Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά


Su-24 Fencer

Βομβαρδιστικό μετώπου

   

Su-24 Fencer. Πρώτη πτήση: 1975. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Το Su-24 Fencer κατά ΝΑΤΟ αποτελεί σήμερα την κύρια δύναμη των τακτικών αεροπορικών δυνάμεων της Ρωσίας με πρωτεύοντα ρόλο την εκτέλεση αποστολών αέρος-εδάφους και αναγνώρισης.

Η ανάπτυξη του άρχισε πριν από 42 χρόνια (1961), όταν εγκαταλείφθηκε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του Su-7B, ως οικονομικά ασύμφορο. Η πρώτη σχεδίαση είχε ολοκληρωθεί το 1965 και περιελάμβανε δύο λύσεις: Τη λύση Τ-58Μ για ένα αεροσκάφος με πτέρυγες δέλτα, επανασχεδιασμένη άτρακτο και τοποθέτηση τεσσάρων κινητήρων τύπου RD36-35. Η δεύτερη λύση είχε τον κωδικό Τ6-2Ι με σημαντικότερη προσθήκη την τοποθέτηση οπισθοκλινών πτερύγων μεταβλητής γεωμετρίας, δύο αντί τεσσάρων κινητήρων και με πολλά από τα υπόλοιπα τμήματα του αεροσκάφους να είναι κοινά μεταξύ τους.

Ως αναπτυξιακό μοντέλο επιλέχθηκε τελικά το Τ6-2Ι το πρωτότυπο του οποίου κατασκευάστηκε σε λιγότερο από 23 μήνες και πρωτοπέταξε τον Ιανουάριο του 1970, ενώ το Μάρτιο το αεροσκάφος μπήκε σε παραγωγή ως Su-24. Στα τρία χρόνια των δοκιμών του υπήρξαν απώλειες δέκα αεροσκαφών Su-24 και τεσσάρων Su-24M. Οι άπωλείες των αεροσκαφών οφείλονταν κατά κύριο λόγο στους ελαττωματικούς κινητήρες AL-24F3, (από αστοχίες στο θάλαμο καύσης), με τραγική συνέπεια τον θάνατο 13 πιλότων-δοκιμαστών και ισάριθμων ναυτίλων. To NATO έδωσε στο Su-24 το όνομα Fencer δεχόμενο ότι επρόκειτο για αεροσκάφος διώξεως-βομβαρδισμού.

Την παραγωγή του αεροσκάφους ανέλαβαν δυο εργοστάσια -Novosibirsk και Komsomol'ske - na - Amure, (το τελευταίο κατασκεύαζε τις πτέρυγες και το ουραίο πτέρωμα, με την τελική συναρμολόγηση να πραγματοποιείται στο Novosibirsk).

Η ένταξη του στις μάχιμες μονάδες άρχισε το 1973 με πρώτο αεροπορικό σύνταγμα αυτό της 4ης μεραρχίας στο Lipeck. Η μαζική παραγωγή συνεχίστηκε μέχρι και το 1993 και αφορούσε τις παραλλαγές Su-24 (Δ/Β), Su-24M (Ελαφρού Βομβαρδισμού), Su-24MR (Τακτικής Αναγνώρισης), SU-24MK και Su-24MP (Ηλεκτρονικού Πολέμου). Σύμφωνα με ρωσικές πηγές κατασκευάστηκαν συνολικά πάνω από 500 αεροσκάφη τύπου Su-24, 400 περίπου Su-24Μ, 200 Su-24MR, 20 Su-24MP και όχι λιγότερα από 60 Su-24ΜΚ.


Δομή, συστήματα, οπλισμός

To Su-24 είναι ένα υψηλοπτέρυγο αεροσκάφος με πτέρυγες μεταβλητής γεωμετρίας και με το οριζόντιο ουραίο πτέρωμα να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την πτέρυγα. Ως προς τη γωνία βέλους της πτέρυγας, υπάρχουν τέσσερις 4 επιλογές: γωνία 16° για απο-προσγειώσεις, 35° στις υποηχητικές ταχύτητες, 45° για εκτέλεση ελιγμών μάχης και 69° - στις υψηλές υποηχητικές και υπερηχητικές ταχύτητες.

Η άτρακτος είναι συμβατικής κατασκευής, με πεπλατυσμένη την κοιλιακή περιοχή. Η διατομή της ατράκτου πλησιάζει το τετράγωνο. Αυτό επέτρεψε διάταξη του κόκπιτ με τις θέσεις του πληρώματος δίπλα - δίπλα με τον κυβερνήτη, αριστερά και τον ναυτίλο δεξιά, πράγμα που διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ τους, ενώ η είσοδος γινόταν από δύο ξεχωριστές καλύπτρες που ανοίγουν προς τα πίσω. Το αεροσκάφος είναι εφοδιασμένο με εκτινασσόμενα καθίσματα K-36D (K-36DM) δυνατότητας μηδενικού ύψους και ταχύτητας (0-0).

Το σύστημα έλεγχου του αεροσκάφους παρέχει σταθερή πλοήγηση και σε συνδυασμό με το ισχυρό ραντάρ τύπου Rel'ef έχει δυνατότητα παρακολούθησης του εδαφικού ανάγλυφου (Terrain following) με σύστημα εξομάλυνσης της πτήσης σε χαμηλό ύψος, για την αποφυγή ανεπιθύμητων κραδασμών και προηγμένο σύστημα ελέγχου της βολής και άφεσης των όπλων. Σε περίπτωση βλάβης του συστήματος έλεγχου όταν το αεροσκάφος εκτελεί χαμηλή πτήση, αυτόματα ενεργοποιούνται τα εφεδρικά συστήματα και το αεροσκάφος μπαίνει σε σταθερή τροχιά ανόδου, για την αποφυγή σύγκρουσης με το έδαφος.

Σύστημα προσγείωσης: Τρίκυκλο με ελεγχόμενο ριναίο σκέλος για τους ελιγμούς του αεροσκάφους στο έδαφος. Το Σ/Π έχει σχεδιαστεί για αποπροσγειώσεις από ημιπροετοιμασμένους διαδρόμους. Το μεταξόνιο είναι στα 8,75 μέτρα και το μετατρόχιο στα 3,40 μέτρα περίπου, οι τροχοί του είναι τύπου ΚΝ-21 (660 x 200 mm). Τα κύρια σκέλη ανασύρονται προς τα εμπρός και οι τροχοί του είναι τύπου ΚΤ-172 μεγάλων διαστάσεων (950 x 300 mm). Ισχυρά φρένα και διπλό αλεξίπτωτο πέδησης συμπληρώνουν το σύστημα.

Προωθητικό σύστημα: Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από δύο στροβιλωθητές διπλής ροής Lyul'ka ΑΙ-21-3 Α. Η μέγιστη ώση του κάθε κινητήρα είναι 11.200 κιλά, με χρήση μετακαυστήρα. Το βάρος κάθε κινητήρα ανέρχεται στα 1.700 kg, το μήκος τα 5.340 mm και η διάμετρος τα 885 mm.
Τα καύσιμα του υπολογίζονται σε 13.000 It και μοιράζονται σε δεξαμενές ενσωματωμένες στην άτρακτο και στις πτέρυγες. Το αεροπορικό καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι κηροζίνη τύπου Τ-1, TC-1 και τα παράγωγα τους.

Η έκδοση του Su-24M διέθετε σύστημα ανεφοδιασμού στον αέρα. Επίσης η έκδοση αυτή μπορεί να εκτελέσει το ρόλο του εναέριου τάνκερ με ειδικό σύστημα τύπου UPAZ-Α (μεταφέρεται κάτω από τις πτέρυγες σε φορείς οπλισμού) και μπορεί να μεταφέρει καύσιμα μέχρι και 9.000 kg.

Σύστημα ελέγχου πυρός (ΣΕΠ): Συνδυάζει τον έλεγχο του αεροσκάφους και τον έλεγχο των όπλων. Το ΣΕΠ εκτελεί την έρευνα και αποκάλυψη επίγειων στόχων, τον εγκλωβισμό και την εναντίον τους εκτέλεση βολών με μεγάλη ακρίβεια. Αποτελείται από το ραντάρ αέρος-εδάφους και σκόπευσης- Ναυτιλίας τύπου PNS-24 Puma (ηλεκτρονικό σύστημα σκόπευσης), ραντάρ αέρος-αέρος τύπου Orion-A και ραντάρ προειδοποίησης σύγκρουσης και αποφυγής εμποδίων Rel'ef. Στον υπόλοιπο εξοπλισμό υποστήριξης περιλαμβάνονται παθητικό ραδιογωνιόμετρο Filin, ηλεκτροοπτικό σύστημα σκόπευσης (EOV) Chaika-1, θερμικό ραδιογωνιόμετρο ΤΡ-23Ε, σύστημα ραδιόζευξης καθοδήγησης βλημάτων αέρος-εδάφους Delta, σύστημα ντόπλερ ελέγχου κλίσης DISS-7, ραδιουψόμετρο χαμηλού ύψους RV-3MP και ραδιουψόμετρο μεγάλου ύψους RV-18A1 Krona. Για τη ναυτιλία χρησιμοποιούνται αδρανειακό σύστημα ναυτιλίας (INS) μικρών διαστάσεων ΜIS-Ρ, υπολογιστής στοιχείων αέρα SVS-ΡΝ-5-3 και το εφεδρικό σύστημα πλοήγησης SAU-6.

Στην έκδοση του Su-24M εγκαταστάθηκε το αναβαθμισμένο σύστημα σκόπευσης - ναυτιλίας PNS-24M Tigr, σύστημα αυτοπροστασίας και σύγχρονος ραδιοναυτιλιακός και επικοινωνιακός εξοπλισμός. Το ΣΕΠ Tigr, τύπου PNS-24M προορίζεται κυρίως για την κατάδειξη στόχων με ακτινοβολία λέιζερ και την καθοδήγηση βλημάτων ή κατευθυνόμενων βομβών αέρος-εδάφους To PNS-24M συμπληρώνεται από μια TV κάμερα ημέρας, για την αναγνώριση των στόχων τύπου Kaira, η όποια αντικατέστησε την παλαιότερη ηλεκτροοπτική διάταξη EOV Chaika-1 Για την καθοδήγηση του πυραύλου Χ-59 και της κατευθυνόμενης βόμβας ΚΑΒ-1500ΤΚ με καθοδήγηση μέσω TV, εκτός από το μόνιμο σύστημα ΣΕΠ, το Su-24 μπορεί να μεταφέρει και ένα ειδικών χρήσεων ατρακτίδιο.

Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός είναι σχεδόν ο ίδιος στις εκδόσεις Su-24 και Su-24 Μ και περιλαμβάνει τη συσκευή μικρής εμβέλειας (SHORAN) RSBN-os Romb-1Κ (Α-321 Klistron), τη συσκευή μεγάλης εμβέλειας Α-720 Skop-2, (μόνο στην έκδοση του Su-24 Μ), αυτόματη ραδιοπυξίδα ARK-10 ή ARK-15M Tobol. To σύστημα IFF αποτελείται από τον μεταδότη τύπου SO-63B και τον υποδοχέα MRP-56P.

Ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός αποτελείται από τον ασύρματο VHF/UHF τύπου R-832M Evkalipt (R-862), τον πομποδέκτη βραχέων κυμάτων R-847 Prizma ή R-864 (R-864G), και τη συσκευή εσωτερικής επικοινωνίας SPU-9. Διαθέτει επίσης καταγραφέα των στοιχείων της πτήσης και σύστημα καταγραφής εσωτερικής ομιλίας με κασετόφωνο εγγραφής εσωτερικής και εξωτερικής επικοινωνίας.

Σύστημα αυτοπροστασίας: Το σύστημα περιλαμβάνει ένα δέκτη προειδοποίησης ραντάρ τύπου Sirena-3M ή Bereza (δέκτη προειδοποίησης και αναγνώρισης τύπου SPO-15S Bereza- Su-24M) που παρέχει πληροφορίες διόπτευσης και τύπου της απειλής, ηλεκτρονικό παρεμβολέα Siren (Gardeniya στο Su-24M) και σύστημα εκτόξευσης θερμοβολίδων στο Su-24M, το ΑΡΡ-50).

Διαμορφώσεις Su-24
Οπλισμός: To Su-24 μπορεί να χρησιμοποιήσει βόμβες γενικής χρήσης διαφόρων τύπων, κατευθυνόμενες με λέιζερ, βλήματα αέρος-αέρος, βλήματα αντιραντάρ, βλήματα αέρος-επιφάνειας, βλήματα αέρος-εδάφους, φορείς βομβιδίων, χημικά όπλα και πυρηνικές βόμβες.
Τον μόνιμο οπλισμό του αεροσκάφους αποτελεί το εξάκαννο πυροβόλο GSh-6-23 ή CSh-6-23 Μ (ΑΟ-19, izd. 9A-620) των 23 mm με 500 φυσίγγια, που είναι τοποθετημένο σε ένα εξόγκωμα στο δεξιό κάτω μέρος της ατράκτου. Το αεροσκάφος μπορεί ακόμη να μεταφέρει κάτω από τις πτέρυγες και τα ατρακτίδια 3xSPPU-6 (ελεγχόμενο πυροβόλο με 400 φυσίγγια, ανά ατρακτίδιο).

Στους οκτώ υποπτερυγικούς πυλώνες το αεροπλάνο μπορεί να μεταφέρει μεγάλη ποικιλία όπλων και πυρομαχικών. Οι δυο είναι περιστρεφόμενοι, κάτω από κινητά τμήματα της πτέρυγας για να διατηρούνται σε ευθεία με τον διαμήκη άξονα. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του Su-24 είναι 7.000 kg ενώ στην έκδοση Su-24M φθάνει τα 8.000 kg.

Τυπικά φορτία
Για αποστολές βομβαρδισμού κυρίως εξοπλίζεται με βόμβες των 1000-1.500 kg, γενικής χρήσης cluster bomb RBK-500 ή RBK-250, σε συνδυασμό με άλλα όπλα, καθώς και με εμπρηστικές βόμβες τύπου 3Β-500. To Su-24 (Su-24M) έχει τη δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 38 βομβών υψηλής εκρηκτικότητας τύπου OFAB-100-120, ή 28 θραυσματικών τύπου FAB-250M-54, ή 16 - FAB-250M-62, ή 8 -FAB-500M-62, ή 3 - FAB-1500. Στην έκδοση του Su-24M μπορεί να μεταφέρει το ατρακτίδιο μικρών φορτίων KMGU-2 με διάφορο συνδυασμό. To Su-24M μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 7 εμπρηστικές βόμβες 3Β-500, ή 8 RBK-250. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες (NURS ): Σε κάλαθους των 57-420 mm ανάλογα με την αποστολή. Το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει μέχρι 6 φορείς UB-32A-73 με ρουκέτες S-5 των 57 mm (192 συνολικά), μέχρι 6 φορείς Β-8Μ με ρουκέτες S-8 των 80 mm (120 συνολικά), 6 φορείς B-13L με ρουκέτες S-13 των 122 mm (30 συνολικά), 4 x S-24B των 240 mm, 6 x S-25 των 266-420 mm. Ταυτόχρονα το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει 6 φορείς UB-32 η Β-8Μ, 4 x S-24 η 6 x S-25.
To Su-24 μεταφέρει βλήματα αέρος-επιφανείας μέχρι 4 χ Χ-23, με σύστημα καθοδήγησης με ραντάρ, δυο Χ-28 αντιραντάρ με παθητική καθοδήγηση ή δύο Χ-58 αντιραντάρ με επίσης παθητική καθοδήγηση. Ακόμη, δύο βλήματα αέρος-αέρος R-55 υπέρυθρης καθοδήγησης.

Επιχειρησιακή δράση: Μετά την διάλυση της Σ. Ένωσης ένας μεγάλος αριθμός αεροσκαφών παρέμειναν, εκτός από τη Ρωσία (400), σε χώρες όπως η Ουκρανία (230), η Λευκορωσία (42), το Αζερμπαϊτζάν (5), το Καζακστάν (40) και το Ουζμπεκιστάν (33). Το 1984 εμφανίζεται το Fencer / Μ στο Αφγανιστάν, αλλά και στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ και αργότερα στην Τσετσενία. Χρησιμοποιήθηκε όμως και μάλιστα επιτυχώς στους βομβαρδισμούς του πάγου στον ποταμό Λένα, το 1999. Στις 17 Οκτωβρίου 2000, ένα ζεύγος από SU-24MR και με μια κάλυψη από ένα σμήνος Su-27 που ανήκουν σε σύνταγμα της 11ης Στρατιάς Αεροπορίας και PVO (Αεράμυνα της Ρωσίας) "έσπασαν" το σύστημα αεράμυνας του Αμερικανικού Ναυτικού στην περιοχή του Κορεατικού Κόλπου και εμφανίστηκαν ξαφνικά πάνω από το αεροπλανοφόρο Kitty - Hawk. Την στιγμή που πραγματοποιήθηκε η εικονική εμπλοκή το αεροπλανοφόρο εφοδιαζόταν με καύσιμα από ένα φιλικό του τάνκερ και στην πραγματικότητα αδυνατούσε να πραγματοποιήσει την απογείωση των αεροσκαφών του. Τα SU-24MR πραγματοποίησαν μερικές εικονικές προσβολές του αεροπλανοφόρου φωτογραφίζοντας το, τη στιγμή της αναταραχής στο κατάστρωμα του. Στα φιλμ κατεγράφη ο πανικός: οι ναύτες άρχισαν να απενεργοποιούν επειγόντως όλα τα συστήματα ανεφοδιασμού, ενώ το τεχνικό προσωπικό με πολύ κόπο ετοίμαζε το κατάστρωμα του για την απογείωση των αεροσκαφών. Μέσα σ' αυτόν το πανικό κατάφεραν να απογειώσουν ένα ΕΑ-6Β Prowler (αεροσκάφος ηλεκτρονικού πόλεμου, το όποιο άμεσα εγκλωβίστηκε από τα Su-27 και απεγνωσμένα ζητούσε βοήθεια. Το δεύτερο που απογειώθηκε ήταν ένα F/A-18, που εγκλωβίστηκε και αυτό με την σειρά του από τα Su-27. Μετά από λίγο, τα Su-24MR πραγματοποίησαν μερικές ακόμα εικονικές προσβολές του αεροπλανοφόρου και η ομάδα αυτή γύρισε πίσω στη βάση της. Μετά από τέσσερις μέρες, ο κυβερνήτης του Kitty - Hawk έλαβε ηλεκτρονικά μερικές φωτογραφίες, με τα λόγια: "Από τη μεριά μας, ήταν μια αποστολή ρουτίνας". Στις 7 Νοέμβριου 2000 ανάλογη αποστολή με το ίδιο σχήμα, πραγματοποιήθηκε στην Ιαπωνική θάλασσα. Πριν από αρκετά χρόνια, συγκεκριμένα το 1970, μια ομάδα από Tu-16R του Στόλου Ειρηνικού του Σοβιετικού Ναυτικού "έσπασε" την αεράμυνα αμερικανικού αεροπλανοφόρου και της συνοδείας του, ενώ το ένα Tu-16R έκανε εικονική προσγείωση με εκτεταμένο το σύστημα προσγείωσης πάνω στο κατάστρωμα. Ύστερα από αυτό το περιστατικό, αντικαταστάθηκαν όλοι οι ανώτεροι αξιωματικοί. Το Μάιο του 2000, 35 αεροσκάφη Su-24MR εντάχθηκαν στην 43η μοίρα Ναυτικής Υποστήριξης, αντικαθιστώντας τα μαχητικά-βομβαρδιστικά Su-17M3.

Εκδόσεις

Su-24 (Fencer-A): Σειρά προπαραγωγής, με έξι φορείς μεταφοράς οπλισμού με το βάρος του οπλικού φορτίου να περιορίζεται στα 7.000 kg.

Εξαγωγές του Su-24
Οι εξαγωγές του Fencer ήταν μόνο προς αραβικές χώρες και έχουν, περίπου, ως εξής: Αλγερία: 35 Su-24MK/MR, Ιράν: 30 Su-24MK, Λιβύη: 12 Su-24MK και Συρία: 20 Su-24MK
.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
Su-24 Fencer © Konstantinos Panitsidis
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Sukhoi
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Βομβαρδιστικό μετώπου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες, NPO Saturn Al-21-F-3
Μέγιστη ώση, kg
2 x 11.200
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
22,67
Ύψος α/φους, m
5,92
Εκπέτασμα πτερύγων, m:
- με πληρη οπισθοκλιση (69 degree)
17,64
- με ελαχιστη οπισθοκλιση (16 degree)
10,37
ΒΑΡΗ
- κένο, kg
21.200
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
32.300
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
39.700
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
9.800
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, ltr
13.000
- βάρος μεταφερόμενων καύσιμων με εξωτερικές δεξαμενές, ltr
4 x 1.250 ή 2 x 3.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
1.700 (M=1.6)
επίπεδο θάλασσας, km/h
1.400 (M=1.15)
Επιχειρησιακή ακτίνα δράσης, km
600
Επιχειρησιακή οροφή, m
11.000
Όρια φόρτισης, g
6,5
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Ένα πυροβόλο GSh-6-23M, με 500 βλήματα. Βάρος οπλικού φορτίου 7.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 8. Δυνατότητα μεταφοράς βλήματα αέρος- αέρος R-55, αέρος-επιφάνειας X-23, αντιρανταρ X-28, X-58.
Το αεροσκάφος μπορεί ακόμη να μεταφέρει και 3 ατρακτίδια SPPU-6 των 23mm
     
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

Su-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos Panitsidis

Su-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos Panitsidis

Su-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos Panitsidis

Su-24 Fencer © Konstantinos PanitsidisSu-24 Fencer © Konstantinos Panitsidis

     
VIDEO  

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Su-24 Fencer – Aviasvit – XXI, Ukraine, Kyiv 2012
© www.redstar.gr

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα