Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά

Su-
27 UB LL-UV(PS)

Πειραματικό Αεροσκάφος
   

Su-27 UB LL-UV

 

Παράλληλα υπήρχε και μια άλλη έκδοση του κινητήρα με ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης (επίπεδης διαμόρφωσης) τύπου AL-31F, σ' ένα πειραματικό αεροσκάφος SU-27UB. Οι δοκιμές τελικά περιορίστηκαν στις 20 δοκιμαστικές πτήσεις χωρίς το πρόγραμμα να έχει ολοκληρωθεί. Η διακοπή του προγράμματος οφειλόταν πρώτον στην έλλειψη των κονδυλίων και δεύτερον σε τεχνικούς λόγους και στα προβλήματα που προέκυψαν στην κατασκευή των επιπέδων ακροφυσίων.

Su-27 UB LL-UV

Κατά τις δοκιμές ο μετασχηματισμός της ροής καυσίμου πίσω από την τουρμπίνα με επίπεδα ακροφύσια μείωνε σημαντικά την ώση. (Σε ποσοστό 14-17%). Η κατασκευή είναι βαρύτερη με τα ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης. Στα ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης έχουμε ελαστικότητα (expanding stress) και επιπλέον στα επίπεδα ακροφύσια έχουμε και το transverse stress. Αυτά οδηγούν στην αύξηση της αντοχής για να αποφύγουμε την παραμόρφωση των ακροφυσίων. Έτσι προσθέτουμε επιπλέον βάρος στην κατασκευή.

Su-27 UB LL-UV

Το πρόβλημα μπορούσε να λυθεί στην κατασκευή του κινητήρα και να χρησιμοποιήσουν υλικά όπως "carbon-carbon". Τα υλικά αυτά έχουν μικρότερο βάρος στην κατασκευή και μεγαλύτερη αντοχή σε μεγάλες θερμοκρασίες. Μια τέτοια κατασκευή χρειάζεται αποτελεσματική θερμομόνωση (ειδικών επικαλύψεων από high-temperature ceramic).

Su-27 UB LL-UV

Άλλα υλικά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή για αύξηση της "ωφέλιμης ζωής" του κινητήρα βρίσκονται στα αρχικά στάδια δοκιμών και αυτός ήταν ο λόγος για να προτιμηθεί ο κινητήρας AL-41F εφοδιασμένος με ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης (ανάλογη κατασκευή χρησιμοποιείται και στον κινητήρα τύπου AL-31FP για τα σκάφη Su-37 και Su-30MK). Πρώτη πτήση πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 1989.

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα