Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά


An - 22 Antei
Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών

   

An-22 Antei. Πρώτη πτήση: 1965 © Κων/νος Πανιτσίδης

Φωτογ/φίες από την προσωπική συλλογή των Κ. Πανιτσίδη & Χ. Φωτιάδη

Ονομασία κατά ΝΑΤΟ-An-22 Cook

Στις 15 Ιουνίου, το 1965, την πέμπτη ημέρα της XXVI διεθνούς αεροπορικής έκθεσης στο Παρίσι εμφανίστηκε για πρώτη φορά το βαρύτερο Αφος του κόσμου. Με δυνατότητα ανύψωσης φορτίου 60.000 κιλών και  εσωτερικές διαστάσεις καμπίνας φορτίου (33,4 x 4,4 x 4,4 m) το An-22 δεν είχε ανταγωνιστές στο κόσμο. Μέχρι να εμφανιστεί το An-22 την θέση του μεγαλύτερου αεροπλάνου την κατέχει η Lockheed με το C-141 Starlifter  με δυνατότητα ανύψωσης φορτίου 32.600 κιλών. Εν τούτοις τον τίτλο του μεγαλύτερου αεροπλάνο στον κόσμο δεν κράτησε για πολύ αφου τον Ιούνιο 1968 απογειώθηκε το  C-5A Galaxy. Με την δημιουργία του Galaxy, αναμφισβήτητα έσπασε το εμπόδιο τον σχεδιαστών για τις κατασκευές μεγάλων αεροσκαφών ευρείας ατράκτου   ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αεροναυπηγική. 

Τεχνικά χαρακτηριστηκά

Πρόκειται για ένα υψηλοπτέρυγο, τετρακινητήριο Α/φος. Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από τέσσερις ελικοστροβίλους NK-12MA με διπλή έλικα μεταβλητού βήματος τύπου AV-90 και διάμετρο 6,2 μέτρα. Η εκκίνηση του μπορεί να γίνει από εσωτερικό (ενσωματωμένο) APU (Auxiliary Power Unit) τύπου TS-12MA ή από compressed-air starter VS-12  ή από εξωτερική πηγή ισχύος.
Τα καύσιμα του υπολογίζονται σε 127.000 κιλά και μοιράζονται σε δεξαμενές ενσωματωμένες στην άτρακτο (14 δεξαμενές) και στις πτέρυγες (10) και 6 δεξαμενές σε αεροδυναμικά καλύμματα του κύριου σκέλους). Το καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι κηροζίνη τύπου Τ-1, TC-1, T-2, RT και τα παράγωγα τους.
Το σύστημα προσγείωσης είναι ανασυρόμενο με διπλούς τροχούς στο ριναίο σκέλος και πολλαπλούς στα κύρια σκέλοι.
Το Α/φος έχει εξοπλισμό (Kupol-22) που του επιτρέπει να επιχειρεί μέρα και νύχτα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Διαθέτει σύστημα αυτόματου ελέγχου πτήσης (αυτόματος πιλότος), o ναυτιλιακός εξοπλισμός (Avionics) αποτελείται από ραδιοπυξίδα ARK-UD (ARK-U2), ράδιο-ϋψόμετρο RV-4 και ναυτιλιακό εξοπλισμό μεγάλων αποστάσεων Α-711.   
Ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός αποτελείται από τον ασύρματο VHF/UHF τύπου R-832M ή R-802V και δυο ασύρματους R-847 ή R-862,  τον πομποδέκτη βραχέων κυμάτων  Peleng με δεκτή λήψης  R-876, tellurometer SD-67, και τη συσκευή εσωτερικής επικοινωνίας SPU-8. Διαθέτει επίσης καταγραφέα των στοιχείων της πτήσης και σύστημα καταγραφής εσωτερικής ομιλίας.
Εσωτερική διαρρύθμιση μεταφοράς βυτίου καυσίμων και γερανοφόρου φορτηγού, κοντεϊνερ, 227 στρατιωτών (αλεξίπτωτων), στρατιωτικών οχημάτων και 162 στρατιωτών. Επίσης εύκολα μπορεί να μετατραπεί σε ασθενοφόρο και να μεταφέρει μέχρι 162 φορεία /τραυματίες.

 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Αντονοβ
ΧΩΡΑ
Ρωσία / Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ
Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών
ΠΛΗΡΩΜΑ
5-6,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Tέσσερις ελικοστροβιλοκινητηρες αντιπεριστρεφόμενων πτερυγίων μεταβλητού βήματος NK-12MA
Μέγιστη ισχύ, h.p.
4 x 15.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
57,92
Ύψος A/φους, m
12,53
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
64,40
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
345,0
ΒΑΡΗ
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
250.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
225.000
Βάρος κενό, kg
114.000
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
43.000 (μέγιστο 127.600 λίτρα)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
760
Μέγ. ταχύτητα ταξιδιού, km/h
560
Επιχειρησιακή οροφή, m
7.500
Μέγ. εμβέλεια, km
10.950
Ακτίνα δράσης, km
5.250
Ωφέλιμο φορτίο, kg
227 (290) στρατιωτών ή 150 αλεξίπτωτων ή 4 βαριά οχήματα ή 60.000-80.000 κιλά
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-
 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  

An-22 Antei © Christos Fotiadis An-22 Antei © Christos Fotiadis An-22 Antei © Christos Fotiadis An-22 Antei © Christos Fotiadis An-22 Antei © Christos Fotiadis An-22 Antei © Christos Fotiadis

An-22 Antei © Christos Fotiadis An-22 Antei © Christos Fotiadis An-22 Antei © Christos Fotiadis An-22 Antei © Κων/νος ΠανιτσίδηςAn-22 Antei © Κων/νος ΠανιτσίδηςAn-22 Antei © Κων/νος Πανιτσίδης

An-22 Antei © Κων/νος ΠανιτσίδηςAn-22 Antei © Κων/νος ΠανιτσίδηςAn-22 Antei © Κων/νος ΠανιτσίδηςAn-22 Antei © Κων/νος Πανιτσίδης

 
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα