Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά

Mig-29 S

Μαχητικό πολλαπλού ρόλου
   

Mig-29 S. Πρώτη πτήση: 1989

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Στις 20 Ιανουαρίου του 1989 πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση του MiG-29S «9-13S», έκδοση εφοδιασμένη με βελτιωμένο σύστημα ναυτιλίας τύπου ΟΕ PrNK-29-l, σύστημα ελέγχου πυρός SUB-29S, εκσυγχρονισμένο ραντάρ (RLPK-29 Μ «Topaz») που διέθετε αυξημένη αντοχή στα ηλεκτρονικά αντίμετρα (ECM) και δυνατότητα ταυτόχρονου εγκλωβισμού-προσβολής δύο στόχων και καινούργιο ψηφιακό υπολογιστή επεξεργασίας δεδομένων.

Με επεμβάσεις και βελτιώσεις στο σύστημα ελέγχου πτήσης το αεροσκάφος μπορούσε να επιτυγχάνει γωνίες προσβολής μέχρι και 28°, ενώ η τοποθέτηση ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου (FADEC) στους κινητήρες επέτρεψε στον πιλότο να τους χρησιμοποιεί χωρίς περιορισμούς σε όλο το φάκελο λειτουργίας τους. Το ωφέλιμο φορτίο του οπλισμού αυξήθηκε στους 4 τόνους. Μέχρι το 1992 η Ρωσική Αεροπορία είχε παραλάβει 16 αεροσκάφη MiC-29S, ενώ οι παραλαβές συνεχίστηκαν μέχρι το 1994. Η αποτελεσματικότητα του μαχητικού MiG-29S σε σύγκριση με τα πρώτα MiC-29 και η ικανότητα του σε αερομαχία αυξήθηκαν κατά 2,5 έως 3 φορές.

 

Mig-29 SE Fulcrum
Mig-29 SE Εξαγωγική έκδοση
Εξαγωγική έκδοση

To MiC-29 SE (9-13SE) αποτέλεσε μια εξαγωγική έκδοση του αεροσκάφους εφοδιασμένη με ραντάρ RLPK-29ME (Ν019ΜΕ Topaz) και σύστημα ναυτιλίας ΟΕ PrNK-29-1 Ε, ενώ αυξήθηκε το εσωτερικά μεταφερόμενο καύσιμο και τοποθετήθηκε νέο σύστημα ηλεκτρονικών αντιμέτρων L-203ΒΕ. Το 1992 η ΜΑΡΟ παρέδωσε 30 αεροσκάφη MiG-29SE. (Σήμερα βρίσκονται μάλλον σε αποθήκευση στο εργοστάσιο παραγωγής, καθώς η ρωσική εταιρεία δεν κατόρθωσε να βρει πελάτη στο εξωτερικό).

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Μαχητικό πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομo
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες, RD-33
Μέγιστη ώση, kg
2 x 8.300
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Με το σωλήνα Pitot, m
17,32
Ύψος Α/φους, m
4,73
Εκπέτασμα πτερύγων, m
11,36
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
38,06
ΒΑΡΗ
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
19.700
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
15.600
Βάρος κενό, kg
11.200
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.450
Μέγ. ταχύτ. σε χαμηλό ύψος, km/h
1.500
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km
710
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km
1.500
Εμβέλεια με εξωτ. δεξ. καυσίμου, km
2.100
Επιχειρησιακή οροφή, m
18.000
Βαθμός ανόδου, m/min
19.800
ΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ένα πυροβόλο GSh-301, με 150 βλήματα. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 2-4 βλήματα αέρος-αέρος R-27R ή 6 βλήματα R-73 ή 6 βλήματα R-60M Αεροπορικές βόμβες των 250 και 500 κιλων.. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες τύπου S-8, ατρακτίδια KMGU.

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα