Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά


Be-10 Mallow

Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου

   

Be-10 Mallow. Πρώτη πτήση: 1956 © Beriev AC Company

Φωτογραφία © Beriev AC Company

Το Be-10 Mallow ήταν το πρώτο αεριωθούμενο υδροπλάνο που κατασκευάστηκε στον κόσμο. Εξελίχθηκε από το R-1  και πέταξε για πρώτη φορά στις 20 Ιουνίου 1956.
Στο ενεργητικό του έχουν καταχωρηθεί συνολικά 12 παγκόσμια ρεκόρ που καταχωρήθηκαν στο FAΙ και αναφέρονται στο Be-10 Mallow με το χαρακτηριστικό Μ-10.
Πρόκειται για ένα δικινητήριο, υψηλοπτέρυγο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου και φέρει  κινητήρες  AL-7PB μέγιστης ώσης 7500 κιλών έκαστος. Ο μόνιμος οπλισμός αποτελείται από τρία πυροβόλα, δυο μονόκαννα πυροβόλα NS-23 των 23 mm τοποθετημένα στο ρύγχος του (μπροστά) και ένα δίδυμο των 23 mm σε ειδικό πυργίσκο στο ουραίο πτέρωμα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Be-10 είναι  ένα υψηλοπτέρυγο μονοπλάνο εξ’ ολόκληρου μεταλλικής κατασκευής, με πτέρυγες βέλους μεγάλης γωνίας με τριμελές πλήρωμα το οποίο αποτελείται από τον κυβερνήτη, τον αξιωματικό ναυτιλίας και το πυροβολητή-ασυρματιστή. Το αεροσκάφος είναι εφοδιασμένο με εκτινασσόμενα καθίσματα.

Πτέρυγα  Η κατασκευή αποτελείται πρακτικά από τρία τμήματα, το κεντρικό τμήμα που αποτελεί μέρος της κεντρικής ατράκτου στο οποίο είναι προσκολλημένες οι δύο ημιπτέρυγες.

Το προωθητικό σύστημα του αεροσκάφους αποτελούν δυο στροβιλοκινητήρες AL-7PB με μέγιστη ώση 7350 kg (7.500 kg) τοποθετημένοι μπροστά στο ρύγχος και κάτω πλευρά της ατράκτου. Τα καύσιμα του Be-10 αποθηκεύονται σε 18 δεξαμενές από τις οποίες δυο κεντρικές στην άτρακτο (2x3.875  kg) και 16 στις πτέρυγες (16x687,5 kg) με χωρητικότητα 17.750 kg.

Ραδιοηλεκτρονικός εξοπλισμός. Αποτελείται από ραντάρ «Kurs-M», ραδιουψόμετρο χαμηλού ύψους RV-2 και ραδιουψόμετρο μεγάλου ύψους «Litii-17M», σύστημα τυφλής προσγείωσης «Materik», ραδιοπυξίδα ARK-5, συσκευή επικοινωνίας μεγάλης εμβέλειας «RSIU-3M», συσκευή επικοινωνίας μικρής εμβέλειας «RSB-70M», εφεδρικό σταθμό επικοινωνίας «ABRA-45», συσκευή εσωτερικής επικοινωνίας SPU-5, σύστημα αναγνώρισης «Kremnii-2», δέκτη προειδοποίησης ραντάρ τύπου «Sirena-2».

Φωτογραφικός εξοπλισμός. Περιλαμβάνονται  φωτογραφική μηχανή τύπου AFA33M/75, AFA-33M/50, AFA-33M/20, AFA-NT-1  και AFA-33M/100 και για τις νυκτερινές λήψεις φέρει NAFA-3S/50. Ο έλεγχος των φωτογραφικών μηχανών πραγματοποιείται μέσα από το κόκπιτ του πληρώματος.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Beriev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
3, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες AL-7PB
Μέγιστη ώση, kg
2 x 7.500
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
33,1
Ύψος A/φους, m
11,03
Εκπέτασμα πτερύγων, m
22,3
Επιφανεια πτερυγας, m2
111,8
ΒΑΡΗ
Κενό, kg
24.100
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
45.000
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
48.500
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα , km/h
880
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
800
Εμβέλεια μεταφοράς Αφους , km (ferry range)
4.810
Μέγιστη εμβέλεια, km
2.960
Επιχειρησιακή οροφή, m
12.500
Οπλισμός
Τέσσερα πυροβόλα NS-23, Βάρος οπλικού φορτίου-3.300 kg (εσωτερικά), νάρκες, βόμβες βυθού και τορπίλες.
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα