Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
  Αρχική Σελίδα
Καταστροφές
     
Αεροπορικά δυστυχήματα, Ατυχήματα και απώλειες


Mig-25 Foxbat
Ατυχήματα και απώλειες

Mig-25 RB Foxbat. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης
Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
 
Ημερομηνία
22.07.1971
Χώρα
USSR
Τόπος
Αεροδρόμιο Shatoalova, κοντά στο Smolensk
Ώρα
-
Αεροσκάφος
MiG-25RB
Ιδιοκτησία
42ης Πτέρυγα Μάχης, OGRAP - VVS
Πιλότος
Starovoitov Eugeny. Βαθμός σμηναγός
Συνθήκες
Πτήση στην στρατόσφαιρα για την ανάπτυξη της εναέριας αναγνώρισης, με καινούργιο εξοπλισμό. Μετά από 7 λεπτά και 45'' από την απογείωση, φτάνοντας το ύψος ως 20000 m με Μ=2,4 (πραγματική ταχύτητα 2350 km/h), το αεροσκάφος απότομα πήρε κλίση προς τα αριστερά, και με την "μύτη" προς τα κάτω. Ο πιλότος απενεργοποίησε αμέσως το SAU (Σύστημα αυτόματου έλεγχου) και χειροκίνητα έβαλε το αεροσκάφος σε οριζόντια πορεία. Μετά όμως άρχισαν αστοχίες του εξοπλισμού
Αποτέλεσμα
Ο πιλότος πραγματοποίησε επιτυχημένη εκτίναξη σε ύψος 150-180 m.
Αιτία
Υπερβολική αντιστάθμιση του διαφορικού οριζόντιου πτερώματος κατά την μετάβαση σε υπερηχητική ταχύτητα.
 
 
Ημερομηνία
30.05.1973
Χώρα
USSR
Τόπος
Ahtybinsk
Ώρα
-
Αεροσκάφος
MiG-25P No 808
Ιδιοκτησία
GK NII - VVS (Πολεμική Αεροπορία)
Πιλότος
Kuznitcov Alexsandr Vadimovich - πιλότος - δοκιμαστής
Συνθήκες
Αντοχή δομής άρθρωσης. Απαιτήθηκε να πραγματοποιήσουν πτήσεις σε μικρά ύψη με υπερηχητικές ταχύτητες. Κατά τις δόκιμες σε αεροπλάνο μπήκε στην περιδίνηση.
Αποτέλεσμα
Κατά την εκτίναξη του ο πιλότος, έσπασε τα πόδια του. Μετά την προσγείωση του ο πιλότος δεν άντεξε στο σοκ και πέθανε χωρίς να τον προλάβει το Ε/Π έρευνας και διάσωσης
Αιτία
Στο 8ο λεπτό πραγματοποιήθηκε αστοχία της ηλεκτρικής ισχύος, με συνέπεια να υπερφορτιστούν τα καλώδια της γεννήτριας και να κάψουν τις ασφάλειες. Συνέπεια είχε την παύση των γεννητριών ηλεκτρικής παροχής ρεύματος, και την ελαττωματική λειτουργία των συσσωρευτών, με αποτέλεσμα την βλάβη και της γεννήτριας του εναλλασσόμενου ρεύματος, ενώ αμέσως το αεροσκάφος πήρε μια απότομη κλήση λόγο της παύσης λειτουργίας του SAU. Στο 11ο λεπτό όλα ήταν υπό έλεγχο και λειτούργησε η ραδιοεπικοινωνία. Όμως στην συνέχεια η ελάττωση των συσσωρευτών από 24 στα 9 Volt, μετά από δυο λεπτά πραγματοποιήθηκαν κατά σειρά αστοχίες ραδιοεπικοινωνίας, ναυτιλιακών συστημάτων, ηλεκτρολογικά κ.λπ.
 
 
Ημερομηνία
1973
Χώρα
USSR
Τόπος
Αεροδρόμιο Kubinka
Ώρα
-
Αεροσκάφος
MiG-25P
Ιδιοκτησία
148η μοίρα, κέντρο εκπαίδευσης αεράμυνας (CBP)
Πιλότος
Maystrenko - πιλότος. Βαθμός: επισμηναγός (αντισμήναρχος)
Συνθήκες
Προετοιμασία για επίδειξη. Σε χαμηλό ύψος και με μικρή ταχύτητα (την επιτρεπόμενη) στο πρώτο ελιγμό περνούν κανονικά και παίρνουν ύψος, ενώ για τον δεύτερο το ακριανό αεροσκάφος αντί να πάρει ύψος, απότομα πήρε κλίση, και χτύπησε στο έδαφος
Αποτέλεσμα
Ο πιλότος σκοτώθηκε
Αιτία
Υπερβολική αντιστάθμιση του διαφορικού οριζόντιου πτερώματος κατά την μετάβαση σε υπερηχητική ταχύτητα
 
 
Ημερομηνία
04.10.1973
Χώρα
USSR
Τόπος
Αεροδρόμιο LII (Zhukovsky)
Ώρα
-
Αεροσκάφος
MiG-25P
Ιδιοκτησία
LII
Πιλότος
Gudkov Oleg Vasil'evich - Ήρωας της Σοβ. Ένωσης - πιλότος- δοκιμαστής 1ης κατηγόριας. Βαθμός: επισμηναγός
Συνθήκες
Διερεύνηση ατυχημάτων των Maystrenko και Kuznecov. Στα 1000 μέτρα ο Gudkov εκτελούσε εικονική κατάσταση των ατυχημάτων. Όταν μετακίνησε τα πηδάλια του αεροσκάφους, αυτό άρχισε να πραγματοποιεί περιστροφή, χωρίς να επανέρθουν τα πηδάλια στην αρχική τους θέση. Το αεροσκάφος εκείνη την στιγμή βρισκόταν πάνω από κατοικημένη περιοχή. Ο πιλότος τελικά το έριξε ένα απομακρυσμένο εργοστάσιο
Αποτέλεσμα
Ο Gudkov πραγματοποίησε εκτίναξη από το αεροσκάφος, όμως χτύπησε πάνω στο τοίχο του εργοστασίου.
Αιτία
Υπερβολική αντιστάθμιση του διαφορικού οριζόντιου πτερώματος κατά την μετάβαση σε υπερηχητική ταχύτητα
 
 
Ημερομηνία
17.05.197?
Χώρα
USSR
Τόπος
-
Ώρα
-
Αεροσκάφος
MiG-25P
Ιδιοκτησία
-
Πιλότος
B. Varenov - πιλότος- δοκιμαστής
Συνθήκες
-
Αποτέλεσμα
Ο πιλότος σκοτώθηκε
Αιτία
-
 
 
Ημερομηνία
07.08.1975
Χώρα
USSR
Τόπος
-
Ώρα
-
Αεροσκάφος
MiG-25RB
Ιδιοκτησία
47ης Πτέρυγα Μάχης , OGRAP- VVS
Πιλότος
-
Συνθήκες
Κατά την διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης έπεσε το αεροσκάφος
Αποτέλεσμα
-
Αιτία
-
 
 
Ημερομηνία
17.05.1977
Χώρα
USSR
Τόπος
Αεροδρόμιο LII (Zhukovsky)
Ώρα
-
Αεροσκάφος
MiG-25RB
Ιδιοκτησία
LII
Πιλότος
Bukreev Viktor Ivanovich - πιλότος-δοκιμαστής 4ης κατηγόριας. Βαθμός: υποσμηναγός
Συνθήκες
Στην τροχοδρόμηση, αναδιπλώθηκε το ριναίο σκέλος του συστήματος προσγείωσης. Αποτέλεσμα ήταν να συρθεί στο διάδρομο και να προκληθεί πυρκαγιά λόγω της τριβής.
Αποτέλεσμα
Ο Bukreev βρισκόταν στην εμπρόσθια θέση με αποτέλεσμα να υποστεί βαριά εγκαύματα από τα οποία στις 22 Μάιου υπέκυψε. Ο κυβερνήτης Ε.Α. Lebedinsky δεν έπαθε τίποτα.
Αιτία
-
 
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Καταστροφές