
Τόπος
Κοντά στην πόλη Balchik (Bulgaria)
Ώρα
-
Αεροσκάφος
Mig-25RBT (No 796)
Ιδιοκτησία
Π.Α. Βουλγαρίας
Πιλότος
-
Συνθήκες
Με την κακοκαιρία που επικρατούσε στην περιοχή ο ελεγκτής έδωσε την εντολή για το εφεδρικό αεροδρόμιο, όμως τα καύσιμα δεν έφτασαν
Αποτέλεσμα
Ο πιλότος εγκατάλειψε επιτυχώς το σκάφος
Αιτία
Πλήρης κατανάλωση καυσίμων.
 
 
Ημερομηνία
01.09.1986
Χώρα
USSR
Τόπος
Αεροδρόμιο Shuchin
Ώρα
-
Αεροσκάφος
Mig-25BM
Ιδιοκτησία
10o Σύνταγμα αναγνώρισης
Πιλότος
-
Συνθήκες
Προσγείωση χωρίς να πραγματοποιηθεί η ασφάλιση του συστήματος προσγείωσης.
Αποτέλεσμα
Ολική καταστροφή του αεροσκάφους
Αιτία
-
 
 
Ημερομηνία
19.09.1986
Χώρα
USSR
Τόπος
Χωριό Slavich (Λευκορωσία)
Ώρα
11:19
Αεροσκάφος
MiG-25BM Νο 26
Ιδιοκτησία
10o Σύνταγμα αναγνώρισης
Πιλότος
Shepelev Genady Vyacheslavovich. Βαθμός: σμηναγός.
Συνθήκες
Κατά τις δοκιμές του αεροσκάφους υπήρξε αστοχία του συστήματος έλεγχου. Σε ύψος 15700 m και με ενδεικνυόμενη ταχύτητα οργάνου 1070 km/h το αεροσκάφος ξαφνικά άρχισε να τρέμει, και απότομα έγειρε προς τα αριστερά 80 μοιρών.
Αποτέλεσμα
Η εκτίναξη του πιλότου στα 16200 μέτρα. Το αλεξίπτωτο άνοιξε σε ύψος 3000 μέτρων.
Αιτία
Πυρκαγιά στον αριστερό κινητήρα
 
 
Ημερομηνία
05.1987
Χώρα
USSR
Τόπος
Περιοχή Novgorod
Ώρα
-
Αεροσκάφος
MiG-25PD
Ιδιοκτησία
PVO (Αεράμυνα)
Πιλότος
-
Συνθήκες
-
Αποτέλεσμα
Ο πιλότος σκοτώθηκε.
Αιτία
-
 
 
Ημερομηνία
11.02.1988
Χώρα
USSR
Τόπος
Νότια Λευκορωσία
Ώρα
-
Αεροσκάφος
MiG-25PD
Ιδιοκτησία
PVO (Αεράμυνα)
Πιλότος
V. Echkenko
Συνθήκες
Μετά την απογείωση του σταμάτησε να λειτουργεί ο ραδιοσταθμός. Το σύστημα προσγείωσης έμενε κατεβασμένο κατά την πτήση του, με συνέπεια την υπερκατανάλωση καύσιμου. Κατά την προσγείωση του ο πιλότος πραγματοποίησε εκτίναξη φοβούμενος ότι είχε μένει από καύσιμα.
Αποτέλεσμα
-
Αιτία
Μικρή εμπειρία του πιλότου.
 
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Καταστροφές