Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά

Su-24M2 Fencer

Βομβαρδιστικό μετώπου
   

Su-24M2. Πρώτη πτήση: 2001. Φωτογραφία: Πανιτσίδης Κων/νος

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

 

Οι επιχειρησιακες μοιρες
Αεροπορική βάση Μοίρα/Μονάδα Τύπος
Dzhida 2η Μοίρα Βομβαρδισμού Su-24M
Sisversky-2 67η ΜΒ Su-24M
Hurda 277η ΜB Su-24M
Pereyaslavka-2 302η ΜΒ Su-24M και Su-24M2
Voronezh 455η ΜΒ Su-24M
Morozovsk 559η ΜΒ Su-24M
Chernyahovsk 4η Μοίρα Βομβαρδισμού Ναυτικού Su-24M
Lipick-2 968η Μοίρα δοκιμών Διαθέτουν μερικά Su-24M ή Su-24M2
Ostrov 240η Εδική Μοίρα Su-24M

Πρόκειται για εκσυγχρονισμένη έκδοση του Su-24M. Φέρει νέας γενιάς συστήματα ελέγχου πυρός, το σύστημα δορυφορικής ναυτιλίας Α-737 (GLONASS/ NAVSTAR), συστήματα αυτοπροστασίας και ραδιοναυτιλιακό και επικοινωνιακό εξοπλισμό, σύστημα ναυτιλίας VOR, ILS. Εγκαταστάθηκε βελτιωμένο ραντάρ και ηλεκτροοπτικό σύστημα σκόπευσης. Το πιλοτήριο εφοδιάστηκε με ψηφιακές οθόνες πολλαπλών λειτουργιών.  Το σύστημα έλεγχου του αεροσκάφους παρέχει σταθερή πλοήγηση και σε συνδυασμό με το βελτιωμένο ραντάρ  έχει δυνατότητα παρακολούθησης του εδαφικού ανάγλυφου (Terrain following) με σύστημα εξομάλυνσης της πτήσης σε χαμηλό ύψος 30-50 μέτρων για  μεγάλη διάρκεια (και για μικρά διαστήματα μέχρι 10-30 μέτρα). Στη σύνθεση του οπλισμού προσθέθηκαν πύραυλοι Χ-59Μ, Χ-31P (βλήμα αντιραντάρ παθητικής καθοδήγησης)  και βόμβες ελεύθερης πτώσης.
Η πρώτη επίσημη εμφάνιση της έκδοσης  αυτής πραγματοποιήθηκε στην αεροπορική έκθεση του MAKS-2001, στην στατική έκθεση παρουσιάστηκε το πρωτότυπο Su-24M2.

Οπλίσμος
Su-24 M2. Σχεδίο: Πανιτσίδης Κων/νος
 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
Su-24M2 Fencer © Konstantinos Panitsidis
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Sukhoi
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Βομβαρδιστικό μετώπου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες, NPO Saturn Al-21-F-3A
Μέγιστη ώση, kN
2 x 110,32
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
24,59
Ύψος α/φους, m
6,19
Εκπέτασμα πτερύγων, m:
- με πληρη οπισθόκλιση (69 degree)
17,64
- με ελαχιστη οπισθόκλιση (16 degree)
10,37
ΒΑΡΗ
- κενό, kg
22.300
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
33.500
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
39.700
- μέγ. βάρος προσγείωσης, kg
28.000
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
9.800
- βάρος μεταφερόμενων καύσιμων σε εξωτερικές δεξαμενές, kg
6.590
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
1.700
επίπεδο θάλασσας, km/h
1.400
Επιχειρησιακή ακτίνα δράσης, km
- χωρίς εξωτ. δεξ. καύσιμου
390
- με εξωτ. δεξ. καύσιμου
560
Επιχειρησιακή οροφή, m
11.000
Όρια φόρτισης, g
6,5
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Ένα πυροβόλο GSh-6-23M, με 500 βλήματα. Βάρος οπλικού φορτίου-8.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 8. Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων αέρος-επιφάνειας X-23, X-23M, X-28, X-25MR, X-25ML, X-29L, X-29T, X-31P, X-58U, X-58E, X-59, μέχρι 2 βλήματα αέρος-αέρος R-60 ή R-60M. Κατευθυνόμενες αεροπορικές βόμβες KAB-500L, KAB-500KR, KAB-1500L. Βόμβες ελεύθερης πτώσης FAB-100, FAB-250, FAB-500M62, FAB-500M54, 3B-500Sh, 3B-500GD, RBK-250, RBK-500. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες S-5, S-8KO, S-13T, S-130F, S-24B, S-250F, S-250FM.
Το αεροσκάφος μπορεί ακόμη να μεταφέρει και 3 ατρακτίδια SPPU-6 των 23mm (ελεγχόμενο εξάκαννο πυροβόλο 9Α-620 ή 9Α-798 με 400 βολές ο έκαστος), και ατρακτίδια KMGU
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα