Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά

Be-200

Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
   

Be-200. Πρώτη πτήση: 1998 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη

To Be-200 δημιουργήθηκε από την Beriev Aircraft Company με έδρα το Taganrog, τον κύριο σχεδιαστή αμφίβιων αεροσκαφών στον κόσμο. Η σχεδιαστική ομάδα του Be-200 κεφαλαιοποίησε την τεράστια εμπειρία και τις καινοτομίες που συγκέντρωσε με το πρόγραμμα Α-40 ALBATROSS, το μεγαλύτερο αμφίβιο αεριωθούμενο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ, με 148 παγκόσμια ρεκόρ στο ενεργητικό του.

Το πρωτότυπο Be-200 αλλά και τα αεροσκάφη παραγωγής συναρμολογούνται από την IRKUT Corporation, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών, σε εγκαταστάσεις πιστοποιημένες κατά ISO-9001.
Το αρχικό πρωτότυπο Be-200 πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 24 Σεπτεμβρίου 1998.

Το δεύτερο πρωτότυπο, με το χαρακτηρισμό Be-200ChS, ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2002. Διαμορφωμένο για έρευνα και διάσωση, παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας και αποστολές αεροπυρόσβεσης, το αεροσκάφος είναι πλήρως κατάλληλο για τις επιχειρησιακές ανάγκες του Ρωσικού Υπουργείου Εκτάκτων Καταστάσεων.

Η IRKUT Corporation κατασκευάζει αυτή τη στιγμή επτά Be-200 σε διαμορφώσεις αεροπυρόσβεσης και παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας σε περίπτωση φυσικών καταστροφών για το Ρωσικό Υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων, ενώ το πρώτο αεροσκάφος παραγωγής Be-200ChS παραδόθηκε στον πελάτη στις 26 Ιουλίου 2003.

Η IRKUT Corporation, μαζί με τους κατασκευαστές των κινητήρων και τους προμηθευτές του εξοπλισμού επί του αεροσκάφους, προσφέρει πλήρες φάσμα υποστήριξης μετά την πώληση, ανταλλακτικά, υπηρεσίες αναφορικά με την εγγύηση και συντήρηση, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής, συνεχής και οικονομική χρήση των Be-200.

Ένα ειδικό κέντρο για την εκπαίδευση ιπτάμενων πληρωμάτων και προσωπικού υποστήριξης και συντήρησης έχει ήδη ιδρυθεί από την Beriev Aircraft Company στο Taganrog της Ρωσίας, Η εταιρεία αυτή έχει εξασφαλίσει κρατική πιστοποίηση που θα επιτρέπει στους πιλότους και μηχανικούς που αποφοιτούν από το κέντρο να πετούν και να υποστηρίζουν το αμφίβιο. Η εκπαίδευση των χειριστών περιλαμβάνει και χρόνο σε σύγχρονους εξομοιωτές πτήσης, όπως επίσης και πρακτική εκπαίδευση στο κέντρο δοκιμής υδροπλάνων της Beriev με τη βοήθεια των κορυφαίων πιλότων-δοκιμαστών (εκπαιδευτές). Αρκετοί από τους πιλότους και τους μηχανικούς του Ρωσικού Υπουργείου Εκτάκτων Καταστάσεων έχουν ήδη ολοκληρώσει την εκπαίδευση του σχετικού προγράμματος.

Το Be-200 είχε αρχικά σχεδιαστεί για να συμμορφώνεται με τους Κανόνες της Ρωσικής Αεροπλοΐας ΑΡ-25 και τους Κανονισμούς Αεροπλοϊμότητας FAR-25/JAR-25. Η βάση πιστοποίησης περιλαμβάνει επίσης ειδικές προβλέψεις υδροπλάνων αναφορικά με ναυτικό ειδικό εξοπλισμό και ειδικές ναυτικές επιχειρήσεις.
Τον Αύγουστο του 2001, στο αεροσκάφος χορηγήθηκε Πιστοποιητικό Τύπου Περιορισμένης Κατηγορίας (Type Certificate of Restricted Category), επιτρέποντας τις πτήσεις αεροπυρόσβεσης.
Τον Απρίλιο του 2003, το Be-200Chs πιστοποιήθηκε από πλευράς εκπομπών θορύβου για επιχειρήσεις στην Ευρώπη. Τον Ιούνιο του 2003, το Be-200ChS απέκτησε Πιστοποιητικό Τύπου Περιορισμένης Κατηγορίας (Type Certificate of Restricted Category), επιτρέποντας τη χρήση του από το Ρωσικό Υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων.
Μετά την συμπλήρωση ενός εξαντλητικού προγράμματος δοκιμών, το Δεκέμβριο του 2003, στο Be-200ChS δόθηκε Πλήρες Πιστοποιητικό Τύπου (Full Type Certificate) για χρήση πολλαπλών ρόλων.
Τον Αύγουστο του 2002, το Be-200 πραγματοποίησε δοκιμές στο αεροδρόμιο Gyumri της Αρμενίας, που βρίσκεται σε ύφος 1.580 m (5.184 ft) πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, αξιολογώντας τις πτητικές και επιχειρησιακές δυνατότητες σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών / μεγάλων υψομέτρων, σε ορεινό περιβάλλον. Το πρόγραμμα, διάρκειας 25 ωρών, περιελάμβανε και υδροληψίες / ρίψεις νερού από την Λίμνη Sevan, που βρίσκεται σε ύψος 1.950 m (6.397 ft) πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και αρκετές απογειώσεις και προσγειώσεις σε υψόμετρο με έναν κινητήρα. Οι δοκιμές αυτές επιβεβαίωσαν τη δυνατότητα του Be-200 να επιχειρεί αξιόπιστα σε αντίξοες συνθήκες.
Αντιπροσωπεύοντας ένα μοναδικό επίτευγμα στις εξελίξεις της αεροπλοΐας υδροπλάνων, το Be-200 έχει κατακτήσει 24 παγκόσμια ρεκόρ στις κατηγορίες C-2 (Υδροπλάνα ) και C-3 (Αμφίβια αεροπλάνα).

Αντιμετωπίζοντας φυσικές ή άλλες καταστροφές, η διεθνής κοινότητα έχει την κρίσιμη ανάγκη ενός συστήματος παροχής βοήθειας, στο έδαφος και τη θάλασσα. Το υψηλής ταχύτητας, μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, αεριωθούμενο Be-200 διαθέτει πολλές αξιόλογες επιχειρησιακές δυνατότητες, που κάνουν το αεροσκάφος το κλειδί ενός τέτοιου συστήματος.
Σχεδιασμένο σαν μια πραγματική πλατφόρμα πολλαπλών ρόλων, το Be-200 είναι ένα αναντικατάστατο μέσο για την εκκένωση ανθρώπων από περιοχές που έχουν πληγεί από σεισμό ή τσουνάμι, για την κατάσβεση πυρκαγιών και τη μεταφορά ιατρικών ομάδων άμεσης επέμβασης καθώς και ειδών πρώτης ανάγκης στις περιοχές των καταστροφών.
Ως ευέλικτη πλατφόρμα, το Be-200 μπορεί εύκολα να μετατραπεί από τη μια έκδοση στην άλλη, για την εκτέλεση διαφόρων αποστολών, με ελάχιστη προσπάθεια και σε μικρό χρόνο.
Εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά βοηθήματα και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, το Be-200 μπορεί να πραγματοποιεί πτήσεις μεγάλης διάρκειας πάνω από εκτεταμένες θαλάσσιες περιοχές,
χωρίς οπτικά σημεία αναφοράς, και να προσθαλασσώνεται σε ζώνες νερού χωρίς καμιά προετοιμασία. Επιπλέον, οι υψηλής απόδοσης κινητήρες και η βοηθητική μονάδα ισχύος συμβάλλουν στη δυνατότητα του Be-200 να επιχειρεί αυτόνομα, μακριά από τη βάση του.
Το αεροσκάφος μπορεί επίσης να εφοδιαστεί με προαιρετικό εξοπλισμό για τον εντοπισμό και την απομόνωση πετρελαιοκηλίδων και άλλων ρύπων στο νερό ή με συστήματα για αεροψεκασμούς.
Ο εξοπλισμός θερμικής απεικόνισης που διαθέτει το αεροσκάφος εξασφαλίζει τον εντοπισμό της εστίας της φωτιάς και προσφέρει επίσης ζωντανό βίντεο σε πραγματικό χρόνο για την επιτήρηση και αξιολόγηση της πυροσβεστικής προσπάθειας.

Σχεδιασμένο τόσο για παράκτιες όσο και ωκεάνιες επιχειρήσεις, το αμφίβιο Be-200 διαθέτει εντυπωσιακά ναυπηγικά χαρακτηριστικά, όπως ανθεκτική σχεδίαση, εξαιρετικές ικανότητες αποθαλάσσωσης και προσθαλάσσωσης, επαρκή χαρακτηριστικά καλής πλεύσεως στο υδάτινο στοιχείο και ναυσιπλοΐας. Επιπλέον, η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική του κάνει τα πτητικά χαρακτηριστικά του Be-200 παρόμοια με αυτά ενός συμβατικού αεροσκάφους.
Έχουν υιοθετηθεί μια σειρά αντιδιαβρωτικών μέτρων για την προστασία του αεροπλάνου από τη διαβρωτική δράση του θαλασσινού νερού. Περιλαμβάνουν προηγμένα σε αντίσταση στη διάβρωση υλικά, γαλβανικά και προστατευτικά επιχρίσματα, όπως επίσης και μερικές χημικές μεθόδους προστασίας. Σαν αποτέλεσμα, το Be-200 διαθέτει αντοχή και διάρκεια κύκλου ζωής αντίστοιχα με αυτά ενός συμβατικού αεροσκάφους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Η άτρακτος είναι κατασκευασμένη από σύγχρονα υλικά, όπως κράματα αλουμινίου-λιθίου και τιτανίου, χάλυβα υψηλής αντοχής και πολυμερή σύνθετα υλικά.
To Be-200 διαθέτει την τυπική αεροδυναμική διαμόρφωση ενός υψηλοπτέρυγου αεροσκάφους με ουραίο πτέρωμα τύπου "Τ", μεγάλο λόγο εκπετάσματος, καρίνα και δίεδρη γωνία πλευρών. Δύο κινητήρες είναι τοποθετημένοι πάνω από τους θύλακες του συστήματος προσγείωσης, ώστε να αποτρέπεται η εισροή νερού στη διαδικασία προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης.
Η άτρακτος είναι δομικά σχεδιασμένη με τον ελάχιστο αριθμό σημείων που απαιτούν συντήρηση.


ΠΤΕΡΥΓΑ ΚΑΙ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
Η πτέρυγα με αεροτομή "υπερκριτικού" προφίλ, είναι εφοδιασμένη με, υψηλής αποτελεσματικότητας υπεραντωτικές επιφάνειες (πτερύγια χείλους προσβολής και εκφυγής, καταστροφείς άνωσης και αερόφρενα), ώστε να εξασφαλίζεται εξαιρετική ευελιξία και υψηλές επιδόσεις προσθαλάσσωσης / προσγείωσης και αποθαλάσσωσης / απογείωσης.
Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πτήσης (fly-by-wire) ενισχύει τις επιχειρησιακές δυνατότητες, προσφέροντας ευκολία χειρισμού, ακόμη και όταν ο πιλότος εκτελεί την πιο απαιτητική αποστολή.
Για την προστασία των πτερυγίων καμπυλότητας από πιθανή ζημιά εξαιτίας του κυματισμού κατά την διάρκεια της αποθαλάσσωσης, το Be-200 είναι εξοπλισμένο με ένα αυτόματο σύστημα που τα εκτείνει στη θέση αποθαλάσσωσης, μόνο όταν το αεροσκάφος έχει επιταχύνει στα 180 km/h (97kt) και τα κύματα από την άτρακτο είναι λιγότερο έντονα. Η τεχνική αυτή λύση μειώνει ικανοποιητικά την απόσταση αποθαλάσσωσης
του Be-200 επιτρέποντας τις επιχειρήσεις από μικρές υδάτινες ζώνες. Επιπλέον, το ειδικό αεροδυναμικό προφίλ των πτερυγίων μειώνει την επαγωγική οπισθέλκουσα σε όλες τις φάσεις της πτήσης.
Ένα υδρο-πηδάλιο προσφέρει εντυπωσιακή ευελιξία στη διάρκεια της υδροδρόμησης.

ΑΤΡΑΚΤΟΣ
Το μακρόστενο σχήμα της καρίνας της ατράκτου εξασφαλίζει εξαιρετική σταθερότητα στη διάρκεια της αποθαλάσσωσης και προσθαλάσσωσης, ενώ οι άψογες υδροδυναμικές γραμμές της καρίνας ελαχιστοποιούν την αντίσταση του νερού στη διάρκεια της αποθαλάσσωσης
Όντας το μοναδικό αμφίβιο στην ιστορία των υδροπλάνων με πλήρως συμπιεζόμενη καμπίνα, το Be-200 προσφέρει δυνατότητα μεταφοράς επιβατών σε ύφη έως και 8.000 m (26.246 ft).
Μια ευρύχωρη δεξιά πόρτα φορτίου στην πρόσθια άτρακτο, επιτρέπει την φόρτωση τυπικών διαστάσεων παλετών καθώς και την ανάπτυξη σωσιβίων λέμβων. Στην αριστερή πλευρά υπάρχουν εμπρός και πίσω πόρτες, με την πρώτη να είναι εξοπλισμένη με ανασυρόμενη σκάλα.

ΠΙΛΟΤΗΡΙΟ
Εξοπλισμένο με προηγμένο σύστημα πτήσης-ναυτιλίας και ενσωματωμένο σύστημα διάγνωσης βλαβών, το Be-200 είναι σχεδιασμένο για επιχειρήσεις με διμελές πλήρωμα.

Be-200
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου. Αεροπορική βάση Ελευσίνας, 112 Π.Μ. © Konstantinos Panitsidis
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου. Αεροπορική βάση Ελευσίνας, 112 Π.Μ. © Konstantinos Panitsidis

Τα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους επιτρέπουν στο πλήρωμα να πετά και να εκτελεί ειδικές προεπιλεγμένες αμφίβιες δραστηριότητες κατά την διάρκεια αεροπυρόσβεσης, όπως η προσέγγιση στην εστία της φωτιάς, η προσέγγιση στη ζώνη υδροληψίας, η προσέγγιση προσγείωσης με πτήση έως τα 60 m, η επισήμανση της θέσης του αεροσκάφους στην διάρκεια ομαδικών επιχειρήσεων υπό συνθήκες χαμηλής ορατότητας κ.ά. Έξι οθόνες πολλαπλών λειτουργιών τοποθετημένες στον πίνακα οργάνων του πιλοτηρίου προσφέρουν στους πιλότους συνεχή ροή πληροφοριών για εύκολο χειρισμό, ναυσιπλοΐα, παρακολούθηση της αποστολής και διάγνωση βλαβών εν πτήσει.
Το πιλοτήριο είναι εξοπλισμένο με χειριστήρια τύπου "stick" αντί των συμβατικών χειριστηρίων, για καλύτερο έλεγχο και εκτέλεση ελιγμών πετώντας σε αναταράξεις, που είναι συχνό φαινόμενο σε περιβάλλον πυρκαγιών και ορεινού γεωγραφικού ανάγλυφου.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ
Το ανθεκτικό τρίκυκλο σύστημα προσγείωσης αποτελείται από μια μονάδα με διπλό τροχό στο ρύγχος και κύρια σκέλη, επίσης με διπλούς τροχούς, κατασκευασμένα από τιτάνιο. Το ριναίο σκέλος ανασύρεται σε κοιλότητα στην άτρακτο, ενώ τα κύρια σκέλη ανασύρονται σε πλευρικές κοιλότητες στις βάσεις των πτερύγων. Χάρις στην προηγμένη σχεδίαση του συστήματος, το αεροσκάφος μπορεί να βγει απευθείας από το νερό διαμέσου μιας τσιμεντένιας ράμπας.


ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τον πυρήνα του συγκροτήματος ισχύος του Be-200 αποτελούν δύο κινητήρες D-436TP. Σχεδιασμένοι από το σχεδιαστικό γραφείο Progress με έδρα το Zaporozhye κατασκευάζονται από την ουκρανική Motor Sich Enterprise. 0 κινητήρας διαθέτει μεγάλα περιθώρια εφεδρικής ισχύος και εγγυάται εκκίνηση σε θερμοκρασίες στο φάσμα από -40 έως +50 CTC αλλά και εκκινήσεις εν πτήσει σε ύψη έως και τα 8.000m (26.246 ft).
Ο κινητήρας ενσωματώνει συμπιεστή τριών ζωνών αξονικής ροής, αποτελούμενο από μια μετωπική υπερηχητική ζώνη με λειτουργία υπεραπόδοσης (booster), μια διηχητική ζώνη έξι σταδίων χαμηλής πίεσης και μια υποηχητική ζώνη επτά σταδίων υψηλής πίεσης.

Το κομμάτι του στροβίλου ενσωματώνει μια ζώνη ενός σταδίου αξονικής ροής υψηλής/χαμηλής πίεσης και μια τριπλή ζώνη χαμηλής πίεσης. Ψυχόμενα πτερύγια στον στρόβιλο, με επικάλυψη ανθεκτικού στη
θερμότητα επιχρίσματος, διασφαλίζουν τη λειτουργία με τις απαιτούμενες παραμέτρους στη διάρκεια εκτεταμένων επιχειρήσεων. Ο στρόβιλος είναι σχεδιασμένος ώστε να διατηρεί την καλή λειτουργία του με τις προδιαγεγραμμένες παραμέτρους μέσα στην καθορισμένη διάρκεια ζωής του αεροσκάφους.
Οι κινητήρες D-436TP έχουν εγκατεστημένο ένα αυτόματο σύστημα ελέγχου για την εκκίνηση και τη διαμόρφωση σταθερής λειτουργίας. Αυτό το σύστημα ελέγχει περισσότερες από 25 παραμέτρους, παρέχοντας στο πλήρωμα όλες τις τρέχουσες τιμές και επιτρέποντας την συνεχή επιτήρηση των συνθηκών λειτουργίας τους.

Οι D-436TP είναι πλήρως συμμορφωμένοι με τις απαιτήσεις του ICAO Chapter 4.
Η χαμηλή ειδική κατανάλωση σε όλες τις φάσεις της πτήσης συμβάλλει στην οικονομική εκμετάλλευση του αεροσκάφους.
Το συγκρότημα ισχύος ενσωματώνει επίσης μια μονάδα βοηθητικής ισχύος ΤΑ-12-60, ώστε να διασφαλίζεται η αυτόνομη παροχή ηλεκτρικής ισχύος για τα συστήματα του αεροσκάφους και για τη διατήρηση σε λειτουργία του συστήματος κλιματισμού, ενώ το αεροπλάνο είναι σταθμευμένο με τους κινητήρες εκτός λειτουργίας.

Be-200
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου. Αεροπορική βάση Ελευσίνας, 112 Π.Μ. © Konstantinos Panitsidis
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου. Αεροπορική βάση Ελευσίνας, 112 Π.Μ. © Konstantinos Panitsidis

ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ D-436 TP
Παράμετροι απογείωσης < Η=0, Μ=0, ISA + 15o C)
Ισχύς
7,650 kgf (16,865 Ib)
Ειδική κατανάλωση καυσίμου
0.370 kg/kgf-h
Βάρος (Dry)
1,450 kg (3,197 Ib)


ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
To Be-200 διαθέτει το ολοκληρωμένο σύστημα πτήσης-ναυτιλίας και επικοινωνιών ARIA-200M, τεχνολογίας αιχμής, που εξασφαλίζει αξιόπιστο έλεγχο πτήσης και πλοήγηση σε όλες τις καιρικές συνθήκες και σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.
Η υιοθέτηση προηγμένου εξοπλισμού και λογισμικού ("glass" cockpit, σπονδυλωτή κατασκευή και υπολογιστές τεχνολογίας αιχμής) εξυπηρετούν τη διακυβέρνηση και εμπλουτίζουν την επιτυχία των αποστολών. Η ανοικτή αρχιτεκτονική του ARIA-200M αφήνει χώρο για αναδιαμόρφωση του συστήματος ανάλογα με τις ειδικές απαιτήσεις του πελάτη.
Το υπολογιστικό σύστημα του ARIA-200M σε συνδυασμό με την μονάδα ελένχου-ενδείξεων και το σύστημα δορυφορικής ναυτιλίας, εξασφαλίζει βέλτιστη αυτοματοποιημένη διακυβέρνηση και πλοήγηση.
Το ολοκληρωμένο σύστημα απεικόνισης με έξι οθόνες πολλαπλών λειτουργιών LCD, πληροφορεί το πλήρωμα για την τρέχουσα κατάσταση των κρίσιμων για την πτήση συστημάτων και εξοπλισμού, προσφέρει πληροφορίες στοιχείων πτήσης και πλοήγησης και προειδοποιεί για τυχόν αστοχίες συστημάτων, δυσλειτουργίες ή βλάβες.
Η θέση του αεροσκάφους εξασφαλίζεται από την ολοκληρωμένη επεξεργασία στοιχείων που τροφοδοτούν αυτόνομα (αδρανειακά) συστήματα προσανατολισμού, συστήματα στοιχείων πτήσης με διόρθωση όλων των στοιχείων μέσω ραδιοναυτιλίας και βοηθημάτων προσγείωσης, σε συνεργασία με δορυφορικά συστήματα ναυτιλίας.
To ARIA-200M περιλαμβάνει επίσης ραντάρ καιρού και ραδιοεπικοινωνίες.

To Be-200 επιχειρεί το ίδιο καλά από αεροδρόμια κατηγορίας Β (Class Β) με διαδρόμους μήκους 1.800 m (5.906 ft) ή υδάτινες ζώνες όχι μικρότερες των 2.300 m (7.654 ft) μήκους και 2.6 m (8 ft 6 in) βάθους.
To Be-200 μπορεί να αποθαλασσωθεί ή να προσθαλασσωθεί στο νερό με κυματισμό ύψους έως και 1.2 m (3 ft 11 in) ενώ μπορεί να υδροδρομήσει σε Κατάσταση Θάλασσας 3, ανεξάρτητα από την κατεύθυνση του ανέμου.
Απαιτώντας μόνο μια επικαλυμμένη έκταση για στάθμευση 130x70 m (426x230 ft) με τσιμεντένια κεκλιμένη ράμπα για την είσοδο και την έξοδο από το νερό, το Be-200 είναι ιδανικό για επιχειρήσεις από απομακρυσμένες παράκτιες περιοχές που δεν διαθέτουν ικανή υποδομή υποστήριξης. Μπορεί όμως να επιχειρήσει και από την θάλασσα με πρόσδεση σε προβλήτα ή ακόμη και  πλωτήρα.


Εκδόσεις:

Αεροπυροσβεσης
To Be-200 είναι ένα αμφίβιο ιπτάμενο τάνκερ με δυνατότητα υδροληψίας, αποθηκεύοντας νερό σε οκτώ δεξαμενές ενώ ανεμοπορεί στην υδάτινη επιφάνεια ή μπορεί να γεμίσει τις δεξαμενές του με νερό ή επιβραδυντικό υγρό από βυτίο στο αεροδρόμιο. Οι δεξαμενές είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο της συμπιεζόμενης καμπίνας, αφήνοντας έτσι ελεύθερο το χώρο της για τη μεταφορά πυροσβεστών ή φορτίου.

Έρευνας και διάσωσης
To Be-200 μπορεί να εκτελέσει αποστολές έρευνας και διάσωσης μεγάλης διάρκειας, και σε αποστάσεις 370 km (200 nm) από τη βάση του. Ο χρόνος παραμονής σε περιπολία είναι 5,6 ώρες.
Επιπλέον εξοπλισμός περιλαμβάνει φουσκωτές λέμβους, θερμικά και οπτικά μέσα επιτήρησης και ιατρικό εξοπλισμό. Το αεροσκάφος έρευνας και διάσωσης μπορεί να μεταφέρει διασωστική ομάδα 45 ατόμων.

Το αεροσκάφος μπορεί να μετατραπεί για αποστολές απομάκρυνσης ασθενών-τραυματιών. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να μεταφέρει 30 άτομα σε φορεία με τη συνοδεία ιατρικού προσωπικού και σχετικού εξοπλισμού για την παροχή πρώτων βοηθειών.

Μεταγωγικό
Η έκδοση μεταφοράς φορτίου είναι εξοπλισμένη με συστήματα διαχείρισης φόρτωσης/εκφόρτωσης στο πάτωμα για τη διευκόλυνση της διαδικασίας και πρόσδεσης εμπορευματοκιβωτίων τυπικών διαστάσεων, παλετών ή γενικού φορτίου. Αυτό εξασφαλίζει την εκμετάλλευση του Be-200 για διάφορες αποστολές αερομεταφορών, από την παράδοση φορτίων σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν διαθέτουν αναπτυγμένη υποδομή μεταφορών, έως την παράδοση υγειονομικού υλικού και ειδών πρώτης ανάγκης σε περιοχές που έχουν πληγεί από καταστροφές με πολύ μικρό χρόνο αντίδρασης.
Διαστάσεις καμπίνας για μεταφορά φορτίου:

Μήκος
17.0 m (59 ft 9 in)
Μέγιστο πλάτος
2.640 m (8 ft 8 in)
Πλάτος
2.340 m (7 ft 8 in)
Ύψος
1.895m (6 ft 3 in)


Επιβατών
Τα μοναδικά αμφίβια χαρακτηριστικά του Be-200 δίνουν νέα διάσταση σε υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών, που μπορούν να αναχωρούν από αεροδρόμιο και να φτάνουν στον προορισμό τους σε απομακρυσμένες περιοχές με προσθαλάσσωση.
Η έκδοση μεταφοράς επιβατών μπορεί να μεταφέρει έως και 68 άτομα ενώ το πλήρωμα καμπίνας μπορεί να συμπληρωθεί με δυο αεροσυνοδούς.
To Be-200 μπορεί να μετατραπεί από μεταγωγικό φορτίου σε επιβατικό μέσα σε μια ώρα, που είναι και ο απαιτούμενος χρόνος για την τοποθέτηση των καθισμάτων.
Εάν το αεροπλάνο χρησιμοποιείται μόνιμα για τη μεταφορά επιβατών, τότε μπορεί να τοποθετηθεί και άλλη υποδομή, όπως χώροι προετοιμασίας φαγητού και αναψυκτικών, ιματιοθήκες και χώροι αποθήκευσης χειραποσκευών στην οροφή.

VIP
Μια έκδοση με διαμόρφωση 18 θέσεων για τη μεταφορά διακεκριμένων επιβατών (VIP) περιλαμβάνει πολυτελή καμπίνα, ειδικό εξοπλισμό επικοινωνιών, συστήματα ψυχαγωγίας εν πτήσει κ.ά., ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη.

Επιχειρησιακή προσαρμοστικότητα
Η αποδοτικότητα του Be-200 ενισχύεται σημαντικά σε περιοχές με πολλές λίμνες και σε παράκτιες ζώνες ή νησιωτικές περιοχές, όπως η Νοτιοανατολική Ασία και η λεκάνη του Ειρηνικού γενικότερα.
Ενώ οι απαιτήσεις για υπηρεσίες αερομεταφορών σε αυτές τις περιοχές είναι σε μεγάλη ζήτηση, το κόστος κατασκευής νέων αεροδρομίων είναι συχνά απαγορευτικό για τις τοπικές οικονομίες. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι πολύπλευρες δυνατότητες του Be-200 το κάνουν ιδανική λύση για μια ποικιλία καθημερινών εφαρμογών, όπως τουριστικές πτήσεις, μεταφορές των εργατών βάρδιας σε εργασίες όπως θαλάσσιες πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου, επείγουσες μεταφορές φορτίου, αεροπυρόσβεση, αποστολές έρευνας και διάσωσης, καθώς και επιτήρηση του περιβάλλοντος σε περιοχές στην ξηρά και τη θάλασσα.

ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Πέρα από τον αεροπυροσβεστικό ρόλο, το Be 200 είναι ένα αεροσκάφος που μπορεί να προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες μεταφοράς στρατευμάτων και εφοδίων στις Ένοπλες Δυνάμεις. Χάρη στις αμφίβιες ικανότητες του, μπορεί να μεταφέρει στρατιώτες και εφόδια με πολύ μεγάλη ταχύτητα σε νησιά όπου δεν υπάρχουν διάδρομοι αποπροσγείωσης. Σ' αυτό υπερτερεί των κλασικών αεροσκαφών τα οποία μπορούν να μεταβούν μόνο σε μεγάλα νησιά με διαδρόμους αποπροσγείωσης, ενώ τα ελικόπτερα, είναι πολύ αργά και μεταφέρουν μικρό σχετικά φορτίο.
Η μεγάλη εμβέλεια και η υψηλή μεταφορική ικανότητα επιτρέπει στο Beriev να
καλύψει όλο το φάσμα των αναγκών υποστήριξης δυνάμεων που βρίσκονται σε ειρηνευτικές αποστολές στο εξωτερικό. Μια πολύ ενδιαφέρουσα χρήση του Beriev είναι αυτή της πλατφόρμας Ειδικών Επιχειρήσεων (SOF). Για παράδειγμα, το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει μια ισχυρή δύναμη αμφίβιων καταδρομέων, μαζί με τα φουσκωτά της σκάφη για να φέρουν σε πέρας κάποια επιχείρηση ανακατάληψης βραχονησίδας ή κάποια άλλη επιχείρηση. Μετά την προσθαλάσσωση, τα σκάφη μπορούν να βγουν στη θάλασσα από την μεγάλη πλευρική θύρα του αεροσκάφους, με τη βοήθεια του ειδικού γερανού. Κατόπιν, το αεροσκάφος μπορεί να μετακινηθεί σε κάποια κοντινή περιοχή, που θα επιτρέπει την απόκρυψη του, όπως μπορεί να είναι κάποιος κλειστός όρμος και να περιμένει σε ετοιμότητα για να παραλάβει τους καταδρομείς μετά το πέρας της αποστολής τους.

Σήμερα, το κύριο μέσο για τη μεταφορά αμφίβιων καταδρομέων και των φουσκωτών τους στο Αιγαίο είναι τα ελικόπτερα CH-47 Chinook. Όμως, η τοποθέτηση των σκαφών στην επιφάνεια της θάλασσας από τα Chinook είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη (πολλές φορές και επικίνδυνη), χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία, ενώ το Beriev θα μπορεί να τη φέρει εις πέρας με πολύ μεγαλύτερη ευκολία, ασφάλεια και ταχύτητα.

Επίσης, το Beriev μπορεί να μεταφέρει μεγαλύτερο αριθμό λέμβων και καταδρομέων από ό,τι τα Chinook, ενώ η μεγάλη ταχύτητα του προσφέρει τη δυνατότητα να μεταβεί πολύ γρήγορα στον χώρο ενδιαφέροντος.

To Beriev υπερτερεί έναντι και όλων των άλλων δυτικών μέσων μεταφοράς αμφίβιων καταδρομέων, θαλάσσιων και εναέριων (όπως μπορεί να είναι φρεγάτες ή άλλα πολεμικά πλοία επιφανείας) στον τομέα της ταχύτητας, της επιχειρησιακής ευελιξίας και ασφάλειας, καθώς και στις δυνατότητες απόκρυψης και γενικότερα επιχειρησιακής διακριτικότητας και ετοιμότητας για ταχεία απαγκίστρωση των εμπλεκόμενων δυνάμεων.
Η μεγάλη εμβέλεια του αεροσκάφους του προσφέρει τη δυνατότητα να επιχειρεί μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας, υποστηρίζοντας την υλοποίηση του Δόγματος του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου (ΕΑΧ). Μπορεί να κινείται με μεγάλες ταχύτητες στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, προσβάλλοντας τόσο στόχους επιφανείας όσο και υποβρύχια με τα όπλα που μπορεί να μεταφέρει. Επιπροσθέτως, σε περίπτωση ανάγκης δεν είναι αναγκαίο να μεταβεί σε κάποιο αεροδρόμιο αλλά μπορεί να προσθαλασσωθεί.

To Beriev μπορεί επίσης ν' αποτελέσει πλατφόρμα ανθυποβρυχιακού πολέμου και ναυτικής συνεργασίας. Είναι ένα μεγάλο αεροσκάφος που μπορεί να μεταφέρει ογκώδες οπλικό φορτίο, αισθητήρες και άλλο εξοπλισμό, έχει μεγάλη αυτονομία και είναι αμφίβιο. Στην καμπίνα του Be-200 μεταφέρονται μέχρι 16 πύραυλοι αέρος-επιφανείας Exocet, ή Harpoon.

Ένα βασικό πλεονέκτημα του Be 200 είναι ότι πρόκειται για ένα αμφίβιο αεροσκάφος. Κατά συνέπεια, στις ανθυποβρυχιακές αποστολές δεν περιορίζεται στην προσπάθεια εντοπισμού των εχθρικών υποβρυχίων με τη χρήση του συστήματος MAD (Magnetic Anomaly Detector), ή με τη ρίψη ηχοσημαντήρων (sonobuoys) αλλά, επιπροσθέτως, μπορεί να προσθαλασσωθεί και να ποντίσει σόναρ, όπως κάνει ένα ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο. Η ικανότητα αυτή είναι ιδιαίτερα πολύτιμη για τα δεδομένα του Αιγαίου, όπου ακόμη και τα σόναρ τρόπιδος των πολεμικών πλοίων αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα εξαιτίας των διαφορών στη θερμοκρασία στα στρώματα του νερού, ανάλογα με το βάθος, το γεμάτο εξάρσεις ανάγλυφο του βυθού κ.λπ. Αντίθετα όμως με ένα ελικόπτερο, που αιωρείται πάνω από την περιοχή του στόχου και κατά συνέπεια καταναλώνει καύσιμα, το Beriev μπορεί να περιμένει στη επιφάνεια της θάλασσας για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.

BERIEV ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ
Το ρωσικό αεροσκάφος μπορεί να καλύψει και μεγάλο φάσμα των απαιτήσεων του Λιμενικού Σώματος. Για παράδειγμα, η μεγάλη αυτονομία τού επιτρέπει να διεξάγει αποστολές θαλάσσιας επιτήρησης πολύ επαρκέστερα από ό,τι τα μικρότερα αεροσκάφη.
Οι αμφίβιες ικανότητες του προσφέρουν τη δυνατότητα να επεμβαίνει άμεσα σε περιπτώσεις που διαπιστώνει κάποια παράνομη δραστηριότητα, όπως θαλάσσια ρύπανση από διερχόμενο σκάφος, διεξαγωγή λαθρεμπορίου κ.λπ., χωρίς να περιμένει την έλευση κάποιου σκάφους επιφανείας. Επίσης, οι αμφίβιες ικανότητες καθιστούν το αεροσκάφος και μια χρηστική πλατφόρμα έρευνας και διάσωσης. Ακόμη όμως και αν οι συνθήκες κυματισμού είναι τέτοιες που δεν επιτρέπουν την προσθαλάσσωση του, χάρη στη μεγάλη αυτονομία του, την υψηλή πτητική ευελιξία του και την ικανότητα να πετάει υπό πολύ δυσμενείς καιρικές συνθήκες, μπορεί να παραμείνει στην περιοχή του ναυαγίου για μεγάλο χρονικό διάστημα, συντονίζοντας την επιχείρηση διάσωσης, ρίχνοντας φωτιστικές βόμβες κ.λπ.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
Be-200 © Konstantinos Panitsidis
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Beriev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, D-436ΤΡ
Μέγιστη ώση, kg
2 x 7.500
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
32,05
Ύψος Α/φους, m
8,90
Εκπέτασμα πτερύγων, m
32,78
ΒΑΡΗ
Μέγ. βάρος απογείωσης, t
37,2
- στην έκδοση πυροσβεστικού, t
43,0
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, t
7,5
-στην έκδοση πυροσβεστικού
6-12
Ρίψη νερού (με πλήρη καύσιμα), t
μεχρί 270
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
710
Οικονομική ταχύτητα, km/h
600
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
650-680
Επιχειρησιακή οροφή, m
8.000
Μέγ. εμβέλεια με εφεδρικά καυσιμα για 1 ώρα, km
3.600
Διαδρομή απογείωσης μέχρι 10,7 m (ISA, επίπεδο θάλασσας), m:
- στην ξήρα / στο νερό
700/1.000
Διαδρομή προσγείωσης απο 15 m (ISA, επίπεδο θάλασσας), m:
- στην ξήρα / στο νερό
950/1.300
Όγκος δεξαμενών νερού, m3
12
Όγκος δεξαμενών (επιβραδυντικού υγρού), m3
1,2
Ταχύτητα κατά τη φάση της υδροληψίας, km/h
160-190
Χρόνος υδροληψίας, sec
14
Ελάχιστη ταχύτητα ρίψης του νερού, km/h
220
Πλοϊμότητα, poits
3
Προσθαλάσσωση (ύψος κύματος), m
μεχρί 1,2
 
VIDEO  

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Be-200 Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλο
 
E-books  
ΑΜΦΙΒΙΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ. Μια Εικονογραφημένη Συγκριτική Μελέτη. Beriev Be-200 ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11) (e-bboks: PDF) Format: PDF (e-book) ΑΜΦΙΒΙΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ. Μια Εικονογραφημένη Συγκριτική Μελέτη. Beriev Be-200 ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11) (e-bboks: PDF) Format: PDF (e-book)
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα