Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά

Mig-35 ( Mig-29M2)
Μαχητικό-βομβαρδιστικό πολλαπλού ρολού
   

Mig-35 © Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Mig-29M2 (Mig-35 - έκδοση εξαγωγής)

To MiG-35 πρόκειται να είναι το υποψήφιο ρωσικό αεροσκάφος για την κάλυψη του διαγωνισμού της Ινδικής Αεροπορίας για την αγορά 126 νέων μαχητικών αεροσκαφών. Τα παραπάνω δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Αμύνης Sergei Ivanov, κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψής του στην Ινδία. To MiG-35 αναμένεται να ανταγωνιστεί τα αμερικανικά F-16 Adv. και F/A-18E/F, το σουηδικό JAS-39 Gripen, το γαλλικό Rafale και το Eurofighter. Η συγκεκριμένη προμήθεια μπορεί να ανέλθει σε ύψος έως και 10 δισ. δολ. σύμφωνα με πηγές στην Ινδική Αεροπορία.

Το Mig-35 αποτελεί μια διθέσια δικινητήρια έκδοση με βάση το Mig-29Μ2, εξοπλισμένο με κινητήρες RD-33 ΜΚ ή «MKV». Πρόκειται για ένα σύγχρονο κινητήρα με μετάκαυση,  με αυξημένη ώση κατά 7%, φέρει αυτόματο ψηφιακό σύστημα (FADEC) ενώ διαθέτει διπλάσια επιχειρησιακή ζωή και μειωμένο επιχειρησιακό κόστος. Επίσης η έκδοση αυτή μπορεί να εφοδιαστεί με μηχανισμό μεταβολής διεύθυνσης ώσης (με κίνηση ±15ο ως προς όλους τους άξονες).

Το κόκπιτ του Mig-35 είναι εξοπλισμένο με επτά ψηφιακές έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, εκ τον οποίων οι τέσσερις,  στο οπίσθιο κόκπιτ. Πρώτη επίσημη εμφάνιση του αεροσκάφους πραγματοποιήθηκε στην αεροπορική έκθεση AeroIndia 2007 που πραγματοποιήθηκε το Φεβρουάριο του 2007.

To Mig-35 διαθέτει διάφορα συστήματα:

-υψηλή μάχιμη αποτελεσματικότητα υπό ακραίες συνθήκες
-άριστες πτητικές επιδόσεις
-πολύ καλή  τεχνική εκμετάλλευση σκάφους (ασφάλεια και αξιοπιστία)
-χαμηλό κόστος εκμετάλλευσης
-φέρει σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού
-ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης με τρία ψηφιακά κανάλια και τετραπλό εφεδρικό σύστημα.
-το κοκπιτ φέρει ψηφιακές οθόνες  πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια τύπου HOTAS.
-ραντάρ τύπου Zhuk-AE
-σύγχρονα συστήματα ναυτιλίας, επικοινωνίας, αντίμετρα και αερομεταφερόμενα ατρακτίδια αναγνώρισης.
-στο Α/φος μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί εξοπλισμός δυτικής προέλευσης
.

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ

Zhuk-AE
Ραντάρ Zhuk-AE © Κων/νος Πανιτσίδης
Ραντάρ Zhuk-AE © Κων/νος Πανιτσίδης

Ραντάρ Zhuk-AE: Πρόκειται για ένα ραντάρ  «Passive Phased Array Radar» πολλαπλών ρόλων, με ικανότητα να παρακολουθεί 30 στόχους και να εγκλωβίζει ταυτόχρονα 2-6 από αυτούς, σε μια απόσταση περίπου 130 km. Το βάρος του συστήματος ανέρχεται περίπου στα 220-240 kg, με βάρος κεραίας  105 kg. Η διάμετρος της κεραίας είναι περίπου 575 mm, και αποτελείται από 680 υπομονάδες πομπών-δεκτών (transmit-receive module). Ισχύς παλμού  3,6 kW. Απαιτουμένη ισχύς 5-6 kW.

Οι κυριότερες λειτουργίες είναι:

Διαμορφώσεις αέρος-αέρος:
Ανίχνευση εναέριων στόχων βάση ιεράρχησης απειλών.. 
Πολλαπλός εγκλωβισμός στόχων, ενώ συνεχίζεται η έρευνα (MTWS).
Παροχή βλητικών πληροφοριών για εκτέλεση κλειστής αερομαχίας. 
Εγκλωβισμός και προσβολή ελικοπτέρων σε μικρό ύψος (ακόμα και όταν αυτά βρίσκονται σε κατάσταση αιώρησης).
Ανάλυση εχθρικού σχηματισμού.


Διαμορφώσεις αέρος-εδάφους/ επιφανείας:
Χαρτογράφηση εδάφους, αναγνώριση στόχων εδάφους με όξυνση
της δέσμης ντόπλερ και δυνατότητα «παγώματος» της εικόνας. 
Αποστασιομέτρηση στόχων στο έδαφος.
Παρακολούθηση δύο στόχων στο έδαφος. 
Ανίχνευση σταθερών, κινούμενων στόχων και θαλάσσιων στόχων κατά προτεραιότητα.

 

OLS-UE
OLS-UE © Κων/νος Πανιτσίδης
OLS-UE © Κων/νος Πανιτσίδης

Ηλεκτρο-οπτικός σταθμός εμπρόσθιου ημισφαιρίου, τομέας έρευνας ±90  κατά αζιμούθιο και -15 / + 60 μοίρες γωνίας προσβολής του αεροσκάφους Αποτελείται από σύστημα υπέρυθρης ανίχνευσης, TV και λέιζερ μέτρησης απόστασης. Μπορεί να εγκλωβίζει στόχους σε απόσταση 15 km στο εμπρόσθιο ημισφαίριο, ενώ στο οπίσθιο ημισφαίριο, 45 χλμ.

OLS-K
OLS-K © Κων/νος Πανιτσίδης
OLS-K © Κων/νος Πανιτσίδης


OLS-K Ηλεκτρο-οπτικός σταθμός «κυκλικής» έρευνας του κάτω ημισφαιρίου, αποτελούμενο από σύστημα υπέρυθρης ανίχνευσης και ιχνηλασίας, TV,  και ένα αποστασιόμετρο λέιζερ και λέιζερ ανίχνευσης "σημείου". Μέγιστη εμβέλεια σάρωσης στόχου: άρμα μαχης 20 km, άκατος 40 km. Συνολικό βάρος ατρακτιδίου 110 kg.

SOAR
SOAR © Κων/νος Πανιτσίδης
SOAR © Κων/νος Πανιτσίδης


SOAR. Σταθμός ανίχνευσης βλημάτων. Το Mig-35 φέρει δυο συστήματα ανίχνευσης εκ των οποίων το ένα βρίσκεται πίσω από την καλύπτρα του σκάφους και παρέχει την προστασία του πάνω ημισφαιρίου, ενώ το δεύτερο σύστημα βρίσκεται σε ένα ατρακτιδιο το οποίο τοποθετείται στην αριστερή πλευρά του αεραγωγού και παρέχει προστασία στο κάτω ημισφαίριο. Μέγιστη σάρωση βλημάτων τύπου «αέρος-αέρος», 30 km, αντιαεροπορικά συστήματα, 50 km, Φορητά Αντιαεροπορικά Συστήματα Βλημάτων, 10 km. Το βάρος του συστήματος ανέρχεται στα 9,5 kg.

SOLO
SOLO. Φωτογραφία: Κων/νος Πανιτσίδης
SOLO © Κων/νος Πανιτσίδης


SOLO: Σταθμός ανίχνευσης ακτινοβολίας λέιζερ. Φέρει δυο συστήματα και είναι εγκαταστημένα στα ακροπτερύγια της πτέρυγας (αριστερά και δεξιά) και παρέχει προστασία σχεδόν προς όλες τις κατευθύνσεις. Μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού ακτινοβολίας λέιζερ,  30 km. Το βάρος του συστήματος είναι 800 γραμμάρια.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Μαχητικό πολλαπλού ρολού
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες, RD-33(ΜΚ) σειρας 3Μ
Μέγιστη ώση, kg
2 x 8.800 (2 x 9.000)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Με το σωλήνα Pitot, m
17,32
Ύψος Α/φους, m
4,73
Εκπέτασμα πτερύγων, m
12,00
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
38,00
ΒΑΡΗ
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
23.500
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
17.500
Βάρος κενό, kg
-
Εσωτ. μεταφερόμενα καύσιμα, kg
4.800
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων με
εξωτερικές δεξαμενές, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.100
Μέγ. ταχύτ. σε χαμηλό ύψος, km/h
1.400
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km
-
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km
2.000
Εμβέλεια με 3 εξωτ. δεξ. καυσίμου, km
3.000
Με εναέριο ανεφοδιασμό + 3 εξωτ. δεξ. καυσίμου, km
6.000
Επιχειρησιακή οροφή, m
17.500
Όρια φόρτισης, g
9
ΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ένα πυροβόλο GSh-301 των 30 mm, με 100 βλήματα. Βάρος οπλικού φορτίου-6.500 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού: 9-11. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 2 βλήματα αέρος-αέρος αυξημένης εμβέλειας R-27 ή 4 βλήματα R-27 ή 8 βλήματα R-77 ή 8 βλήματα R-73 μέχρι 6 βλήματα αέρος-επιφάνειας X-29T/L ή X-25ML ή 4 βλήματα X-31A μέχρι 6 βλήματα αντι-ραντάρ X-25MP ή 4 βλήματα X-31P. Αεροπορικές βόμβες 6 ΚΑΒ-500Kr. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες μέχρι 4 καλάθια τύπου B-13 ή B-8

 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

MiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

MiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

MiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

MiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

MiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος ΠανιτσίδηςMiG-35. MAKS-2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα