Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά


Be-6 Madge

Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου

   

Be-6 Madge. Πρώτη πτήση: 1948 © Christos Fotiadis

Φωτογ/φία από την προσωπική συλλογή του Χρήστου Φωτιάδη

Το μεγάλο αυτό αμφίβιο αναγνωριστικό-βομβαρδιστικό αναπτύχθηκε την δεκαετία του 40 και πέταξε για πρώτη φορά το 1946-47. Πρόκειται για  ένα υψυλοπτέρυγο Α/φος, εφοδιασμένο με  δυο αστεροειδείς κινητήρες Ash-73 (ανάλογα του Tu-4, χωρίς στροβιλοσυμπιεστή). Τα αρχικά πυροβόλα UBT αντικαταστάθηκαν με δυο πυροβόλα B-20 των 20 mm (εγκαταστημένα στον ουραίο πυργίσκο) και ένα στον πυργίσκο στην ράχη του. Η έκδοση αυτή ονομάστηκε Be-6 ή Be-6-2-Ash-73 και  πρωτοπέταξε το 1948 με πιλότο δοκιμών τον M.V. Tsepilov (οι δοκιμές έγιναν από 2 Ιουλίου μέχρι και 3 Οκτωβρίου). Στο Α/φος εγκαταστάθηκαν εξελιγμένα ηλεκτρονικά για την εποχή, ανασυρόμενος διηλεκτρικός κώνος ραντάρ και  επανασχεδιάστηκε το ρύγχος. Μετέπειτα αφαιρέθηκε το ουραίο πυροβόλο και αντικαταστάθηκε  με συσκευή MAD (Magnetic Anomaly  Detection). Το Be-6 μπορούσε να μεταφέρει πλήρη σειρά ανθυποβρυχιακών τορπιλών, βόμβες βυθού, νάρκες θαλάσσης, τοποθετημένα σε  εξωτερικούς πτερυγικούς φορείς.
Το Be-6 παράμενε στης ένοπλες δυνάμεις του Ναυτικού μέχρι τις αρχές του 70, με κύριο ρόλο την αναγνώριση, περιπολία θαλάσσιων περιοχών και ως α/φος ανθυποβρυχιακού ρόλου.

Τεχνική περιγραφή Be-6 (19η σειρας)

Το Be-6 είναι ένα αμφίβιο αναγνωριστικό μακράς εμβελείας (περιπολίας, βομβαρδιστικό – (τορπιλοπλάνο) και ως μεταγωγικό μεταφοράς στρατιωτών), με οκταμελή πλήρωμα το οποίο αποτελείται από τον  κυβερνήτη, τον συγκεβερνήτη, τον αξιωματικό ναυτιλίας, τον ιπτάμενο-μηχανικό, τον χειριστή ασυρμάτου, τον χειριστή ραντάρ και δυο πυροβολητές.

Το προωθητικό σύστημα του Α/φους αποτελούν δυο αστεροειδείς κινητήρες ASh-73  (χωρίς στροβιλοσυμπιεστή) που αποδίδουν μέγιστη ισχύ 2400 ίππων  έκαστος. Ο κινητήρας φέρει μια τετράφυλλη έλικα μεταβλητού βήματος τύπου V-3BA-5 με διάμετρο 5,05 μέτρα.

Σύστημα παροχής καύσιμου-Τα καύσιμά του υπολογίζονται σε  10670 lt., και μοιράζονται σε δυο δεξαμενές ενσωματωμένες στην άτρακτο και στις πτέρυγες. Η έκδοση 16ης σειράς εφοδιάστηκε με το σύστημα παροχής «πίεσης αέρα» των δεξαμενών με (αδρανές αέριο).

Σύστημα προσγείωσης. Για τους ελιγμούς του Αφους στο έδαφος, υπήρχε ένα αφαιρούμενο σύστημα προσγείωσης.

Ουραίο πτέρωμα-Το οριζόντιο πτέρωμα είναι τραπεζοειδούς σχήματος με δίεδρο γωνία «V» είναι 11ο58’ και γωνία τοποθέτησης 2ο. Υπάρχουν δυο κάθετα σταθερά.

Πτερυγικοί πλωτήρες-Η πτέρυγα φέρει δυο βοηθητικούς πλωτήρες, για την εξασφάλιση εγκάρσιας υδροστατικής ευσταθείας.

Σύστημα θέρμανσης-αποτελείται από βενζινο-θερμαντήρα τύπου BO-40, τοποθετημένο στο πάνω τμήμα του κόκπιτ, στο δεύτερο τμήμα της ατράκτου, θέση «πλαίσιο» Ν11.

Εξοπλισμός οξυγόνου-αποτελείται από οκτώ, οκτάλιτρα δοχεία με σταθμό συσκευών οξυγόνου τύπου ΚΡ-18 και πέντε συσκευές χειρός οξυγόνου, τύπου ΚΡ-19.

Το αμφίβιο φέρει θαλάσσιο εξοπλισμό όπως: την άγκυρα πυθμένα με «εργάτη», δυο άγκυρες έλξης, δυο ναυαγοσωστικές λέμβους τύπου LAS-5M, ένα σετ ασβεστοκονιαμάτων και δυο αντλίες νερού τύπου VN. Για την ανάπαυση του πληρώματος υπάρχουν πτυσσόμενα κρεβάτια.

Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός (avionics) συμπεριλαμβάνει:


ενδείκτη ταχύτητας US-80
ενδείκτη ύψους VD-12
Variometer VAR-30-3
Γυροσκοπικό όργανο AGK-47B
Δείκτη στροφής EUP-46M
Γυροσκοπική πυξίδα GPK-48
Πυξίδες KI-11 ή Α-4
Αυτόματος πιλότος ΑΡ-5
Όργανα «θερμόμετρα» εξωτερικού αέρα TUE-48 ή TNV-45
Ρολόγια AshX
Πλευρικό σκόπευτρο AB-52
Αστρική πυξίδα AK-53P


Ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός αποτελείται από ραδιοσταθμό μεγάλης εμβέλειας 1-RSB-5, ραδιοσταθμό έλεγχου RSIU-3, αυτόματη ραδιοπυξίδα ARK-5, τον δείκτη MRP-48P (υποδοχέα MRP-48P), ραδιουψόμετρο χαμηλού ύψους RV-2, αεροπορικό interrogating radar SP-3 “Magnii-M”, radar response SRO “Berii-M”, συσκευή εσωτερικής επικοινωνίας SPU-14M και εφεδρική συσκευή επικοινωνίας AVR-45.

Φωτογραφικές μηχανές-φέρει φωτογραφικές μηχανές (ημέρας) AFA33/100,75,50 και φωτογραφικές μηχανές (νυκτός) NAFA-3c/50. Επιπλέον υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς και φορητής φωτογραφικής μηχανής τύπου AFA-27t από τον αξιωματικό ναυτιλίας.
Οπλισμός: Ο μόνιμος οπλισμός αποτελείται από δίδυμο πυροβόλο NP-23 με 500 βλήματα, τοποθετημένο στον ουραίο πυργίσκο πίσω από το διπλό κάθετο σταθερό και ένα δίδυμο πυροβόλο NP-23 με 450 βλήματα, στον πυργίσκο της ράχης του.

Στο εμπρόσθιο τμήμα του σκάφους τοποθετήθηκε (σε πυργίσκο) ένα πυροβόλο NP-23 με 100 βλήματα. Μπορεί να μεταφέρει βόμβες των 50 μέχρι και 1.500 κιλών ή δυο νάρκες AMD-100 ή AMD-500 ή δυο  τορπίλες 45-36 AVA, μέγιστου βάρους μέχρι 4.400 κιλά
.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Beriev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
8, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο Ash-73TK
Μέγιστη ισχύς, h.p
2 x 2.300
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
23,5
Ύψος A/φους, m
7,45
Εκπέτασμα πτερύγων, m
33,0
ΒΑΡΗ
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
23.456
Κενό, kg
18.827
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα , km/h
415
Επιχειρησιακή οροφή, m
6.100
Μέγιστη εμβέλεια, km
4.900
Οπλισμός
Πέντε (μετέπειτα τέσσερα) πυροβόλα NS-23, νάρκες, βόμβες βυθού και τορπίλες.
     
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis

Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis

Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis Be-6 Madge © Christos Fotiadis

     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα