Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά

Tu-134 UBL

Εκπαιδευτικό
   

Tu-134 UBL © Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Για την εκπαίδευση πληρωμάτων στρατηγικής και ναυτικής αεροπορίας χρησιμοποιείται το Tu-134UBL, που έχει παρόμοιο λόγο ώσης προς βάρος και παρόμοια πτητικά χαρακτηριστικά με τα σύγχρονα αεροσκάφη (αρχικά το Tu-134A σχεδιαστικέ ως βομβαρδιστικό και η μετέπειτα η εξέλιξη του σε επιβατικό). Η πρώτη πτήση του Tu-134UBL πραγματοποιήθηκε το 1981.

Το αεροσκάφος απέκτησε καινούργιο ρύγχος ανάλογο του Tu-22M3. Το UBL διαθέτει σύστημα έλεγχου πυρός (ΣΕΠ) – που συνδυάζει τον έλεγχο του αεροσκάφους και τον έλεγχο των όπλων, με βάση το ραντάρ ΡΟΖ-16 μπροστινού ημισφαίριου, οπτικό - ηλεκτρονικό σύστημα σκόπευσης (ΕΟV). Ο εξοπλισμός είναι ανάλογος εκείνου των βομβαρδιστικών Tu-22M, Tu-160 και Tu-95 MS. Μπορεί να μεταφέρει φορτίο βομβών κάτω από την άτρακτο σε πολλαπλούς φορείς οπλισμού (μέχρι 8 εκπαιδευτικές βόμβες τύπου PB-50-75 η PB-120), που όμως τελευταία αφαιρέθηκαν και δεν χρησιμοποιούνται. Η πρόωση του αεροσκάφους γίνεται από δυο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής της PNPO “Aviadvigatel” D-30 (2 x 6.800 kg).

Κατά την περίοδο 1981-1984 κατασκευάστηκαν 90 αεροσκάφη. Το 1982 τροποποιήθηκε ένα UBL σε UBK (USSR-65098) για την εκπαίδευση των πληρωμάτων των Τu-22Μ3 σε αποστολές ναυτικής κρούσης. Σε ό,τι αφορά τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό, το UBK ενσωματώνει όλα σχεδόν τα συστήματα του Τu-22Μ3 π.χ. ραντάρ, το σύστημα ΟΡΒ-15Τ και έναν σταθερό πύραυλο Χ-22Μ με τα ηλεκτρονικά του.
Παρά τις πολύ καλές επιδόσεις του, το Tu-134UBL δεν μπήκε ποτέ σε παραγωγή.
Στις αρχές του ’90 μερικά Tu-134UBL τροποποιήθηκαν σε Tu-134UB-ΚΜ για την εκπαίδευση των πληρωμάτων αεροσκαφών ναυτικής κρούσης.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Tupolev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Εκπαίδευση πληρωμάτων αεροσκαφών στρατηγικής και ναυτικής κρούσης
ΠΛΗΡΩΜΑ
4/ 12-Εκπαιδευτές /Εκπαιδευόμενοι
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοκινητήρες D-30 II σειράς
Μέγιστη ώση, kg.
2 x 6.800
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
37,10
Ύψος α/φους, m
9,14
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
29,01
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
127,3
ΒΑΡΗ
-κενό, kg
29.000
-μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
49.000
-κανονικό βάρος απογείωσης, kg
47.000
-εσωτερικό καύσιμο, kg
14.400
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
890
Εμβέλεια, km
3.200
Επιχειρησιακή οροφή, m
11.800
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα