Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά


Su - 17 Fitter

Μαχητικό-Βομβαρδιστικό

   

Su-17 Fitter. Πρώτη πτήση: 1966 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Su-17 (κατά ΝΑΤΟ Fitter) – Πρόκειται για ένα μαχητικό-βομβαρδιστικό που εξελίχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 (με αρκετά σημεία της δομής προερχόμενα από το Su-9).

Ουσιαστικά πρόκειται για το πρώτο σοβιετικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε με μεταβλητή γεωμετρία πτέρυγας.

Su-17 (S-32)
Su-17 (S-32) - Χρησιμοποιήθηκε στον πόλεμο του Αφγανιστάν
και στον Αραβοισραηλινό πόλεμο
Επιχειρησιακή δράση: Χρησιμοποιήθηκε στον πόλεμο του Αφγανιστάν και στον Αραβο-ισραηλινό πόλεμο © Κων/νος Πανιτσίδης
(Κάντε κλίκ στην εικόνα)


Το σκάφος παρέμενε σε υπηρεσία σχεδόν για τρεις δεκαετίες στην Πολεμική αεροπορία της ΕΣΣΔ. Το αεροσκάφος προωθήθηκε σε αρκετές χώρες, και έλαβε μέρος σε πολλές στρατιωτικές συγκρούσεις.

Εκδόσεις
S-32M2D Πρωτότυπο Su-22
Su-22 (S-32M2K) Εξαγωγική έκδοση Su-17M2. Εξοπλισμένο με τον κινητήρα R-29B-300. Πρώτη πτήση Ιανουάριος 1975.
Κατασκευαζόταν από το 1976 μέχρι το 1980.
Su-22M (S-52K) Εξαγωγική έκδοση του Su-17M3. Εξοπλισμένο με το κινητήρα R-29BS-300. Η παραλλαγή αυτή διέθετε ηλεκτρονικό εξοπλισμό χαμηλότερων επιδόσεων και διαφορετικό οπλισμό.
Κατασκευαζόταν από το 1976 μέχρι το 1980. Εξήχθη σε χώρες όπως Αφγανιστάν, Ιράκ, Νότια και Βόρεια Υεμένη, Λιβύη, Περού και Συρία.
Su-22M3 (S-52M3K) Έφερε διαφορετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό από την έκδοση του Su-17M3. Κατά την περίοδο 1981-1992 κατασκευάστηκαν 12 αεροσκάφη για την Ουγγαρία.
Su-22M3R Αναγνωριστικό στην βάση του Su-22M3
Su-22M4 (S-54K) Εξαγωγική έκδοση του Su-17M4. Εξοπλισμένο με τον κινητήρα Al-21F-3. Η ανάπτυξή του άρχισε το 1984 και συνεχίστηκε μέχρι το 1990.
Su-22M4R Αναγνωριστικό στην βάση του Su-22M4
Su-22R Αναγνωριστικό στην βάση του Su-22
Su-22UM (S-52UK) Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό. Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 1979. Παραγόταν από το 1979 μέχρι το 1982.
Su-22UM3 (S-52UM3K) Εξαγωγική έκδοση του Su-17M3. Κατά την περίοδο 1982-1983 κατασκευάστηκαν 4 αεροσκάφη για την Ουγγαρία.
Su-22UM3K Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό. Εξοπλισμένο με τον κινητήρα Al-21F-3. Κατασκευάστηκε από το 1983 μέχρι το 1985.
 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
Su-17  Fitter © Konstantinos Panitsidis
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Sukhoi
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Μαχητικό-Βομβαρδιστικό
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ένας στροβιλοκινητήρας AL-7F-1-250
Μέγιστη ώση, kg
1 x 9.600
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
18,90
Ύψος α/φους, m
4,86
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
-
- με ελάχιστη οπισθόκλιση
13,70
- με μέγιστη οπισθόκλιση
10,03
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
-
- με ελάχιστη οπισθόκλιση
38,50
- με μέγιστη οπισθόκλιση
34,50
ΒΑΡΗ
- κένο, kg
9.600
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
16.280
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
-
- βάρος μεταφερόμενων καύσιμων με εξωτερικές δεξαμενές, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.230
Μέγ. ταχύτητα, σε χαμηλό ύψος, km/h
1.350
Εμβέλεια, km
2.300
Επιχειρησιακή ακτίνα δράσης, km
-
Επιχειρησιακή οροφή, m
16.500
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Δυο πυροβόλα NR-30, με 160 βλήματα. Βάρος οπλικού φορτίου-3.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 7. Δυνατότητα μεταφοράς βλήματα αέρος- αέρος  8 x R-60, αέρος-επιφάνειας. Αεροπορικές βόμβες, βόμβες ελεύθερης πτώσεις των 500 kg. Ατρακτίδια πυροβόλων κ.α.
     
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

Su-17  Fitter © Konstantinos PanitsidisSu-17  Fitter © Konstantinos PanitsidisSu-17  Fitter © Konstantinos PanitsidisSu-17  Fitter © Konstantinos Panitsidis

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα