Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά

Su-24M Fencer

Βομβαρδιστικό μετώπου
   

Su-24M Fencer. Πρώτη πτήση: 1976

 

Οι επιχειρησιακές μοίρες

Αεροπορική βάση

Μοίρα/Μονάδα

τύπος

Dzhida

2η Μοίρα Βομβαρδισμού

Su-24M

Siverskyi-2

67η Μοίρα Βομβαρδισμού

Su-24M

Hurba

277η Μοίρα Βομβαρδισμού

Su-24M

Pereyaslavka-2

302η Μοίρα Βομβαρδισμού

Su-24M και Su-24M2

Voronezh

455η ΜΒ

Su-24M

Morozovsk

559η ΜΒ

Su-24M

Chernyahovsk

4η Μοίρα Βομβαρδισμού Ναυτικού

Su-24M

Lipick-2

968η Μοίρα δοκιμών

Διαθέτουν μερικά  Su-24M ή Su-24M2

Ostrov

240η Ειδική Μοίρα

Su-24M

Σε υπηρεσία
Η δύναμη πιθανώς ανέρχεται σε 400 Su-24M όλων των εκδόσεων, ενώ όλα τα αεροσκάφη σταδιακά  εκσυγχρονίζονται σε επίπεδο «Μ2».

Επιχειρησιακή δράση
Χρησιμοποιηθήκαν στον πόλεμο του Αφγανιστάν (1979-1989) Su-24.
Στον πόλεμο του Karambach (Azerbaijan – Armenia)
Su-24 της Πολεμικής Αεροπορίας του Uzbekistan χρησιμοποιηθήκαν στον πόλεμο με τοTajistan, με απώλεια ενός αεροσκάφους.
Χρησιμοποιηθήκαν στον πόλεμο της Τσετσενίας
Οι τελευταίες αποστολές έγιναν τον Αύγουστο του 2008, κατά τον πόλεμο με την Γεωργία.

Su-24 Μ (Fencer-D): Οι μετατροπές του αεροσκάφους από την σειρά της παραγωγής είναι ελάχιστες και αφορούν στον εξοπλισμό. Έφερε καινούργιας σχεδίασης Σύστημα Έλεγχου Πυρός (ΣΕΠ) τύπου PNS-24M Tigr, σύστημα αυτοπροστασίας και σύγχρονος ραδιοναυτιλιακός και επικοινωνιακός εξοπλισμός. Το ΣΕΠ Tigr, τύπου PNS-24M προορίζεται κυρίως για την κατάδειξη στόχων με ακτινοβολία λέιζερ και την καθοδήγηση βλημάτων ή κατευθυνόμενων βομβών αέρος-εδάφους To PNS-24M συμπληρώνεται από μια TV κάμερα ημέρας, για την αναγνώριση των στόχων τύπου Kaira, η όποια αντικατέστησε την παλαιότερη ηλεκτροοπτική διάταξη EOV Chaika-1.Η άτρακτος επιμηκύνθηκε κατά 750 mm για την προσθήκη χώρου ηλεκτρονικών μπροστά από το κόκπιτ. Η πρώτη πτήση του πραγματοποιήθηκε στις 24 Ιουλίου 1977. Σε ρόλο εναέριου εφοδιασμού το αεροσκάφος φέρει εδικό σύστημα ανεφοδιασμού σε καύσιμα αναρτημένο κάτω από την άτρακτο UPAZ-A που κυρίως προορίζεται για τον ανεφοδιασμό στον αέρα των Su-27.

To Su-24M μπορεί να μεταφέρει σχεδόν όλα τα βλήματα αέρος-επιφανείας του ρωσικού οπλοστασίου. Επίσης μεταφέρει και τις λεγόμενες "έξυπνες βόμβες" ΚΑΒ των 500 ή 1.500 kg ή μέχρι 7 ΚΑΒ-500 ημιενεργής καθοδήγησης μέσω λέιζερ ή 7 KAB-500KR με καθοδήγηση μέσω TV, ή 3 KAB-1500L ημιενεργής καθοδήγησης μέσω λείζερ ή 3 ΚΑΒ-1500ΤΚ με καθοδήγηση μέσω TV. Τέσσερα βλήματα Χ-23 (Χ-23Μ) ή X-25MR κατευθυνόμενα με ραντάρ, τέσσερα βλήματα Χ-25 η X-25ML με ημιενεργή καθοδήγηση μέσω λέιζερ, τρία Χ-29Τ αδρανειακής ναυτιλίας και κατευθυντήρα από TV, τρία X-29L με καθοδήγηση μέσω λέιζερ, 2-3 βλήματα Χ-59 καθοδήγησης μέσω TV, δύο X-58U βλήματα αντιραντάρ με αδρανειακή, παθητική καθοδήγηση, τρία βλήματα αντιραντάρ Χ-31Ρ παθητικής επίσης καθοδήγησης, έξι βλήματα S-25L-INS με ημιενεργή καθοδήγηση μέσω λέιζερ. Πρόκειται για ειδικό βλήμα αντιραντάρ με παθητική καθοδήγηση, με αισθητήρα ευρέος φάσματος, που προορίζεται κυρίως, αλλά όχι μόνον, για την προσβολή των ραντάρ των ΜΙΜ-23 Α Hawk, Nike Hercules και ΜΙΜ -104 A Patriot. To βλήμα αντιραντάρ Χ-31Ρ παθητικής καθοδήγησης σχεδιάστηκε για την προσβολή κάθε τύπου ραντάρ, φέρεται όμως ως φτιαγμένο ειδικά για να προσβάλλει τα ραντάρ των δυτικών Α/Α συστημάτων τύπου Patriot, Hawk και επίσης μπορεί να βάλλει και κατά των αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης AWACS και Ε-2 Hawkeye. Για αυτοάμυνα, το Su-24M, αντί των βλημάτων R-55, φέρει τα βλήματα μέσου βεληνεκούς R-60/R-60M με υπέρυθρη καθοδήγηση. Προορίζεται κυρίως για εμπλοκές που οδηγούν σε κλειστή αερομαχία και για την αναχαίτιση των UAV.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  

Su-24M Fencer © Konstantinos Panitsidis

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Sukhoi
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Βομβαρδιστικό μετώπου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες, NPO Saturn Al-21-F-3A
Μέγιστη ώση, kN
2 x 110,32
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
24,59
Ύψος α/φους, m
6,19
Εκπέτασμα πτερύγων, m:
- με πληρη οπισθοκλιση (69 degree)
17,64
- με ελαχιστη οπισθοκλιση (16 degree)
10,37
ΒΑΡΗ
- κένο, kg
22.320
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
33.590
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
39.700
- μέγ. βάρος προσγείωσης, kg
28.000
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, ltr
9.800
- βάρος μεταφερόμενων καύσιμων με εξωτερικές δεξαμενές, kg
6.590
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, (υψος 11.000 m) km/h
1.700
επίπεδο θάλασσας, km/h
1.400
Επιχειρησιακή ακτίνα δράσης, km
- χωρίς εξωτ. δεξ. καύσιμου
390
- με εξωτ. δεξ. καύσιμου
560
Επιχειρησιακή οροφή, m
11.000
Όρια φόρτισης, g
6,5
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Ένα πυροβόλο GSh-6-23M, με 500 βλήματα. Βάρος οπλικού φορτίου-8.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 8. Δυνατότητα μεταφοράς βλήματα αέρος-επιφάνειας X-23, X-23M, X-28, X-25MR, X-25ML, X-29L, X-29T, X-31P, X-58U, X-58E, X-59, μέχρι 2 βλήματα αέρος-αέρος R-60 ή R-60M. Κατευθυνόμενες αεροπορικές βόμβες KAB-500L, KAB-500KR, KAB-1500L. Βόμβες ελεύθερης πτώσεις FAB-100, FAB-250, FAB-500M62, FAB-500M54, 3B-500Sh, 3B-500GD, RBK-250, RBK-500. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες S-5, S-8KO, S-13T, S-130F, S-24B, S-250F, S-250FM.
Το αεροσκάφος μπορεί ακόμη να μεταφέρει και 3 ατρακτίδια SPPU-6 των 23mm (ελεγχόμενο εξακαννο πυροβόλο 9Α-620 ή 9Α-798 με 400 βολές ο έκαστος), και ατρακτίδια KMGU.
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα