Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά

Mig-29 KUB (9-47)
Ναυτική έκδοση (εκπαιδευτικό-μαχητικό αεροσκάφος)
   

Mig-29 KUB. Πρώτη πτήση: 2007 © Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

Στις 20 Ιανουαρίου 2007 πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το Mig-29 KUB , με διμελες πλήρωμα της εταιρείας τους M.A. Belyaev και P.N. Vlasov
Απογειώθηκε για πρώτη φορά για μια πτήση διάρκειας 20 λεπτών που πραγματοποιήθηκε στις 11.46 ώρα Μόσχας. Σε σύγκριση με τους προκάτοχους του το "KUB" πέρα από την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών, των κινητήρων (τροποποιημένη έκδοση των RD-33  με αυξανόμενη ώση κατά 7% και την  «ωφέλιμη ζωή» τους στις 4.000 ώρες).

Mig-29 KUB
Mig-29 KUB  Αναπτυγμένο σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού © Κων/νος Πανιτσίδης
Αναπτυγμένο σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού
© Κων/νος Πανιτσίδης


Το Mig-29 KUB αποτελεί μια διθέσια δικινητήρια ναυτική έκδοση  (με βάση το Mig-29K) εξοπλισμένο με κινητήρες RD-33MK (ναυτική έκδοση), δεν διαθέτουν ακροφυσια κατευθυνόμενης ώσης. Για να καταλαμβάνει λιγότερο χώρο στο αεροπλανοφόρο το αεροσκάφος διάθετε αναδιπλωμένες πτέρυγες ενώ οι βοηθητικές θυρίδες πάνω από τα LERX απουσιάζουν. Στο πίσω μέρος τοποθετήθηκε άγκιστρο προσγείωσης και διέθετε σύστημα ανεφοδιασμού στον αέρα συμβατό με τα δυτικά πρότυπα.

Το αεροσκάφος αναπτύχθηκε από την RSK MiG ειδικά για την Ινδία, όταν το 2004 υπεγράφη η συμφωνία για την απόκτηση του αεροπλανοφόρου τύπου "Admiral Gorshkov". Η παραγγελιά αφορούσε 16 συνολικά αεροσκάφη (και αλλά 30 προαιρετικά με την απόκτηση τους μέχρι 2015) από τα οποία τα 12 ήταν μονοθεσία Mig-29K και 4 εκπαιδευτικά Mig-29KUB.

Η βασικότερη διάφορα ανάμεσα στο Mig-29 (όλων των εκδόσεων) είναι:
βελτιωμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά
αυξημένη αξιοπιστία εξοπλισμού (συσκευών και συστημάτων)
μικρότερο κόστος πτήσης ανά ώρα 2,5 φορές
αυξήθηκε η επιχειρησιακή ωφέλιμη ζωή του σκάφους 2,5 φορές
προηγμένο σύστημα αναγνώρισης ταυτότητας IFF
αυξήθηκε το εσωτερικό μεταφερόμενο καύσιμο
αυξήθηκε το ωφέλιμο φορτίο οπλισμού
αυξήθηκε το μέγιστο βάρος απογείωσης μέχρι 24.500 κιλά
για χαμηλό ίχνος της υπογραφής του φέρει εδική επικάλυψη
δυνατότητα χαρτογράφησης εδάφους (με ανάλυση 5x5m, στο άμεσο μέλλον θα παρέχει  1x1 m).
φέρει καινούργιας γενιάς ολογραφικό πάνω στο  αλεξινεμιο
όλα τα συστήματα είναι συμβατά δυτικών πρότυπων

Mig-29 KUB
Mig-29 KUB  Μηχανισμός αναδίπλωσης ακροπτερυγίων © Κων/νος Πανιτσίδης
Μηχανισμός αναδίπλωσης ακροπτερυγίων
© Κων/νος Πανιτσίδης

Στην ανάπτυξη του αεροσκάφους χρησιμοποιήθηκαν ευρέως συνθετικά υλικά που ανέρχονται του συνολικού βάρους 15%. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό περιλαμβάνει την εγκατάσταση του ραντάρ τύπου Zhuk-ME (εξοπλίζει επίσης το Mig-29K και Mig-29 SMT)  και τα και νέας γενιάς  συστημάτων (ηλεκτρονικού συστήματος σκόπευσης, ηλεκτροπτικό σκοπευτικό και αλλά συστήματα). Η μέγιστη εμβέλεια σάρωσης μεγέθους μαχητικού είναι περίπου 120 km και μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα μέχρι 10 στόχους και να εκτοξεύει ταυτόχρονα βλήματα κατά τεσσάρων στόχων. Το ραντάρ, λόγω επιδόσεων του παρέχει και της δυνατότητες ανίχνευση εναέριων στόχων βάσει ιεράρχησης απειλών, εγκλωβισμό και προσβολή ελικόπτερων ακόμα και όταν αυτά βρίσκονται σε κατάσταση αιώρησης, ανάλυση εχθρικού σχηματισμού,  ανίχνευση σταθερών, κινουμένων στόχων και θαλάσσιων στόχων κατά προτεραιότητα. Η παροχή πληροφοριών περεχούνται στο πλήρωμα μέσα από έξι η επτά ηλεκτρονικές οθόνες πολλαπλών ενδείξεων ρωσικής προέλευσης (τρεις μπροστά και τέσσερις πίσω, με διαστάσεις 152 x 203 mm, με ανάλυση 1024 x 768).

Διαθέτει επίσης ηλεκτροπτικό συγκρότημα νέας γενιάς αποτελούμενο       από σύστημα υπέρυθρης ανίχνευσης και ιχνηλασίας με δυνατότητα εντοπισμού της υπέρυθρης ακτινοβολίας και λέιζερ μέτρησης απόστασης. Στο συγκρότημα περιλαμβάνονται  ο σταθμός οπτικού λέιζερ και σύστημα ανίχνευσης υπέρυθρων και σκοπευτικό επί κράνους  (για την έκδοση "Κ"   σκοπευτικό επί κράνους ειναι TopSight της Thales) και γυαλιά νυκτερινής όρασης.  Ο οπλισμός του Mig-29KUB είναι ανάλογος της έκδοσης "K" και περιλαμβάνει βλήμα αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς RVV-AE και R-73E, βλήματα προσβολής πλοίων X-35E ή X-31A, βλήμα αντί-ραντάρ Χ-31Ρ και αεροπορικές βόμβες. Η δυνατότητες μεταφοράς  οπλισμού μπορούν να βελτιωθούν με της απαιτήσεις των απόστολων.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Ναυτική έκδοση (εκπαιδευτικό-μαχητικό αεροσκάφος)
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες, RD-33 σειράς 3Μ
Μέγιστη ώση, kg
2 x 8.700
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Με το σωλήνα Pitot, m
17,37
Ύψος Α/φους, m
5,18
Εκπέτασμα πτερύγων, m
11,99
-με αναδιπλωμένες πτέρυγες, m
7,80
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
42,00
ΒΑΡΗ
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
22.400
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
18.650
Βάρος κενό, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.100
Μέγ. ταχύτ. σε χαμηλό ύψος, km/h
1.400
Εμβέλεια, km
1.600
Εμβέλεια με 3 εξωτ. δεξ. καυσίμου, km
2.700
Με εναέριο ανεφοδιασμό, km
-
Επιχειρησιακή οροφή, m
18.000
Βαθμός ανόδου, m/min
17.500
Όρια φόρτισης, g
8
ΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ένα πυροβόλο GSh-301 των 30 mm, με 150 βλήματα. Βάρος  οπλικού φορτίου-4.5000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 9. Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων αέρος-αέρος, αέρος-επιφάνειας, βόμβες κ.λπ.

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα